Bij Roma speelt ie dat ook toch? Beetje box-to-box.
Blind zou prima als controlerende middenvelder kunnen spelen in Oranje, denk ik. Alleen vraag ik me af of Nigel de Jong niet handiger zou zijn in de 'toppers', als extra defensieve slot op de deur. Ik vind Blind vooral positioneel en qua overzicht érg sterk. Puur verdedigend zou Nigel niet misstaan tegen een Spanje, denk ik. Bij voetballend overwicht zou ik ook met Blind spelen.
Er zitten wel wat rare keuzes tussen hoor. Bruma en Rekik spelen al tijden ver ondermaats. Bruma erg ongeconcentreerd, Rekik na zijn blessure wat minder 'zelfverzekerd' in de duels, terwijl dat juist een sterk punt van hem was. Veltman vind ik ook door de mand vallen na het ophemelen in de eerste seizoenshelft. Verder zou ik Blind als controleur zien en niet als linksback. Op dit moment heb je Blind en BMI als linksbacks, wat vrij matig is. Ik vertik het om BMI als linksback te zien. Van Dijk zou ook wel eens geselecteerd mogen worden overigens.
Verder vind ik Siem de Jong en Stijn Schaars ook rare keuzes. Spelen echt als een stel natte dweilen. Beiden compleet uit vorm. Pröpper ook wel, die gaat ook volledig mee in de malaise van Vitesse na de winterstop. Het rare geldt ook zo'n beetje voor Luciano Narsingh, die nog niet eens helemaal fit is en amper speeltijd krijgt.
6 keepers is wel veel overigens. Best lastige keuze, al zou Vermeer als eerste afvallen bij mij.
Laatst bewerkt: 19 feb 2014