De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Klopt, maar op CL niveau is Ajax mijlenver verwijderd van wat het eens was in de tijd van Litmanen, van der Sar etc etc. In Nederland kunnen ze goed meekomen, scorend ook in de 2e helft zoals je aangeeft, maar internationaal stelt Nederland & Ajax weinig tot niets voor sinds die gloriedagen. Ajax is zo'n beetje de enige ploeg op CL niveau die nog iets kan betekenen, getuige de overwinning tegen Barcelona en het vertoonde spel tegen FC Afbraak uit Milaan. Die wedstrijd hadden ze overigens ook gewoon moeten winnen, maar afbraak voetbal is helaas nog legaal. Het is gewoon een trieste manier van voetballen, wat ik ook geen voetbal wil noemen. Ik haat dat soort ploegen, want Ajax kon weinig anders doen dan passen en druk zetten in die wedstrijd en in de periode erna demotiveerde dat Ajax volgens mij ook wel een beetje. Milan is geen schim meer van wat het eens was.

In Nederland moeten we ook meer doen met conditie en jeugdtraining, want t.o.v. andere, grotere, competities lopen we al jaren achter. We hebben gewoon te weinig gedaan. Ajax kan dan wel de beste jeugdopleiding ter wereld hebben, maar ze stromen met te weinig ervaring in op hoger niveau. Mijn opinie is dan ook dat bij de jeugd ook vaker tegen grotere ploegen moeten spelen, en meer op conditie en technische aspecten in moeten gaan. Op die manier ontstaat er ervaring en meer conditie en behendigheid bijvoorbeeld.

Kan imo een hoop schelen als dan een jeugdige speler door stroomt naar de hoofdmacht. :thumbs: En het bepaald ook voor een deel de toekomst van clubs en de competitie waarin ze spelen. Helaas word er echter ook bezuinigd op sport, dus kan nog wel even duren voor we er wat van horen of merken.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ajax verdiende het niet echt om die wedstrijd tegen Milan te winnen hoor. Was weinig dat ze klaarspeelden hoor. Milan hoefde alleen maar af te wachten, Ajax kwam er toch niet doorheen. Maar goed, ik vind het conditionele verschil wel meevallen. De eredivisie en Ajax zijn op dit moment gewoon overspoeld met matige spelers.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het is idd bedroevend wat er aan spelers rond loopt in de Eredivisie. Enige die ik na dit seizoen een stap naar een (sub)topclub in een grote competitie zie maken na dit seizoen is Tadic. De afgelopen jaren waren er altijd veel meer spelers die klaar waren voor de europeese (sub)top

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Probleem is ook dat er veel spelers weggaan, maar wat ervoor terugkomt... We zijn een soort van outlet van talenten geworden. 2 voor de prijs van 1 en vervolgens halen clubs oud spelers of jochies van 16/17 ervoor. Zolang dat blijft, kan de Eredivisie ook niet groeien.

5. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    + het aankoopbeleid is ook zwaar achteruit gegaan. Kijk naar wat bijvoorbeeld PSV koopt. 10 jaar geleden een topselectie met Farfan, Alex, Park etc. Dat komt ook door geld natuurlijk, maar ook wordt er slecht gescout.

6. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
  7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat maakt het niet minder triest. Deze is daarnaast van afgelopen zondag.

9. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Puyol heeft net in een persconferentie aangekondigd dat hij na dit seizoen weg gaat bij Barca. Had hem liever zien stoppen en hem een andere rol binnen FCB zien krijgen... :'-(

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    waar gaat hij heen dan?

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Theo Janssen stopt ook

12. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Waarschijnlijk naar een Amerikaanse club.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
  14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    En Puyol gaat weg!!!1

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Vier duels voor Pelle is 't voorstel. Dik terecht in mijn ogen.

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    En zit daar die voorwaardelijke bij in? :+

18. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die ene wel ja, de andere niet :+

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hoorde ook dat de KNVB het over de straf van Feyenoord zelf heen wil leggen. Zou dus 6 duels betekenen + die lachwekkende boete van 5.000 euro.

In dat geval bedankt voor de topscoorderstitel Pelle. :+

Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
  20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dat kan volgens mij niet, hoor.

Eind van het seizoen nog een paar keer scoren en dan cashen in de zomer.

Deel Deze Pagina