1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Zijn dit niet de E-tjes? :+

2. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    De E-tjes die wel 4x jaar op rij kampioen zijn geworden :)

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ajax wil voor 18:00 iets van Eto'o horen. Maar die is elke dag een dag aan het uitstellen. Denk dat het niks wordt.
    Zou dan liever voor Ruiz gaan..maar die zal wel naar duitsland gaan.

Tja, wat blijft er verder nog over?

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Volgens Twitter Forlan of Pizarro. :+

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ya Rite.

Ruiz hoeft ook niet langs te komen trouwens.

6. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ruiz wat een grap.

Ik gok op Ivica Olic van Wolfsburg. :9

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Ik hoorde nog ergens Remy :+

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Anders gewoon Ronaldinho benaderen?

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Barça mag niets kopen

FC Barcelona heeft de beroepszaak tegen het transferverbod van de wereldvoetbalbond FIFA verloren. Dat betekent dat de Spaanse topclub de komende twee transfertermijnen geen spelers mag aantrekken.
    Deze straf was eerder opgelegd vanwege overtredingen van de internationale transferregels voor minderjarige voetballers. Door de beroepsprocedure die Barcelona aanspande, werd deze sanctie in april opgeschort.
    Barcelona mag in de komende twee transferperiodes (januari 2015 en zomer 2015) nog wel spelers verkopen.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Ze hebben ondertussen toch al gekocht. Zal ze nu niet meer boeien. :+

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Ik heb een vermoeden dat ze hier al rekening mee hielden 8)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Barca heeft z'n slag al geslagen in de tijd dat het bezwaar liep. Is weer een wassen neus deze straf

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
  14. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Wat wil je dan? Dat FIFA iedere club een straf kan opleggen zonder ook maar enige mogelijkheden voor bezwaar en beroep?

Barcelona gaat trouwens wel nog in beroep bij het CAS. Ik hoop dat het slaagt, want het is echt een belachelijke straf.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee hoor, beroep mag. Maar zolang het beroep loopt gewoon de sanctie handhaven

zo doen de meeste sport bonden dat namelijk

FIFA uiteraard weer niet.. en dan krijg je dit soort rare situaties

Nu heeft Barca nog tot 1 sept om al hun zaken voor het komende jaar te doen,.. dat is toch een rare situatie

Ik had liever gezien dat als FIFA dan vond dat ze gestrafd moeten worden ze bijvoorbeeld gewoon voor 1 seizoen uitgesloten zouden worden van Europees voetbal.

Of noem maar een ander soort straf die gewoon duidelijk is en duidelijke consquenties heeft en waar niet zo'n rommelig grijs gebied omheen zit

Laatst bewerkt: 20 aug 2014
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het kan best verfrissend werken als je eens een beetje objectief zou zijn.

Al snap ik wel dat je jouw club (:lol:) beschermt. Enorme band mee natuurlijk.

17. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    En dan slaagt het beroep, maar is de transferperiode al afgelopen. Dit was gewoon de beste situatie omtrent een dergelijke straf. Ja de club heeft nu wel alvast spelers kunnen kopen, maar twee transferperiodes niks kunnen doen is nog steeds niet erg fijn.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja, dan zou de transferperiode afgelopen zijn inderdaad. Dat was namelijk de straf: Geen spelers mogen kopen.

Het is natuurlijk voor Barca nog steeds kut. Denk maar aan spelers wiens contract volgende zomer afloopt, die zitten nogal in een zetel als het om contractverlenging gaat :+

Ik vind het vooral een rommelige onduidelijke en rare straf, doe gewoon een seizoen niet europees spelen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is

mogen ze bijvoorbeeld wel jeugspelers een profcontract aanbieden? Hoe zit het met het huren van spelers van andere clubs , mag dat wel?

Als dat allebei niet mag gaat Barca voor 1 sept nog wel wat spelers voor de breedte binnen harken denk ik

Laatst bewerkt: 20 aug 2014
  19. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Moet hij ook weer reageren hoor. Ik kan geen band hebben met een Spaanse club omdat ik in Nederland woon zeker? Kneus. :emo:

Het is een belachelijke straf, want de fout is begaan met jeugdspelers en daar wordt nu de hele club door geraakt. Zelfs een seizoen geen Europees voetbal zou te zwaar zijn, omdat je hier ook alleen het eerste team mee raakt, terwijl er is geklooid met jeugdspelers.

20. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind het ook niet kunnen. Dit zag iedereen toch aankomen.

Even makkelijk in beroep gaan, straf wordt opgeschort en je doet je aankopen voor de komende paar jaar en je bent klaar. Die straf haalt dus eigenlijk niks meer uit.

Als Barcelona deze zomer geen aankopen had mogen doen dan hadden ze geen kans meer gehad op de titel en de CL want ze hadden echt nood aan nieuwe jongens met frisse benen.

Deel Deze Pagina