1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het was ook geen reactie om Nukem te provoceren dat weet hij ook wel.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    I know, maar voor hem is Barca bij mijn weten heilig en Neymar in het bijzonder. ;):+

3. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Enkel omdat er spelers gekocht worden? Je kunt helaas niet elke generatie spelers als Xavi, Iniesta en Messi krijgen. Zelfs dan heb je bijvoorbeeld nog Rafinha en ook Munir en Sandro spelen volgend seizoen in het eerste. Ik zie ook liever eigen talenten spelen, maar als de kwaliteit er niet is dan moet je wel kopen. En wat dat kopen betreft vind ik dat Barca zich nog steeds kan onderscheiden van andere 'koopclubs' door niet (altijd) voor de grote namen te gaan. Arturo Vidal en Pogba hoef ik niet bij Barca, maar Turan die al in 2011 zei dat hij ooit voor Barca wilde spelen en nu zes maanden wedstrijden spelen daar voor opgeeft is een prima aankoop.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt, ik vind Barca niet minder ordinaire koopclub dan bijvoorbeeld Real Madrid.
    De voorzitter ziet het zo, je weet dat bij een grote naam aankoop (Arda is een grote naam) dat de shirtjes verkocht worden, de reden dat er geen lichting ala Xavi is omdat zij totaal niet de kans krijgen.
    Iniesta was een groot talent net als bijvoorbeeld Sergi Robert of Samper, laatst genoemde voetballers waren absoluut niet minder dan Iniesta op die leeftijd.
    Het was zelfs zo dat Iniesta ook gewoon toen der tijd kon vertrekken als er een goed bod op tafel kwam..

Het begint met vertrouwen geven van de spelers, dit gaan ze echt wel uitbetalen, ik zie Arda als een overbodige aankoop (alhoewel ik het echt een prachtige voetballer vind)
    Mathieu, Vidal, Rakitic had je allemaal intern kunnen oplossen...

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Laporta de verkiezingen met Cruijff gaat winnen, en dan gaan ze door en wordt Pogba 100 % aangetrokken.

5. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Sergi Roberto is inmiddels alweer 23, even oud als Neymar, en heeft de laatste twee seizoenen meer dan 30 wedstrijden mogen spelen, beter zal hij helaas niet worden. Samper zie ik in de toekomst wel promoveren, maar op dit moment is hij daar nog niet klaar voor en heb je zelfs nog meer aan Sergi Roberto.

Als Xavi gebleven was dan had Turan niet hoeven komen inderdaad, maar nu mis je een zeer belangrijke middenvelder en die wil je vervangen door iemand van het jeugdteam? Op dit moment loopt daar helaas niemand rond die ook maar in de buurt komt van het niveau Rakitic/Turan. Promoveer je een jeugdspeler van mindere kwaliteit dan verzeker je Rakitic eigenlijk van een basisplaats = minder motivatie. Nu krijg je Rakitic, Turan, Rafinha en Iniesta die allemaal hun best moeten gaan doen om een basisplaats.

En Laporta wil ook Pogba erbij halen mocht hij winnen.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zoals ik al zei, als je jeugdspelers meer de kans geeft worden ze vanzelf beter, dit is ook gebeurt bij Iniesta en Xavi toen der tijd.
    Nu is het kopen om het kopen, niet eens om de selectie een impuls te geven maar om shirtjes te verkopen.

Overigens wil Laporta wel weer terug naar La Masia, ook hij geeft aan dat hier nu gewoon te weinig mee gedaan wordt.
    Dan kun je wel zeggen dat ze er nog niet klaar voor zijn, maar als je maar weinig de kans krijgt dan kun je het ook weinig laten zien.

30 wedstrijden in 2 seizoenen voor Sergi Robert is niet zo bijster veel, en ook nog eens weinig minuten in de wedstrijden, Rafinha wordt ook zo een verhaal.
    Samper ongetwijfeld ook.

Aankopen spelen altijd bij Barca.. kijk maar naar Bartra, ook een verdedigende talent maar dan staat daar toch weer een Mathieu of Mascherano (verdedigende middenvelder).
    Ik snap dat het moeilijk is om toe te geven dat Barca Barca niet meer is, ik heb het ook lang volgehouden dat dit puur een overlapping is om de topjeugd spelers weer door te laten komen.

Maar dit jaar komen er top spelers en volgend jaar ook, en het jaar daarop ook.
    Dan kun je alsnog de beste jeugdspelers hebben maar die komen er gewoon niet doorheen als je ze geen kans geeft.

7. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Wat noem je een kans geven? 10, 20 of elke wedstrijd van het seizoen spelen? Messi, Xavi en Iniesta speelde op die leeftijd echt niet zo veel meer dan Sergi Roberto, Rafinha en zelfs Thiago deden (en die eerste drie behoren tot de grootste talenten ooit). Aan 30 wedstrijden kan je heus wel zien of een speler de kwaliteit heeft of niet, Rafinha heeft dat bijvoorbeeld wel en speelde daarom afgelopen seizoen alleen al 36 wedstrijden.

Ik denk dat het gewoon nog een kwestie van wachten is totdat de gehele gouden generatie ermee stopt, want tegen die tijd zal de vervanging vanuit La Masia er zeker zijn. Dit seizoen was het Xavi en als Thiago gebleven was dan had je Rakitic en Turan waarschijnlijk helemaal niet nodig gehad. Nu heb je Rafinha en Samper, maar die hebben nog een aantal jaar ontwikkeling nodig (en als je graag blijft winnen dan koop je maar vervanging). Dikke kans dat over een aantal jaren gewoon Grimaldo, Munir, Sandro, Halilovic, Rafinha en Samper in de basis staan.

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    `

Xavi en Iniesta en zeker Messi speelde dat seizoen echt wel rond de 30 wedstrijden per seizoen, en dan ook nog eens meer minuten, Sergi Roberto moet het hebben van inval beurtjes of nietszeggende wedstrijdjes.
    Wat moet je daarin nu laten zien?

Ik zie het eerlijk gezegd niet meer veranderen tenzij Barca het financieel moeilijk krijgt waardoor ze overbodige meuk moeten verkopen en nood gedwongen weer met de jeugd verder moeten gaan.

Van dat rijtje gaat de komende jaren niets meer doorbreuken, mark my words.

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Schweinsteiger naar United
    Van Persie naar Fenerbahce

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mulder naar Heerenveen. Ik kijk uit naar de wedstrijd met Feyenoord thuis. :)

11. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Iker ook officieel weg, had beter gewoon vorig jaar al kunnen vertrekken in plaats van dit jaar waarin hij telkens zwart gemaakt werd door supporters en media.

Wel benieuwd of dit betekent dat De Gea nog gaat komen.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    RVP naar Fener is rond

Daz en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat is wat anders dan de Arsenal shirts die door Arsenal fans werden verbrand toen die naar ManU kwam. :+

14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Schneiderlin ook naar ManU schijnt.

Ajax wil Sanogo van Arsenal huren volgens nu.nl

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Allemaal middenvelders, waarom halen ze niet wat verdedigers? Daar liep het mis afgelopen seizoen, de enige reden dat het zo goed ging was het fenomenale seizoen van de Gea. Die geheid naar Madrid gaat.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Doei RvP. Je laat de afgelopen twee jaar wel zien dat je je ontzettend laat kennen als het even tegen zit. In plaats van knokken laat je je kop hangen. Ach, nog even cashen in Turkije en dan stoppen. Binnen ben je toch wel.

Vraag me af wat er gebeurd is met het nieuws omtrent Ramos en United? Denk dat 99,99% van dat hele verhaal bullshit is geweest :+

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Van Persie wou toch blijven bij United, maar zag niet zoveel speeltijd meer en heeft niet zo'n goede band met Louis meer.

En ja joh ik las 90 miljoen wat de vraagprijs voor Ramos was. :+ Meer uitstraling dan een goede verdediger imo.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ze hebben met Darmian al een uitstekende verdediger in huis gehaald, alleen nu nog een centrale.

19. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Ramos is een prima centrale verdediger. Had het toch wel een prima aankoop gevonden wat z'n prijs ook moge zijn. Jammer dat Hummels dan bij Dortmund blijft plakken :+ Ach, we zien wel. Vind het vreemd dat er nog geen echte "grote" aankopen zijn geweest van United. Ja, Schweinsteiger ... maar die vind ik geen top meer. Nog steeds een goeie speler ... maar niet wat hij geweest is.

20. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453

Ramos gaat nergens heen.

Deel Deze Pagina