Ach, als dat zo is dan had Huntelaar al 20 keer een gele kaart moeten hebben, voor allemaal die keren dat die zich liet vallen. Dit was gewoon een begrijpenlijke reactie van de Roda spelers.
NAC verkiest routiniers boven coach Lok
Cees Lok is op non-actief gesteld. Het bestuur van NAC Breda meent dat de coach niet meer door één deur kan met een aantal routiniers en heeft met de strijd om lijfsbehoud in volle gang gekozen voor de spelers. Loks assistent John Karelse neemt het voorlopig over.
'Ik ben gebotst met een gedeelte van de spelersgroep en dat is uiteindelijk de reden dat ik weg moet', legt Lok uit aan het ANP. 'Ik ben er van overtuigd dat we op mijn manier in de eredivisie zouden zijn gebleven, maar het bestuur denkt daar anders over. Deze actie kwam voor mij als een verrassing. Ik had het niet aan zien aankomen.'
Lok was pas vier maanden bezig in Breda. Hij nam het op 2 januari over toen NAC Ton Lokhoff had ontslagen. Lok was zelf twee weken daarvoor opgestapt bij NEC. 'Een bizarre situatie en een bijzonder seizoen', vertelde Lok met gevoel voor understatement.
NAC kwam ook onder Lok niet op stoom. Op de laatste speeldag werden de Brabanders veroordeeld tot het spelen van play-offs tegen degradatie. NAC startte met een 0-0 uit tegen TOP Oss. Lok kondigde vervolgens aan de bezem door de ploeg te halen, en dat veel ervaren krachten zouden sneuvelen.
Laatst bewerkt: 23 apr 2006