1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk vanavond de samenvatting maar. Ajax was oppermachtig de eerste helft en de tweede helft was gelijkwaardig. De goal van PSV had niets met hun kwaliteit te maken, maar was gewoon een lucky. Niets meer, niets minder. Echt veel uitgespeelde kansen heeft Ajax niet gehad, maar PSV heeft helemaal niets gecreëerd. De kracht van PSV ligt duidelijk in hun verdediging.

    Op basis van veldoverwicht had ajax verdient te winnen. Op basis van kansen, was een gelijkspel terecht geweest. Maar PSV heeft hier teveel gekregen.

    Maar zoals je zegt is het inderdaad maar een punt en dat is niet onoverkomelijk.
     
  2. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    1e helft was voor ajax, waren gewoon beter, tot de rode kaart van mendez(wat overigens echt weer zielig moment van scheids was) in de 2e helft ging het nog gelijk op, na die rode kaart was ajax weer beter, en moest psv wel in de verdediging omdat ajax enorme druk zette.

    Verder was het geen smerige wedstrijd met vieze overtredingen, wat in voorgaande edities wel vaak zo was.
     
  3. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is niet lucky, dat is hetzelfde als AL die andere goals die ze op die manier gemaakt hebben. Met dat aantal spreek je niet meer van geluk. Je kent vast wel het bekende cliché verhaal van 'ze weten dat die goal er toch wel komt'. De rest wat je zegt komt precies overeen met Cyrax77's bericht, wat overigens een bericht is waar ik me deels in kan vinden.
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Regels zijn regels, en daar moet je je aan houden als voetballer. Hij weet dat je met het wegschieten van de bal geel krijgt, en toch doet hij het nog terwijl hij al een gele kaart op zak had. Gewoon ontzettend dom van mendez zelf!
     
  5. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    IK weet dat het regels zijn, maar dan moet een scheids ook consequent zijn in die momenten en dat zijn ze niet. Maar dan vind ik het alsnog zielig van de scheids(en knvb). Want het gebeurt zo vaak in de wedstrijd, en dan moeten ze dus iedereen die het doet geel geven, maar dat gebeurt niet. En daarom vond ik dit moment in de wedstrijd erg beslissend. Voor het verdere verloop ervan. Gelukkig heeft psv het gered, maar wel met moeite.
     
  6. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Onterecht, dus?
    PSV heeft vandaag aangetoond verder dan Ajax te zijn. Ze hebben meer routine en zijn gewoon veel efficiënter. Een keurige overwinning dus, Ajax wist ook weinig te creeëren, PSV heeft gewoon weinig nodig.

    Lekkere overwinning ook voor mijn cluppie. 3-5, niet goed, wel 3 punten.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is precies wat ik zeg, PSV is gewoon slimmer. Zij spelen op het hoogste niveau (CL) en dat is een groot verschil. PSV kan met een 0-1 voorsprong de wedstrijd gewoon uitspelen. Ajax wil nog weleens een foutje hier en daar maken.

    Ajax is een hele goede ploeg, maar geen topploeg. PSV is gewoon verder op het gebied van slimheid en taktiek. Zij zijn wel een topploeg, daarmee wil ik niet zeggen dat Ajax voetballend minder is, dat is zeker niet zo. PSV speelt al langer in dezelfde samenstelling met bijna dezelfe spelers. Ajax gaat het PSV moeilijk maken dit jaar, heel moeilijk. Het gaat spannend worden en in Eindhoven staat er een Ajax dat meer gegroeid is.

    Je kunt ook echt niet zeggen dat PSV geluk heeft, dat is geen geluk. Ze winnen met 0-1 want PSV weet dat die kans komt en dat ze die goal gaan maken. Ajax had dat lang geleden ook, die zekerheid. Dan kan je voetballend beter zijn, maar je moet wel dat ene moment opstaan. Dat doet PSV.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ploegen zoals Ajax en AZ spelen mooi voetbal.
    Een ploeg zoals PSV speelt alleen effectief voetbal.
    Ze spelen gewoon degelijk en prestatiegericht voetbal.
    Ze spelen nou eenmaal niet altijd de sterren van de hemel maar ze flikken het toch iedere keer maar weer.
    Op het begin van het seizoen dacht ik: "PSV, tsss... na Feyenoord de teleurstelling van het jaar." Als je zag welke spelers er vertrokken afgelopen seizoen. Ik zag gewoon weinig in de selectie, maar nu zie ik toch al een aantal weken de kwaliteiten van de nieuwe spelers zoals die Mendez en vooral die Salcido. Ik zie PSV nog best ver in de CL komen met deze ploeg. Laat er binnekort nou net een nieuwe Bond-film uitkomen...
     
  9. basovich

    basovich Guest

    psv wint van ajax en het ligt weer eens aan de speelwijze hoor|:-
    psv heeft gewoon bewezen dat ze beter zijn dan ajax op dit moment door te winnen.
     
  10. mark8925

    mark8925 Guest

    psv is zeker niet beter. Ze hadden puur geluk dat die bal weer net goed valt. Ze speelde erg laf en verdedigend majaa.. wel gewonnen. Maar met 1 punt achter is er nog lang nix beslist.. wij speelde jullie namelijk 1e helft bij vlagen zoek. Maar scoren niet dat is jammer... maar we zijn op de weg terug. Tel daarbij op dat koeman trainer bij jullie is, dus geniet er nog maar ff van.. over jaar of 2 is het 1 grote puinzooi bij jullie:+
     
  11. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Speelde het nederlands elftal maar als PSV....zouden we misschien eens wat winnen. Kan me echt niet schelen hoe het er uit ziet, als je maar wint...
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Speelt het NL elftal dan geen resultaat voetbal??:confused:

    De reeks onder van basten is de beste ooit voorzover ik weet, maar het voetbal is alleen om te huilen!
     
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach, het zal wel net zo'n geluk zijn als die andere wedstrijden in de laatste tien competitie-jaren [als dat een woord is].

    Totaaloverzicht afgelopen 10 seizoenen

    * 22 duels
    * winst PSV: 14x
    * gelijkspel: 7x
    * winst Ajax: 1x
    * doelpunten PSV: 45x
    * doelpunten Ajax: 18x

    Alle uitslagen:
    12-11-2006 / Ajax-PSV, 0-1
    11-03-2006 / Ajax-PSV, 0-0
    20-03-2005 / Ajax-PSV, 0-4
    08-02-2004 / Ajax-PSV, 2-1
    15-12-2002 / Ajax-PSV, 2-4
    25-11-2001 / Ajax-PSV, 1-3
    08-04-2001 / Ajax-PSV, 0-1
    15-12-1999 / Ajax-PSV, 1-3
    15-11-1998 / Ajax-PSV, 2-2
    21-12-1997 / Ajax-PSV, 3-4
    22-12-1996 / Ajax-PSV, 0-2


    23-10-2005 / PSV-Ajax, 1-0
    24-10-2004 / PSV-Ajax, 2-0
    26-10-2003 / PSV-Ajax, 2-2
    23-03-2003 / PSV-Ajax, 2-0
    24-03-2002 / PSV-Ajax, 1-1
    29-10-2000 / PSV-Ajax, 1-1
    10-02-2000 / PSV-Ajax, 4-0
    04-04-1999 / PSV-Ajax, 3-1
    15-02-1998 / PSV-Ajax, 1-1
    13-04-1997 / PSV-Ajax, 2-0
    08-04-1996 / PSV-Ajax, 1-1


    Oja, deze zal vast oud zijn, maar vind hem geweldig:

    [​IMG]
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Duidelijke cijfers, maar wel statistiek journalistiek, want om te zeggen dat PSV nou oppermachtig was vóór tien jaar geleden nee (1988 daar gelaten).
     
  15. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0

    Hebben jullie de goal uberhaupt wel gezien? Deze goal heeft niets met kwaliteit te maken. Dat zou het pas zijn als ze in een vlijmscherpe counter een 1-0 maken. Dit was gewoon een vrije trap inbrengen en hopen maar dat iemand hem toevallig raakt.


    Als Ajax zo'n goal zou maken, dan is het lucky.....als PSV hem maakt is het ineens een kwaliteit.

    Dat PSV verder is, in die zin, dat zij de wedstrijd professioneel uit kunnen spelen bij een 1-0 voorsprong ben ik met je/jullie eens.
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ohw? Dus dat Ajax vorig seizoen steeds in de laatste minuten een wedstrijd om liet slaan was dus tóch kwaliteit en geen geluk?

    Lucky PSV vind ik dit keer op zijn plaats, als Ajax vorig seizoen Lucky was met een doelpunt in de laatste minuten. PSV krijgt een vrije trap en scoort daar uit de enige goal in de wedstrijd, krijgt daarna nog een kans met een bal op de paal en is verder onzichtbaar geweest, totaal onverdiend gewonnen dat moet jij als lampenfan ook wel zien lijkt mij? Als je de wedstrijd tenminste helemaal gezien hebt..



    Hier, mensen die wel nog helder kunnen denken:
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik ontkend dat Ajax en PSV niet dicht bij elkaar liggen? Nee, ik heb gezegd dat PSV slimmer is en sommige dingen wat vaker afdwingd. Dat bedoelde ik er in ieder geval mee te zeggen. Ik heb dit seizoen altijd gezegd dat Ajax en PSV dicht bij elkaar zullen liggen. Daarbij heb ik mij eigenlijk nooit echt uitgelaten over die goals van Ajax van vorig seizoen waar jij het over hebt. :{ :emo:

    Wedstrijd heb ik niet gezien, maar heb de verslagen gelezen en de wedstrijd op tekst live gevolgd. Misschien dat ik dan te snel conclusies trek en zeg ik dingen teveel in algemene zin die hier geen betrekking op hebben. Er wordt in mijn ogen alleen te snel/vaak gezegd dat PSV geluk heeft. Ik neem deze wedstrijd als voorbeeld terwijl dat misschien niet terecht is, maar veel van de 'geluksdoelpunten' van PSV worden gewoon afgedwongen.

    Edit: En laten we eerlijk zijn, met drie punten in zo'n wedstrijd vergeet iedereen wel eens zijn mening te nuanceren.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  18. mars15

    mars15 Guest

    eeeyyy hooo psv eindhovuh eeey hoooo \o/ \o/
     
  19. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    s stukken beter. maarja er komt nog een return in eindhoven. Daar is ajax gewoon de baas! :)
     
  20. mars15

    mars15 Guest

    owja, heen bij tilburg al bijna de stad uitgezet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina