1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar die Vlug is nogal blond, maar het is al bekend dat het 'blinde tyfushond' was. Sneijder zei nog dat het tegen de speler was. Best wel slecht dat hij nog ontkent dat het tegen Bossen was. :emo: Marja, met 10 man moet je nog kunnen winnen als je ziet dat PSV er ook met 7-0 van wint. \o/
     
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Henk ten Cate wordt ook met de dag gekker.

    Eerst na Ajax-Praag zeggen dat het "goed" was, terwijl dit Ajax' slechtste wedstrijd was van dit seizoen en ná Sparta-Ajax zegt-ie doodleuk dat het allemaal aan Bossen lag omdat hij die kaart gaf. Die kaart was wellicht wat dubieus - al was ik het ermee eens - en beïnvloed de wedstrijd, maar ook Ajax' spel was ongelooflijk slecht. Of wilt hij beweren dat ze kansen hebben gecreeërd en een veldoverwicht hadden? Alsjeblieft zeg. Die vent wordt met de week ongeloofwaardiger.
     
  3. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha geweldig.
    Wat een weekend heb ik zeg!
    Zaterdags wint PSV, Zondags jarig en verliezen ajax en feyenoord en staat psv 5 punten voor op AZ, naja ik ben even een weekje blij:)
     
  4. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0

    Geen onzin opschrijven.

    Hij zei dat Ajax goed gewerkt had afgelopen donderdag en dat ze een uur lang met 10 man moesten spelen. Hij heeft niet gezegd dat ze goed gespeeld hadden.

    Bij Sparta gaf hij aan dat Sparta heel goed gespeeld had, maar dat het ze natuurlijk wel een stuk makkelijker werd gemaakt door de (belachelijke) rode kaart van Sneijder.

    Verder heeft Ten Cate groot gelijk als hij zegt dat iedereen dat de hele wedstrijd door roept. Beetje flauwekul om dan nu in 1x rood te geven na een column van Hugo Borst. En daarna nog eens schijnheilig alles gaan ontkennen. Maar goed, daar zijn scheidsrechters bijzonder sterk in. Neem dan bijvoorbeeld het niet geven van de 2e gele kaart van Heitinga. Argumentatie is lariekoek. Iedere scheidsrechter had hier een (2e) kaart voor gegeven. Bossen is gewoon een prutser en fluit inconsequent.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    niet dus, scheids zegt van wel maar als je studio voetbal hebt gezien blijkt dat andere sparta spelers ook "witte tyfushond" hebben gehoord.
    wat betreft fluiten geef ik lekkerbek gelijk. Inconsequent punt. :x
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Op Talpa kon je duidelijk zien dat hij het duidelijk tegen de scheids had dus ik kan mij wel voorstellen dat Bossen zich aangesproken voelt maar ik had een 2de gele kaart eerlijker gevonden. Geloof trouwens niet dat Sneijder vrij gesproken wordt want de KNVB zal denk ik altijd de kant van de schedisrechter kiezen.
     
  7. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Feit is dat Ten Cate gewoon slechte resultaten aan iets anders weet te wijten. Tegen Sparta Praha was het 't veld, tegen Sparta de scheids. Diezelfde scheids geeft gewoon terecht rood, 'tyfushond' wordt - en zeker als je het tegen een arbiter hebt - op elk voetbalveld bestraft met rood. Terechte rode kaart dus en dom van Sneijder die hierbij zijn mankementen nog maar eens aanstipt.

    Of wil je serieus gaan beweren dat deze kaart onterecht was?

    Ik ben trouwens zeer benieuwd of de elleboog van Vermaelen bestraft wordt. Liefdadigheidszender Talpa liet dat maar niet zien.
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, ik weet niet of je zelf voetbalt, maar in mijn voetbal periode, ging dat soort woorden toch regelmatig over en weer op het voetbal veld.. Dat hoort nou eenmaal bij het spelletje.. Als het tegen de scheids is, is het wat anders, maar als zowel Sneijder als meerdere spartanen het zeggen, tsja..
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Zit ik gister met een kutbui voetbal te kijken (tyfusscheids :+) komt opeens N.E.C voorbij, die wedstrijd beurde mij al op. Maar ik zag al een speler lopen die me al sterk bekend voor kwam, blijkt het een oud klasgenoot van mij te zijn. Zie ik hem later een schitterende goal scoren (Kivuvu), ik schrok me kapot joh :D
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    hehe mooi is dat he:cool:

    Een oud-temgenoot van mijn broertje (ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij wel eens met ons mee heeft gedaan) speelt nu bij Ado: Levi Schwiebbe. Best wel grappig als je dat opeens op TV ziet :+
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja inderdaad mooi, gun het die jongen wel. Wist dat het een redelijk talentje was, speelde volgens mij bij Telstar geloof ik, maar relaxed voor hem dat hij de overstap heeft kunnen maken :)
     
  12. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over het inconsequente fluiten van de heer Bossen, want rode kaarten geven voor scheldwoorden, betekent tien rode kaarten per wedstrijd en bij spreekkoren staken van wedstrijden.

    Daarnaast snap ik niet waarom jij vindt, dat je onderscheid mag maken in schelden tegen spelers danwel schelden tegen scheidsrechters. Schelden is schelden.
     
  13. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het ook wel eens met dat onderscheid, hoor. De scheidsrechter is een leidinggevende. Dus jij vindt, als je op je smoel gaat door verkeerde noppen en je roept 'tyfusschoenen' hetzelfde is als 'tyfusscheids' roepen als ie een verkeerde beslissing maakt. Schelden is schelden, toch? Kan ik me niet in vinden. Schelden tegen spelers is in het heetst van de strijd, als je een schop van iemand krijgt ofzo. Tegen de scheids is een ander verhaal.
     
  14. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Schwiebbe heeft een paar wedstrijden meegedaan bij ADO. ADO is zelfs erg tevreden over hem en probeerden een tijdje terug zelfs zijn contract open te breken en te verlengen.

    Zijn spelersprofiel op VI staat hier
    http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=52828/typeofpage=40054/sc=6f85fe . 7wedstrijden heeft hij dus al gespeeld dit seizoen.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Uit de woorden van Ten Cate begreep ik anders dan dat de scheidsrechter de wedstrijd beinvloed heeft. Dat is wat anders dan een wedstrijd beslissen.

    Je kan niet zien tegen wie Sneijder het had. Wel kun je zien dat op het moment dat Sneijder wegloopt, Bossen naar zijn papiertjes kijkt. In die periode kan Vlug wat tegen Sneijder gezegt hebben waar Sneijder weer een reactie opgaf, vervolgens kijkt hij naar de scheids, die denkt dat Sneijder het tegen hem heeft.
    Zo kun je ook redeneren.

    Ik vind het gewoon raar dat de Sparta-spelers zelfs zeggen dat Sneijder het tegen Vlug had, en niet tegen de scheids. En dat Bossen tegen Ten Cate heeft gezegd, op het moment dat Ten Cate te ver op het veld staat, dat ene Wesley Sneijder tegen een Sparta-speler 'witte tyfus hond' had gezegd.

    Het is nu aan (een eerlijke) Vlug om met een reactie te komen, dan is alle twijfel uit de wereld, maar of dat gebeurd.
     
  16. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Schelden tegen schoenen is niet hetzelfde als schelden tegen mensen. Als Perez ***neger tegen een speler had gezegd, dan was het geen probleem geweest. Nu het tegen een grensrechter is, is het ineens een probleem.

    Vreemde gedachtengang houden jullie erop na.
     
  17. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is gewoon ontzettend dom om richting de scheidsrechter tyfushond te zeggen. Daar moet je je gewoon bij neerleggen en achteraf je excuses aanbieden.

    Bovendien zijn speler en scheidsrechter ook twee totaaaaaal andere dingen.

    En wat te denken van Fortes Rodriquez, die vorig jaar de scheidsrechter een 'mongool' noemde. Iedereen stond op zijn achterste poten, maar nu Wesley met ziektes scheld waaraan vroeger ontzettend veel mensen zijn gestorven is dit 'normaal ', toch Frits Barend?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2006
  18. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je eens lezen wat ik zeg. Ik heb het over het inconsequente fluiten en over het feit dat jullie/jij onderscheid maakt tussen scheidsrechter en speler.

    Jij spreekt nu een oordeel uit over de uitspraken van Sneijder en Rodriquez en over ziektes, maar tegelijkertijd zeg je dat het verschilt of je dit zegt tegen een speler of een scheidsrechter. Misschien moet je scheidsrechter worden. Je bent in ieder geval inconsequent.

    Dit is het laatste wat ik erover zeg.
     
  19. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8

    Jammer dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

    Mijn punt is dat zowel Sneijder als Rodriquez ontzettend domme dingen zeggen over een scheidsrechter. Rodriquez deed dit net na de wedstrijd, Sneijder tijdens de wedstrijd. Wat Sneijder zei is never nooit goed te praten, als voetballer bekleed je een voorbeeldfunctie, er zijn wellicht veel fans (waaronder kleine kinderen) die dit soort dingen ook gaan oppikken. Nergens goed voor!
    Het inconsequente fluiten van Bossen.... ook dat valt wel mee. Kaart is terecht, als hij het daadwerkelijk tegen Vlug had (lijkt me stug gezien zijn lichaamshouding) is dat vragen om een kaart voor een ander; da`s ook geel, dus rood. Wat heb je eraan om de wedstrijd stil te leggen? Daardoor geef je de Ajax-supporters hun zin.
    Tuurlijk, er zal gescholden worden in een voetbalwedstrijd, maar dit kan de scheidsrechter lang niet altijd oppikken. Die concentreert zich op de bal, de randzaken zijn niet voor hem.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2006
  20. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Een ouderwets avondje UEFA Cup voetbal!

    AZ staat momenteel achter tegen Liberec: 0-1. Keeper Klhalid Sinouh is al vervangen door Bulters, AZ heeft aan één punt genoeg voor plaatsing.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina