1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Goh iemand die het toch met me eens is.........sensatie supporters zijn het :{

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ooow en dit terwijl jij je ajax-brilletje verder leuk mag ophouden....nou mooi niet.Davids maakt een zuiver professionele overtreding, zijn doel was duidelijk, de actie afbreken hoe dan ook.....Terecht een gele kaart...draai en keer het zoals je wil, het geel was terecht.....

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Met alle respect Svennies. Maar hij raakt de man niet eens. Als men op intentie alleen al gaat straffen kan je bij voorbaat iedere speler met als opdracht de aanval van de tegenstander te storen het veld afsturen.

En al zou ie hem raken. Wat ie nogmaals niet doet. Dan nog is het geen geel, de "overtreding" stelt werkelijk niks voor.

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ajax is vandaag wel genaaid ja door wegereef. In beide gevallen vond ik persoonlijk.

Maarja aan de andere kant kan ik me ook nog een bekerfinale tegen utrecht herinneren.
    Dus je kan wel eens genaaid worden en een andere keer heb je geluk.

Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dat is bullshit, je begrijpt wel dat de manier zoals ik het omschrijf met maten moet worden gemeten? Het is zo simpel als dit: Als iemand probeert de man neer te halen, en geen oog voor de bal heeft, dan is het geel. Ongeacht of die man nou de tackel ontwijkt, een schwalbe maakt, een botbreuk oploopt, of nooit meer kan lopen. En dan heb je nog een zware overtreding met bijvoorbeeld een gestrekt been (ala de Zeeuw), en verder hetzelfde verhaal als bij geel, maar dan donkerrood. Is dit nou zo'n rare gedachte? Als iemand nou met beargumentatie mijn redenatie kan weerleggen, dan hoor ik dat graag. :)

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gister Schaars bij Studio Voetbal. Had ie het over dat ie vroeger fan was van Ajax en met name Ronald De Boer (jaren '90 shit dus). Dus trekt Borst logisch de conclusie dat ie eigenlijk Ajacied is. Oeps, daar had Schaars niet op gerekent, nu alle AZ-fans tv kijken. Nee, zegt ie, het bleek later dat ik niet fan was van een club maar van het mooie voetbal, want later vond ik Manchester geweldig, weer later Real en Barcelona.

Dus aan alle AZ supporters, zodra het niet echt meer lukt met AZ, en het mooie voetbal is niet meer zo mooi als dat het eerder was, is Steintje gewoon weg bij AZ, dan gaat ie naar een club waar het wel mooi kan. Want tja, clubliefde heeft ie niet, liefde voor het mooie voetbal wel. _0/

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Had dit niet direct tegen jou gericht. Meer op Svennies die het een professionele overtreding noemde. 1 van het kaliber : Als je dan zo dramatisch valt moet je gaan ballet dansen.

Als iemand overduidelijk te laat is met de inzet, of met 2 benen inkomt verdient ie idd gewoon een kaart. Aan de andere kant : Welke intentie wil je bestraffen en welke niet ?. Iedere speler die verdedigend is ingesteld zal de intentie hebben de aanval te stoppen. Zo is die eerste overtreding van Davids alles behalve geel, voetbal is en blijft een contact sport en dit stelde gewoon niks voor. Als je puur op intentie (in Alle gevallen) gaat straffen kan je voetbal wel afschaffen.

Verder, wie bepaalt welke intentie de speler heeft (Afgezien van die overduidelijke gevallen). Scheidsrechters hebben nu al moeite met het normaal beoordelen van het spel, als ze zich dan nog moeten gaan bezig houden met de gemiddelde intentie van bijv een verdediger wordt het helemaal een zooitje.

Ik snap waar je redenatie vandaan komt. En ben het er voor een aantal gevallen mee eens. Maar waar trek je de grens ? Het is voor de praktijk net iets te random. En ik zie de huidige scheidsrechters niet instaat zo`n beleid ten uitvoer te brengen

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Welke huidige Ajacied zal echte clubliefde hebben? Er zijn uberhaupt nog maar weinig (jonge) voetballers die zoiets echt hebben

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Wilde ik net zeggen. En Davids en Sneijder vind ik ook wel echte Ajacieden, maar Johny is mijn held als we tegen bijvoorbeeld Feyenoord spelen.

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    3 meter buitenspel van Wamberto :9. Maar dat is al weer aardig wat jaartjes geleden als je die bedoeld. Ze moeten gewoon eens gebruik gaan maken van videobeelden bij dit soort dingen maar daar is de FIFA te arrogant voor...

11. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Precies en Jenner had de intentie om Davids een kaart aan te naaien. Dat is dan dus ook geel.

Als je hem neer ziet komen, dan is er niets aan de hand en 10 seconden later heeft hij ineens pijn. :confused:

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wel aardige statistieken over de kaarten in de Eredivisie. Die leeghoofden van ADO staan natuurlijk bovenaan. Boosschaart spant de kroon met evenveel hersencellen als kaarten, 9. Maar Ajax doet het ook 'goed' dit seizoen, het clubrecord (dat vorig jaar al werd verbeterd) is al geëvenaard en er zijn nog wat wedstrijden te gaan.. Ik vind het vooral irritant dat de ervaren Gabri en Stam zoveel kaarten hebben, Davids loopt ook één op één volgens mij. En die waren echt niet allemaal slim of nuttig, van alledrie niet.

Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    _O_

14. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als Babel al een gele kaart krijgt, als hij de bal speelt, dan worden alle records verbroken natuurlijk.

15. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Met Danny Buijs in de ploeg doen we het zo gek nog niet :)

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Tsja, ergens geef ik je wel gelijk, maar.. Je hebt een aanval stoppen, en een aanval stoppen. Je kunt gewoon puur op eigen sterkte een bal van iemand afnemen, of hem proberen naar de grond te werken. En ik ben eigenlijk meer fan van het eerste. En een beetje duwen en trekken hoort tot op zekere hoogte bij het spelletje, maar zodra je doelbewust op de man speelt, en niet op de bal ben je verkeerd bezig.

Maar het kan inderdaad een probleem vormen, die interpretatie. Wellicht dat daarom een gele kaart in dit geval zwaar gestraft is. Mede ook omdat ik uit een ander camera standpunt op Talpa zag dat Davids weer wel enigzins oog voor de bal te hebben. Mja ik blijf het moeilijk vinden. Ik zou overigens wel pleiten voor een soort mobiele camera die de bal van dichtbij volgt en dus het gros van de overtreding en duels vastlegt. En als er dan een extra official langs de kant staat die dergelijke beelden bekijkt kan hij de besluiten van een scheidsrechter corrigeren waar nodig. Maarja, zulke plannen waren er volgens mij al, en die zijn weer van de baan?

Ik vond Davids van wat ik heb gezien trouwens erg sterk spelen, alleen die eerste tackel was nogal onbeholpen.

17. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk komen er op dit moment meer mensen naar een wedstrijd van az kijken als eerst. deze jongen blijft gewoon naar az gaan ook als het slecht gaat hoor (vraag me trouwens af hoeveel van jullie manse jongetjes met jullie praatjes wel eens naar een stadion gaan). en clubliefde bestaat natuurlijk niet het gaat allemaal om het geld, dit geldt voor schaars, dit geldt voor iedere speler. paar uitzonderingen dan. en oh oh oh wat beginnen de ajacieden te zeiken als ze 1x eens de scheids niet meehebben, weten jullie eindelijk eens hoe de tegenstanders zich altijd voelen als ze tegen ajax spelen.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dooddoener nummer 1

Ware club liefde misschien niet, voorkeuren wel

En dooddoener nummer 2. :emo:

@ Pascal. Met de komst van de nieuwe uefa voorzitter zijn video camera`s etc idd voorlopig van de baan. Wel willen ze 4 grensrechters, als of dat gaat helpen in dit soort situatie`s. Waarom kunnen we niet leren van Bijv het hawkeye systeem bij tennis ?

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Neem jij jezelf wel eens serieus, want serieus, wat je hier zegt slaat nergens op :emo:

gelukkig hebben die tegenstanders ook altijd zo duidelijk de scheids tegen :x :emo:

20. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Je gelooft Ten Cate met ze gezeik over de scheids na elke nederlaag/blamage toch niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina