1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 33]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik kan de reactie van Jorrit wel begrijpen, mede omdat het inderdaad ook met de instelling heeft te maken. De Europese uitschakeling was ook totaal onnodig en Feyenoord had het gewoon kunnen/moeten halen. Ik heb de wedstrijd van vandaag niet gezien maar Feyenoord heeft heus nog wel een ploeg dat dit Roda aan kan. Als het echt enkel was te wijten aan de financiële situatie of aan de spelersgroep dan is het niet anders maar het moraal waarmee ze op het veld staan speelt ook een grote rol, helemaal in wedstrijden zoals deze welke je gewoon hoort te halen en waar één goede aanval het verschil kan maken. Ajax is de laatste tijd ook vrij nonchalant aan het voetballen en bij Feyenoord zie je dit ook terug.

Het lijkt me ook enorm frustrerend voor Been en Beenhakker, elke wedstrijd maken zij zich weer klaar en zetten zij zich in voor de club en dat wordt dan niet op het veld uitbetaald. Ik reageer hier ook regelmatig wat lacherig na dit soort uitslagen maar toch wil ik, en vele Ajacieden met mij, wel een sterk Feyenoord zien want ook de klassieker vond ik nu niet geweldig. Geef mij maar de klassieke top 3 op zijn sterkst want dit "leedvermaak" heeft nu wel weer lang genoeg geduurd eigenlijk.

2. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen is Feyenoord niet met NAC te vergelijken. Voor Feyenoord is 'in de eredivisie spelen' niet goed. Je moet meedraaien in de top. Nu hebben de supporters allang geaccepteerd dat dat de komende tijd niet gaat, maar daar moet dan wel onvoorwaardelijke inzet van de spelersgroep tegenover staan. En zoals het nu gaat, is zelfs het linkerrijtje een lastige opgave. En voor Feyenoordsupporters doet dat ontzettend veel pijn.

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat kan ik maar al te goed begrijpen man. Het is ook niet leuk om constant tegenvaller-na-tegenvaller te krijgen. Jammer genoeg is het nou eenmaal niet anders.

Ik heb vorig seizoen voor het eerst Twente kampioen zien worden. Voorgaande jaren was het Ajax, PSV, Feyenoord. Sterker nog, AZ werd ook ineens Landskampioen. De grote 3 zijn de grote 3 niet meer. Zelfs Cruijff klaagt over Ajax, dat doet hij niet voor niets. Het bestuur bij Feyenoord is daarintegen prima hoor, met Been en Beenhakker heb je echt wel twee goeie in huis. Jammer genoeg zijn er niet de middelen om te kunnen investeren in de toekomst.

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mooi om te zien hoe Koevermans speelde tegen Sparta, speelde weer eens goed (lang niet gedaan)! Goede loopacties en sterk in de lucht, en in duels.
    Nijland ook leuke goal. Zijn eerste balcontact was heerlijk; steekpass op Dzsudszak, heel het publiek werd toen gek :p.

Hopelijk Koevermans standaard in de spits ipv. Berg, en Reis als back-up (wisselen als het niet lekker loopt).
    En aangezien Toivonen te wisselvallig is, ook vaker Nijland inbrengen.

Heerlijk zou dat zijn, twee van zulke speler er in :D.

5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Koevermans verdient inderdaad zijn kans! Zit al zo lang bij PSV en mag het van mij nu wel eens laten zien:)! Laat Berg maar die 4 wedstrijden krijgen, vind ik niet zo'n ramp.

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Gekke bekeravond vanavond!
    Chelsea, City en Liverpool liggen er meteen uit terwijl van Aanholt (Chelsea) en Zuiverloon (West Brom tegen City) hebben gescoord.
    Huntelaar heeft weer gescoord en 3 punten binnengehaald en in de eredivisie is het allemaal net goed gegaan. Morgen zal het ook wel vrij normaal verlopen en dan kunnen we weer een weekendje eredivisie tegemoetzien :cool:

7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Wow, wat ben ik teleurgesteld/boos. Hoe kan je thuis van Roda JC verliezen? Hoe kan je een penalty náást schieten..? En dan moet je als supporter maar geduldig en trouw blijven? Trouw blijf ik altijd, maar mijn geduld raakt echt op nu. Het is al een decennia bezig. Je kan het de spelers, trainer etc. moeilijk kwalijk nemen. Als de gemiddelde leeftijd op het veld begin in de 20 is, dan weet je dat je de nodige ervaring mist.

Door wanbeleid door de jaren heen, staat Feyenoord nu waar ze staan. Hoewel de talenten hoopvol zijn, kunnen ze nooit snel doorgroeien, omdat ze "volwassen" leiders missen op het veld.

Ik ben het echt spuugzat. Het enige wat deze club nog heeft zijn de supporters (Waar het geduld terecht van opraakt), het stadion en de historie. De rest is middelmatig.

Ik kan de oude bestuursleden bedanken om deze club met 100.000-en supporters naar de afrond te hebben geholpen. Godverdomme zeg.

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Als ik Feyenoord kijk heb ik gevoel dat we gewoon 6 punten kunnen pakken dit jaar. Stelt echt geen reet voor zeg. Zitten we goede voetballers bij maar ze stralen niks uit. Beetje speelvreugde en inzet is al genoeg.

9. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Feyenoord :'-(

Af en toe een meevaller is toch niet teveel gevraagd?

Eerste kwartier spelen ze Roda ondersteboven en denk je dat het wat gaat worden. Vervolgens verzand dat allemaal weer en komt Roda beter en beter in de wedstrijd omdat Feyenoord weer eens niet doorbijt.

Dan kom je met mazzel nog op 1-1 (want Roda had het eerder kunnen/moeten beslissen) en dan mis je weer een strafschop waarmee je de buit binnen had moeten halen.

De strafschoppenserie was helemaal bedroevend, tot 2x toe voorkomen en het gewoon vergooien.

Het was weer vreselijk met als dieptepunten Schaken en Smolov, wat een brandhout.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Hadden jullie dan echt verwacht dat jullie gister door zouden bekeren? Volgensmij was Roda gewoon de favoriet vooraf. Ook tijdens de wedstrijd bleek dat Roda de betere was en dat Feyenoord nog een mazzeltje had met die verlenging en penalty's. Ik snap het wel hoor dat je het kut vindt maar dit zat er toch wel dik in?

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Zou inderdaad alleen maar een vooruitgang zijn voor PSV. Berg voetbalt misschien meer mee, maar is geen échte spits. Koevermans is dat wel. Hij maakt de loopacties wanneer het moet, is sterk en scoort gemakkelijk.

Ideale opstelling, IMO:

------------------Koevermans-----------------
    --Dzsudszák-----------------------Lens-------
    --------------------Afellay--------------------
    ----------Hutchinson--------------------------
    ----------------------Engelaar----------------
    --Pieters-----Maza--------Bouma----Manolev--
    -------------------Isaksson-------------------

En dan Reis en Berg als back-up voor Koef, Nijland als back-up voor Lens/Afellay en Toivonen als back-up voor Afellay.

En Marcelo als back-up voor Maza/Bouma.

12. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wel kapitaal vernietiging als je Berg op de bank zet, vind het zelf nog de belachelijkste transfer van deze zomer.

13. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Klopt, lijkt tot nu toe inderdaad op een slechte transfer.

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik zou Toivonen niet op de bank zetten maar juist op de plaats van Afellay en Affelay op de plaats van Hutchinson.

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Berg geen echte spits? 8) Dat is toch echt een 'type' goalgetter. Ik zeg er maar type bij want in het echt is hij nu en vorig seizoen maar weinig van een goalgetter. En meevoetballen kan hij ook amper, wel meer dan Koevermans maar ja dat zegt niet bijzonder veel. Wat dat betreft is die 4 wedstrijden schorsing een zegen voor PSV.

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Toivonen is erg wisselvallig. Hij begon het seizoen sterk, maar heeft de laatste 3 wedstrijden rampzalig gespeeld. Mooi om te zien dat Rutten de ballen had om hem ('de topscoorder', 'man van 12.5 miljoen') er uit te halen, speelt belabberd.

Afellay speelt nu heerlijk vrij en is de echte leider van het team, en aanvallend (samen met Dzsudszak) het gevaarlijkst.

Hutchinson speelt laatste tijd erg sterk, ook op de rechtsback positie. Eerste 45 minuten op die positie moest hij erg wennen maar daarna ging het alleen maar beter en beter. Verdedigend sterker dan Manolev, aanvallend wel wat minder.

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik bedoelde dan ook, op het moment geen échte spits. Hoe hij speelt bij PSV, ookal staat hij als diepste spits. Koevermans doet het wel goed, maar Berg wil teveel meevoetballen en zakt teveel, terwijl Koevermans altijd goed gepositioneerd staat als het moet :).

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, op die fiets. Denk dat Koef wel een vooruitgang is ja maar het is voor PSV te hopen dat Reis op het rechte pad blijft want die zie ik op lange termijn toch echt als de ideale spits voor PSV.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad, als je die bij Jong PSV ziet voetballen blijf je gewoon maar hopen dat Rutten hem eens opstelt in de basis. Zou echt prachtig zijn.

Nijland is ook een topper hoor, alleen hoor je (als niet-psv'er) er minder van dan van Reis. Mede omdat hij ook niet aan de drank/drugs was :+.

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Zo zou ik het doen:

----Dzsudszák-------Berg--------Lens--------
    ----------------------------------------------
    -------------Toivonen---Afellay----------------
    ----------------------------------------------
    ------------------Engelaar--------------------
    Pieters-----Bouma-----Marcelo------Hutchinson
    -------------------Isaksson-------------------

Ik zou sowieso nooit een linkspoot als rechter centrale verdediger opstellen. Daar zitten meer nadelen dan voordelen aan. Eigenlijk alleen maar nadelen. :p

Europees kun je misschien beter met 2 controleurs spelen, maar in de Eredivisie is 1 controleur (Engelaar) meer dan voldoende. Affelay en Toivonen zou ik altijd allebei opstellen. Beiden hebben zoveel dreiging en drang naar voren. Waarbij Toivonen veel sneller naast de spits terecht komt dan Affelay. Affelay is gevaarlijk vanaf de 2e lijn en op de rand van de 16.

Koevermans vind ik een beperkte voetballer. Dan zie ik liever Berg die ook kopsterk is, maar veel meer dynamiek en verassing in zijn spel heeft dan Koevermans.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina