1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zijn ook aparte gasten, die vriend van me is ook zo. Woont al vanaf z'n 3e hier, heeft een gymnasium diploma en doet nu rechten maar alsnog zit die gast altijd van ' Serbia , dood aan Kroaten' en steunde hij deze actie.. Tja, vreemd volk. Voor de rest is wel gewoon hele normale gast en goede vriend, maar als het om Servie gaat hou ik me bek wel.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb dat waarschijnlijk al vaker verteld hier, maar zat een vier jaar terug op weg naar huis van Zwolle naar Assen, en die hele coupé zat vol met supporters van Partizan op weg naar Groningen. Ik heb nog nooit zulke ongure lui meegemaakt.

    En tja, die haat tegen Kroaten. Wat er in die koppies omgaat na de Joegoslavische burgeroorlog is niet voor te stellen. Bij de Kroaten is het precies andersom, maar zijn net zo gek. De haat zit daar zo diep tegen elkaar. De aflevering van The Real Football Factories in de Balkan is bijster interessant materiaal.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ik snap de haat tegen elkaar wel, maar die vriend van me heeft daar niks mee te maken (behalve dat hij in Nederland is gekomen doordat z'n ouders zijn gevlucht uit Joegoslavie). Hij woont hier al z'n hele leven en die haat van 'm tegen Kroaten is puur ontstaan door Servische fora.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het was niet alleen uit rancune naar hun eigen ploeg, het was ook een nationalistische daad. Ik las dat er een vlag van Albanië werd verbrand en ik zag op een ander filmpje een spandoek met 'Kosovo è il cuore della Serbia' (Kosovo is het hart van Servië), plus nog wat racistische armbewegingen her en der. Ook genoeg politieke achtergrond dus.

    Serven en Kroaten (en Bosniërs, Montenegrijnen, Albanezen, de hele zooi) het is een apart wereldje. Ik ken er ook een (een Kroaat). De oorlog is daar ook nog redelijk vers natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Weet ook nog dat ik een keer ruzie heb gehad in het uitgaansleven met een Kroaat.. Uiteindelijk op een gevecht uitgelopen omdat die gast hélemaal flipte. Ben toen nog weken gestalked door een groepje Kroaten op hyves/twitter die me met alles bedreigde.. Tja gevaarlijke volken zijn dat soms.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ach, laten we ook niet overdrijven. De Kroaat die ik ken vind dat wereldje heel stoer maar is gewoon een dikke pisnicht verder. Maar op voetbalgebied en qua oorlogsemoties is het soms een heetgebakerd zooitje.

    Het zegt ook wel wat dat de Nederlandse onderwereld voor een groot deel door dat soort figuren wordt geregisseerd.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Kan je lang wachten, want Kuyt schijnt z'n enkelbanden te hebben gescheurd.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Moet ze ook niet over 1 kam scheren natuurlijk, maar er zitten inderdaad wel een paar tussen.
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Onvoorstelbaar voor ons in ieder geval. Iedereen uit dat gebied heeft er wel iets mee te maken. De oorlog is pas elf jaar afgelopen, en het is nog altijd onrustig in Kosovo. Mijn rij-instructrice kwam uit Macedonië en die werd gewoon agressief als ze Serviërs hier zag, om mij vervolgens de rest van de rijles de oren van de kop te lullen waarom ze niet deugen.

    Dit gaat nog heel lang duren voordat ze allemaal een stuk rustiger zijn geworden. Het nationalisme zit zo diep erin geworteld dat het tot blinde agressie overgaat.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Moeten natuurlijk ook begrijpen dat die oorlog écht afschuwelijk was.. Massale kindermoorden , martelgangen, verkrachtingen noem het maar op.
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De voetbalwereld zit daar ook nog altijd volgegoten met politieke achtergronden, daarom zijn de hooligans daar ook nog gekker en passievoller dan elders. Veel hooligans zijn er ook ex-militairen. Kan me nog een verhaal herinneren van die Kroatische vriend waarin Zvonomir Boban op de vuist ging met (ex-)landgenoten van de politie toen de sfeer daar vlak voor de oorlog al ernstig aan het verhitten was.

    Edit:

    [yt]Waz11ihnY8w[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, de oorlog was toen niet ''officieel'' begonnen, maar die wedstrijd tussen (ik dacht) Dinamo Zagreb en Rode Ster Belgrado liep ontzettend uit de hand. De trap van Boban is symbolisch. Volgens velen toch de druppel die emmer liet overlopen toch?

    En vergeet de etnische zuivering niet. Pure genocide. Verschrikkelijk gewoon. Vind het ook beschamend dat Nederland hier (ongewild of niet) ook een aandeel in heeft gehad. Paar jaar geleden was Assen nog een protest van Bosniërs, omdat hier in de kazerne de Dutchbatters alsnog een onderscheiding kregen.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Exact.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Mijn god, zit België Oostenrijk te kijken.. Onze vriend Vertonghen laat zich weer van zijn meest sportieve kant zien hoor :emo:
    Wat vind ik die kerel toch een misselijk figuur, sorry dat ik het zeg.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat is er dan? Verder snap ik je haat voor Vertonghen niet zo (behalve dat kakkerlakken incident), zie elke wedstrijd van Ajax en hij gedraagt zich toch altijd gewoon netjes..
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Dit heeft overigens niks met Ajax Feyenoord te maken hoor 8).
    Gewoon hoe die vent zich in het veld gedraagt. Vind ik zeker niet netjes. Vaak overdreven reageren, vragen om kaartjes.

    [yt]Ha8pKgh6TJU[/yt]

    Vanaf 1.38
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens dat het een irritante speler is om tegen je te hebben, zit hem vaak in die kleine dingetjes. Hoor je mij niet over klagen, zulke spelers heb je toch wel nodig in je team.

    Overigens vind ik de reactie van hem in dat filmpje nog wel meevallen, denk dat een hoop voetballers zo hadden gereageerd.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Het was btw wel een geniale wedstrijd 8).
    Alsof je een potje FIFA speelt ofzo.

    En België heeft echt wel een team wat op het EK kan spelen IMO.
     
  19. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    [yt]Gqr4ZyD_Dlw[/yt]

    Volgens mij heb ik een galavoorstelling gemist :mad:

    A

    Erg jammer dat Belgie niet weer te winnen van Oostenrijk, ik hoop altijd dat ze het eindtournooi wel halen maar met allemaal meer dan redelijke spelers weet het er nooit uit te komen, Duitsland zal wel groepswinnaar worden, door het verlies van Turkije bij Azerbeidzjan heeft Belgie nog wel een kans op plaatsing, dan mogen er alleen geen fouten tegen de kleintjes gemaakt worden en moet er uit bij Oostenrijk gewonnen worden..

    1 Duitsland 4 4 0 0 12 13 - 1
    2 Oostenrijk 3 2 1 0 7 9 - 4
    3 Turkije 4 2 0 2 6 6 - 6
    4 België 4 1 1 2 4 8 - 8
    5 Azerbeidzjan3 1 0 2 3 2 - 9
    6 Kazachstan 4 0 0 4 0 0 - 10

    B

    Hier ligt het helemaal open, Armenie draait verrassend goed mee tegenover de plaatsingskandidaten Rusland, Slowakije en Ierland. De wedstrijden tegen Macedonie zullen allen interressant worden aangezien deze altijd punten kunnen pakken, het voorspellen over de uitslag van de poule valt hier niet mee :)

    1 Rusland 4 3 0 1 9 6 - 3
    2 Armenië 4 2 1 1 7 9 - 4
    3 Ierland 4 2 1 1 7 7 - 5
    4 Slowakije 4 2 1 1 7 4 - 4
    5 Macedonië 4 1 1 2 4 4 - 4
    6 Andorra 4 0 0 4 0 1 - 11

    C

    Italie zal hoogstwaarschijnlijk een regelementaire 3-0 op Servie 'verdienen' hierdoor zullen de Italianen topfavoriet zijn voor de poulewinst waar Servie -mocht het niet een hogere straf krijgen- nog genoeg kansen heeft voor een 2de plaats in een poule waar geen wedstrijd makkelijk is.

    1 Italië 3 2 1 0 7 7 - 1
    2 Slovenië 4 2 1 1 7 7 - 3
    3 Estland 4 2 0 2 6 6 - 5
    4 Noord-Ierland3 1 2 0 5 2 - 1
    5 Servië 3 1 1 1 4 5 - 4
    6 Faerøer 5 0 1 4 1 3 - 16

    D

    Frankrijk mag niet klagen over de poule waarin het zich bevind.
    Ondanks de 1ste plaats in de poule heeft het nog lastige uitwedstrijden te gaan en zijn ze nog lang niet zeker van plaatsing, Roemenie is al lang geen Europese (sub)topper meer en zo lijkt het tussen Frankrijk, Wit-Rusland en Bosnie (misschien Albanie?) te gaan wie zich bij de bovenste 2 zal scharen.

    1 Frankrijk 4 3 0 1 9 6 - 1
    2 Wit-Rusland 4 2 2 0 8 3 - 0
    3 Albanië 4 1 2 1 5 3 - 4
    4 Bosnië-Herz.3 1 1 1 4 4 - 3
    5 Roemenië 3 0 2 1 2 1 - 3
    6 Luxemburg 4 0 1 3 1 0 - 6

    E

    Voor Nederland zal slechts directe plaatsing een zorg zijn, een punt uit bij Zweden zal hierin flink helpen, maar met Hongarije en Finland uit voor de boeg zal een maximale score waarschijnlijk heel lastig worden, plaatsing is in ieder geval nog lang niet veilig gesteld door de ruime winst vandaag, dit is misschien de meest voorspelbare poule qua eindstand; Nederland, Zweden, Hongarije, Finland, Moldavie, San Marino

    1 Nederland 4 4 0 0 12 12 - 2
    2 Hongarije 4 3 0 1 9 12 - 4
    3 Zweden 3 2 0 1 6 9 - 4
    4 Moldavië 4 2 0 2 6 5 - 3
    5 Finland 3 0 0 3 0 2 - 6
    6 San Marino 4 0 0 4 0 0 - 21

    F

    Hier ligt het helemaal open, Griekenland heeft een belangrijke overwinning op Israel geboekt waardoor het de leiding pakt in deze poule, Kroatie is favoriet in deze wat zwakkere poule waar Griekenland zich EK waardig mag tonen tegenover het verrassende Georgie, Letland lijkt het kunstje van 2004 niet te kunnen herhalen terwijl Israel altijd wel een aantal punten verzameld die goed zijn voor een 3de of 4de plaats.

    1 Griekenland 4 2 2 0 8 4 - 2
    2 Kroatië 3 2 1 0 7 5 - 1
    3 Georgië 4 1 3 0 6 3 - 2
    4 Israël 4 1 1 2 4 5 - 5
    5 Letland 4 1 1 2 4 3 - 5
    6 Malta 3 0 0 3 0 1 - 6

    G

    Montenegro is tot nu toe de verrasing van de kwalificatie, met slechts 3 doelpunten hebben ze 10 punten verzameld en met name de 0-0 uit bij Engeland is zeer knap. Hoogstwaarschijnlijk zal Engeland groepswinnaar worden, Montenegro en Zwitserland (die nog zeker niet afgeschreven mag worden) gaan strijden om plek 2.

    1 Montenegro 4 3 1 0 10 3 - 0
    2 Engeland 3 2 1 0 7 7 - 1
    3 Zwitserland 3 1 0 2 3 5 - 5
    4 Bulgarije 3 1 0 2 3 1 - 5
    5 Wales 3 0 0 3 0 1 - 6

    H

    Na het belabberde begin van Portugal lijken ze er weer een beetje bovenop te krabbelen, er kan nog veel gebeuren in deze poule waar 3 landen zullen strijden om 2 plekken, scandinavische landen hebben in het verleden vaak vriend en vijand verbaasd door samen favorieten uit te schakelen (EK2004, Italie lag eruit in een poule met Denemarken en Zweden) dus voor Portugal zal het een echte test worden of ze het dit jaar wel halen ondanks misstappen tegen dwergen als Cyprus.

    1 Noorwegen 3 3 0 0 9 5 - 2
    2 Portugal 4 2 1 1 7 10 - 7
    3 Denemarken3 2 0 1 6 4 - 3
    4 Cyprus 3 0 1 2 1 5 - 8
    5 IJsland 3 0 0 3 0 2 - 6

    I

    Spanje loopt nog niet helemaal lekker maar haalt wel de volle punten uit zijn duels, de groepswinnaar zal in geen andere poule zo voor de hand liggend zijn, Tsjechië mazzelt met de poule waarin het zich bevind, ze zijn favoriet voor de 2de plek maar ze zullen de onderlinge confrontaties met Schotland en het goed gestarte Litouwen wel in het voordeel moeten beslissen.

    1 Spanje 3 3 0 0 9 10 - 3
    2 Tsjechië 3 2 0 1 6 3 - 1
    3 Litouwen 3 1 1 1 4 2 - 3
    4 Schotland 4 1 1 2 4 4 - 5
    5 Liechtenstein3 0 0 3 0 1 - 8
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Genoten gister! Ruim een uur meer dan goed voetbal gezien :) Lekker voor Affelay ook dat hij heeft gescoord. Jammer alleen dat er weer een smet op moet zitten door het uitvallen van Kuyt. Hoop voor hem dat hij snel herstelt..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina