1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geef ik je gelijk in.
    Dit resultaat heeft Ajax gewoon aan zichzelf te danken.

Het lijkt ook wel of in teams als Twente en Psv veel meer voetbal zit.
    Als ik Twente zie combineren tegen Ado dan denk ik echt van: Hoezo kan Ajax dit niet tegen een excelsior?!:mad:

2. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Tja hopelijk hebben we dit seizeon is een keer geluk, want Nasri speelt nu ook lekker, Wilkshire en dan heb je nog Song die ook weer lekker speelt. Maarja we hebben kans als het zo blijft :D

3. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    ^ Wilshere

Als Vermaelen en Kosnielny weer terug zijn is het achterin ook een stuk zekerder.
    Vind Fabianski trouwens erg goed! Laat Almunia nog maar een tijdje geblesseerd zijn.

En misschien dat Van Persie nog een paar wedstrijden kan spelen dit seizoen, kun je hem in de zomer verkopen.

4. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Vind die Kolsnielny wel ok, heb liever iemand anders daar staan. Vermaelen wel terug, dragende speler. Fabianski als hij zo blijft spelen, dan hebben we geen andere keeper nodig! want we hebben ook nog een andere Pool die heel veel talent heeft, die 3e keeper.

Wenger mag 63 miljoen uitgeven, verdediger moet er zoiezo nog komen. MIsschien een keeper en wat kan nog beter?

5. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Voetballende ploeg als Ajax?
    Wat ze vandaag hebben laten zien verdient het niet om voetbal genoemd te worden.

Jij moet echt je rood-witte bril afzetten want de inzet waarmee sommige jongens vandaag op het veld stonden kan echt niet als professioneel voetballer. Al helemaal niet bij een prestigieuze club als Ajax. Daar moet je met 110% inzet een wedstrijd in gaan en elke duel aangaan om te winnen. Constant geconcentreerd zijn en altijd op de top van je kunnen proberen te presteren.
    Dit was vandaag bij de meesten van Ajax op het veld dus totaal niet aanwezig.

En dat het een klein veld van kunstgras is en dat Ajax het daarom moeilijk had is onzin. Ajax zou met deze spelers de kwaliteiten moeten hebben om juist ook als de ruimtes kleiner zijn goed uit de voeten te kunnen.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Matige eerste helft van Inter. Lastig doorkomen tegen Samp. Eigenlijk geen echte kansen gezien terwijl de gasten uit Genoa die wel hebben gehad op de counter. Er is te weinig beweging om een bres in de verdediging te slaan.

Alsof Arsenal de afgelopen jaren het niet heeft gered vanwege een gebrek aan geluk. Een gebrek aan kwaliteit, dat is het probleem. En dan niet voetballend, maar fysiek, qua ervaring, mentaal, oftewel het degelijke gedeelte.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet dat PSV gewoon 4-3-3 speelt. En dan met Engelaar als enige controlerende speler. Dan heb je wel lef hoor. Ik wou dat onze trainer zich daaraan waagde, denk dat het zeker zou werken. Heb je het middenveld in de hand, dan kan je veel bereiken. Het is ongelofelijk belangrijk, je hebt zelf het spel in handen, kan veel beter aanvallen opzetten en de tegenstander wordt geforceerd tot het hanteren van de lange bal waardoor je defensie ook ontlast wordt.

Zie net overigens die penalty voor Twente. Wat een schandalige beslissing zeg. Die scheids loopt focking ver achter hem(en de grens had het niet gezien) dus kan het NOOIT zien. En hij nam hem ook gewoon aan op de borst, misschien nog wel zijn schouder maar daar geef je dan never een penalty voor op zo'n moment. Zeker als je ver achter hem loopt vanuit een positie dat je het niet goed kan zien.

Bizarre arbitrage vandaag.

8. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt niet alleen zo het is ook gewoon zo. Ajax heeft op het middenveld totaal geen creativiteit. Het is allemaal veel te statisch en siem de jong was als 2de spits/ diepgaande middenvelder nog goud waard maar lijkt dit seizoen de rol als nummer 10 niet aan te kunnen.

Je kan altijd erg om van der gijp lachen maar voetballend heeft hij er echt wel kijk op. Het draait puur en alleen om suarez en el hamdoui bij ajax. Voetballend stelt het geen reet voor en er word echt veel en veel te vaak de lange bal gehanteerd. Een speler als eriksen of lodeiro zou gewoon op nummer 10 moeten spelen om er veel meer voetbal in te krijgen.

Ooijer moet gewoon op de bank want die kan al helemaal niet opbouwen laat staan verdedigen want hij stond weer geweldig te stuntelen bij die 1-0. Toby heeft een veel betere trap en is ook opbouwend sterker.

Anita en urby hebben wederom bewezen geen linksbacks te zijn en Jol blijft blind maar niet serieus nemen. Geef die jongen nou eens een kans op linksback hij heeft het bij groningen uitstekend gedaan en is voetballend ook nog eens erg sterk.

Jol geeft de jeugd echt weinig kansen en komt dan als dieptepunt met mido aanzetten die 20 kilo te zwaar is, Dan sta je als ajax bekend om een goeie jeugdopleiding en dan kom je met ooijer en mido aanzetten.

9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Inderdaad, Arsenal word geprezen om hun oog voor jeugdigen spelers. Maar ze hebben er niet veel mee bereikt. Het word tijd dat ze de prijzenkast weer eens gaan aanvullen, wat ik hoop voor ze, want ze verdienen het met hun motto. 'De supporters betalen, dan geven we ze ook wat'. Nu nog dat laatste stapje naar de echte wereldtop.

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  10. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Als ik jou moet geloven moet alles buiten Ajax perfect zijn, wilt Ajax kunnen winnen. Als het veld ook maar een metertje kleiner is is dat ook meteen de reden waarom Ajax niet gewonnen heeft.

Leuke woordspeling! :+

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Feyenoord heeft btw ook verloren omdat de dimensies van het Philips Stadion niet exact overeen komen met die van de Kuip. En natuurlijk die rotscheids! Zomaar een beetje rood geven, ja logisch dat je er dan 10 om de oren krijgt!
    Potverdikkie.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Moet trouwens wel zeggen dat ik die 2de gele kaart erg zwaar vond hoor.

13. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er iemand geen lef heeft dan is het wel fred rutten. Affelay heeft het vorige seizoen alleen maar als controlerende middenvelder gespeeld en is totaal misbruikt. dit seizoen speelt hij weer met affelay als controlerende middenvelder maar is hij wel iets dreigender naar voren toe. Psv kan ook makkelijk met affelay en toivonen als aanvallende middenvelder spelen en dan zijn ze echt dodelijk met reis in de spits.

14. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    idd zag toevallig studio sport. Als je de overtreding los bekijkt kun je er inderdaad wel geel voor geven. Maar die gozert had 5min geleden ook al geel gehad, je kunt als scheids ook wel een beetje voor de wedstrijd fluiten af en toe. Zeker zo'n type wedstrijd, daar is iedereen al iets feller.

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een creatieve middenvelder controlerend neerzet, dan getuigt dat toch van veel lef of niet? Je hebt een echte linksbuiten Dzsudszak, spits Reis, rechtsbuiten Lens(vind ik niet echt een buitenspeler tot nu toe bij PSV, meer een 4-4-2 spits). Dan nog Toivonen(tweede spits, schaduwspits), Afellay(aanvallende middenvelder) en Engelaar(centrale middenvelder die ook kan voetballen) op het middenveld. Dat is zoveel aanvallender dan Ajax. Alleen is de intentie wel verdedigend vaak bij PSV, ze stoppen dan bij de 1 of 2-0 en gaan dan een beetje rondtikken. Vandaag zetten ze echter door en dan wordt het gelijk 10-0.

16. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Leerdam kwam van zo'n 10 meter afstand aanlopen om Pieters onderuit te halen. Terechte gele kaart imo.
    Voor de eerste overtreding was geel imo te licht. Puur natrappen eigenlijk. De bal was al lang gespeeld.
    De scheidsrechter moet gewoon de regels volgen en had bij de overtreding op Lens ook al een penalty kunnen en moeten geven.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inter maakt het erbarmelijke weekend compleet: 1-1 tegen Samp. Weinig kansen gecreëerd tegen een zeer hechte defensie. Opzich een logische uitslag aangezien Samp op de counter nog behoorlijk wat kansen creëerde, maar het voelt toch weer sneu.

Morgen weer als vanouds juichen voor Napoli dus.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik lach me echt kapot om jou. Heb jij wel de hele wedstrijd gezien, of alleen maar via teletekst de wedstrijd gevolgd? Zoals Maluku-Ak al zegt, je moet die rood-witte bril eens afzetten en de realiteit onder ogen komen. Ajax verliest al zes jaar dure punten door wedstrijden als deze niet te winnen. En dat breekt ons keer op keer op aan het einde van de rit. Puur op motivatie en inzet. Dit is zo structureel dat je dit niet kan afschepen op een scheidsrechter die zijn dag niet heeft, een plastic veld of slecht weer.

Ik heb Ajax vandaag één van de slechtste wedstrijden zien spelen onder Martin Jol. Vooral de eerste helft was werkelijk om te janken zo slecht, en ook in de tweede helft was het weinig wat. Sommige spelers lijken niet te beseffen dat die gozer in dat andere kleur shirtje géén teamgenoot is. Ze laten spelers lopen met de gedachte dat deze gehandicapt zijn ofzo. Nul komma nul strijd en we hadden gewoon moeten verliezen vandaag.

Kom op zeg, zelfs Vitesse heeft daar weten te winnen. Dan moet Ajax dat toch ook zeker kunnen?

19. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees eigenlijk dat we niet op motivatie en inzet hebben verloren, maar zelfs op kwaliteit. Wij hebben de kwaliteit niet om met dit middenveld, dit positiespel en met deze spelopvatting het spel te kunnen maken en kansen te creeren tegen een superdefensieve tegenstander die de ruimtes heel klein houdt. Dat zag je tegen Utrecht ook al.

Ik vrees dat er nog een hoop van dit soort wedstrijden gaan volgen als we het middenveld niet drastisch gaan omgooien. Nog erger is het dan dat er maar weinig opties zijn voor een ander middenveld: Eriksen heb ik mijn twijfels bij(Jol al helemaal) en Lodeiro ligt er weer 3 maanden uit. Verder is het de vraag of Bonevacia er al klaar voor is, Lindgren heb je al helemaal geen reet aan en Tainio is telkens geblesseerd.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat als je trouwens Sulejmani op 10 zet? Daar speelde hij ook bij Heerenveen, en op basis van zijn prestaties daar is hij voor dat klotebedrag gehaald natuurlijk. Kan je Siem bovendien heeft prikkelen om hem er even naast te zetten. Op links of rechts pas hij sowieso niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina