De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ze maken het volledige voetbal kapot in hun eentje... Erg knap van ze.

En ik weet zeker dat ze weer niet goed gaan voetballen dit seizoen. 't Is 'n beetje het Inter van 10 jaar geleden. Veel kopen en er nooit een team van smeden. Alleen is het nu zo dat ze met die gigantische bedragen de ontwikkeling van de kleinere competities (Portugal, Nederland) naar de kloten helpen omdat wij het moeten hebben van eigen talent en niet van geld.

En als je dan ziet hoe ze die spelers een voor een stuk maken word ik daar kotsmisselijk van.

Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  2. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Capello had er vorig jaar eindelijk een team van weten te smeden die voor elkaar door het vuur gingen. Wat doen Calderón en Mijatovic? Ze gooien hem eruit en nemen een trainer aan die een goed jaartje heeft gedraait bij Levante.

Daarna in de voorbereiding is hij constant zoekende geweest naar een oplossing en valt dit Real Madrid uiteen. Het is verschrikkelijk om aan te zien en in de tijd dat ik in Spanje was heb ik me ook echt opgevreten met hoe belabberd en ongeïnspireerd ze speelden.

En dan komen deze twee aankopen er nog eens bij, zucht meneer zou niet met geld gaan smijten, nou blijkbaar toch wel want dit soort aankopen zijn belachelijk. Robben zit meer op de tribune dan dat hij op het veld loopt, want het grootste gedeelte van de tijd als hij tussen de lijnen bezig is ligt hij op de grond schwalbe's te doen. |:-

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Sterker nog,je moet als coach het beste spelerspotienteel selecteren dat er beschikbaar is ,en net daar faalt van basten.En met de aloude supertradionele 4-3-3 formatie die zo kenmerkend is voor oranje haal je het niet in de beslissende fases van een eindronde...
    Ga uit van je eigen kracht maar pas je spelsysteem aan variërende per wedstrijd....
    Nu wéét elke coach al lang op voorhand hoe oranje gaat aantreden.....

Laatst bewerkt: 23 aug 2007
  4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    trouwens, montenegro is toch beter dan servie?? volgens was kezman bijv een montenegraan...

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Volgens mij andersom. Van het toenmalige Servie & Montenegro was maar een speler uit Montenegro

6. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    owh ze hebben wel thuis 1-1 gelijk gespeeld tegen slovenie..

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt, alleen keeper Jevric (die van Vitesse ooit) kwam uit Montenegro, de rest waren alleen maar Serven. Misschien zie ik nog een speler over het hoofd.

By the way, is die Gluscevic van Heracles geen Montenegrijn?

Nederland voetbalt nu al drie jaar onder Van Basten en ik heb nog geen één keer gezien dat Nederland echt overtuigend speelde. Tuurlijk spreken de statistieken wel in zijn voordeel. Ik dacht 24 winst, 10 gelijk en nu 3 verliespartijen. Maar die winstpartijen zijn voor het grootste deel tegen tegenstanders van het kaliber Andorra, Luxemburg en Armenië. Tuurlijk heeft Oranje prima overwinningen behaald op bijvoorbeeld landen als Tsjechië en Roemenië. Maar bij die twee winstpartijen tegen de Tsjechen kwam ziekelijk veel mazzel bij kijken, en dat weten we allemaal. Het resultaat stond er, maar het ging met moeite. In het begin speelde Oranje nog wel aardig onder van Basten, maar er is een dalende lijn in speelvreugde, creativiteit en resultaat. Dat weet ik, en ik neem aan dat jij dat ook wel heb gezien.

Nederland heeft onder zijn bewind ook gewoon twee keer gelijkgespeelt tegen een Calimerolandje als Macedonië en heeft beschamende overwinningen geboekt op landen als Albanië, Andorra, Luxemburg en Armenië. Die gasten kunnen niet voetballen, maar hebben bijna kunnen profiteren van de losse samenhang van Oranje. Het hangt als los zand aan elkaar.

Van Basten leek de Messias te zijn van het Nederlandse voetbal. Hij heeft een ongelooflijke staat van dienst als speler. Iedereen dacht dat hij wel de hele boel kon veranderen en een nieuwe frisse wind liet waaien door Oranje. Maar elke wedstrijd wordt het steeds meer duidelijker dat Van Basten hier niks van kan bakken. Hij is geen Hiddink of Foppe de Haan. Van Basten is allerminst een toptrainer. Hij is nog altijd zoekende. Nederland heeft in de afgelopen drie jaar al een stuk of 35 man laten debuteren, waarvan er misschien 8 daadwerkelijk een toegevoegde waarde zijn.

Elke wedstrijd komt er een nieuwe variant uit zijn hoge hoed. De spelers hebben elke keer maar een paar dagen om dit te verwerken. Een vast systeem wat gewoon werkt. Die 4-3-3 is allang achterhaald en daarmee red je het niet in het internationale voetbal. Omdat het niet werkt, gooit Van Basten het systeem niet om, maar probeert hij spelers uit op plaatsen waar ze niet gewend zijn om te spelen. En zeg nou zelf, als bijvoorbeeld een Sneijder of een Van der Vaart steeds weer een andere speler naast zich ziet spelen, dan kan je toch ook niet verwachten dat er enigzins chemie is. Elke keer staat er een ander team, en elke keer is het weer mis.

Nederland heeft een sterke coach nodig, die het beste uit het team kan halen. Tuurlijk hebben we een kwalitatief mindere selectie dan jaren terug. Maar we hebben spelersmateriaal waar je simpelweg kan concurreren met landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Deze groep kan Europees kampioen worden. Maar dan moet er A: met vast spelersmateriaal gewerkt worden en B: een systeem wat nodig zal zijn om een tegenstander te verslaan. En daar is allerminst sprake van. Hier wordt Nederland absoluut geen Europees kampioen mee.

Nederland stevent af op het niveau België. De Belgen hebben echt genoeg kwaliteit voorhanden om weer een groot toernooi te halen, maar het werkt gewoon niet. Nu wint Nederland nog wel braaf zijn wedstrijden, maar zoals het er nu uit ziet, vrees ik het ergste zolang Van Basten er is.

Heb je helemaal gelijk in. Maar de laatste toernooien waar Oranje gewoon echt goed speelde (1998 en 2000) speelden we met een 4-4-2, met aanvallende middenvelders aan de zijkanten en twee controlerende middenvelders. Het spitsenkoppel was gewoon één diepe spits (Kluivert) en iemand die erom heen zweefde (Bergkamp). En het was gewoon botte pech dat Oranje beide toernooien niet won. Want de vorm die Oranje had tot het einde, was in mijn ogen genoeg om Wereldkampioen en Europees kampioen te worden.

8. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je hem goed dan?:9
    Inderdaad, spelers als Kezman, Stankovic, Lazovic zijn Serven.

Trouwens, over Serven gesproken:

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Vroeger toen hij bij Utrecht speelde:+

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Met het grootste gedeelte van je tekst ben ik het eens. Dit laatste stuk wat ik quote kan in het Nederlands elftal ook heel simpel opnieuw ingevoerd worden. Van Nistelrooy als diepe spits, en dan van Persie in die Bergkamp rol. Lijkt mij met het huidige spelersmateriaal, i.c.m. een middenveld dat bestaat uit van der Vaart, Sneijder, Seedorf en Gio, de beste formatie.

Over dat eerste stuk ben ik het niet eens. 4-3-3 Is niet achterhaald. Foppe zei dit ookal, maar het is gewoon pure onzin. Als je spelersgroep het toestaat dan moet je dat gewoon doen, zeker als je ook nog eens aanvallen ingesteld voetbal wilt spelen. Als het achterhaald is, waarom heeft Barcelona in die formatie 2 seizoenen terug nog de CL en La Liga gewonnen? Waarom kiezen steeds meer clubs weer voor deze formatie? Recente voorbeelden zijn bijvoorbeeld Chelsea en Liverpool.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Lekker ook dat Materazzi een zware blessure op heeft gelopen tegen Hongarije :mad: Wat heb je toch aan die klote oefenwedstrijden..?

Door een beschadigde ader een bloedophoping in z'n been. Hij heeft onderweg van Hongarije naar Italië lopen overgeven en werd in een rolstoel het ziekenhuis binnengereden. Meteen geopereerd.

Hopelijk komt Matrix snel weer terug want we hebben hem keihard nodig bij Inter _O_

12. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je wel gelijk in, maar aan de andere kant zijn er slechts een paar ploegen die nog zo spelen. Ajax en Barcelona bijvoorbeeld. Maar in het moderne voetbal heb je gewoon meer aan een gecontroleerde 4-4-2. Barcelona heeft het materiaal ervoor om het goed te kunnen uitvoeren, dus die kunnen het permiteren. De meeste clubs niet meer. Buitenspelers zijn schaars geworden. Nederland kent nu nog maar één pure linksbuiten (Robben) en die wordt met de minuut slechter. En rechtsbuitens die voldoen hebben we allang niet meer. Castelen is te licht voor Oranje en van Slory moet ik echt iets meer zien,

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    haha die quote van de commentator toen heracles gelijkmaakte:

''foei hoe suffend staat gij daar Roda''

wooot die goal van Kah!!
    lijkt net een pro evo 6 goal:p

Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  14. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Geweldige goal van Kah8) Wat een mazzel:lol:

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Die shirtsponsor van Heracles vind ik wel geniaal trouwens:+

16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Valt het je nu pas op:+

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Wat is er dan met de shirtsponsor?
    edit//zag net foto's en er stond volgens mij gewoon ten cate op als altijd :confused:

Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  18. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben terug van Roda - Heracles en het was me toch een slechte partij. Gelukkig hebben jullie mee kunnen kijken en hoef ik geen verslag te doen :+.

19. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Boh gek, wat een drama:emo:

Maja, 3 punten:)

20. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Go Ahead speelde gisteren niet al te best...
    Verloren van Stormvogels Telstar met 1 - 2.

Ach, het bier smaakte lekker. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina