1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Hier hou ik van, zoals ik al aangaf. Jij houdt van "slim" voetbal en ik hou van mooi voetbal. Helaas beschikt Ajax niet over de kwaliteiten om dit mooie voetbal goed uit te voeren. Kijk je naar het Engelse voetbal, dan zie je dat het perfect wordt uitgevoerd en dan is het ook meteen een stuk leuker om te zien. Snelle combinaties, prachtige aanvallen en dat allemaal in één wedstrijd. In Nederland mag je blij zijn als je dat in één seizoen ziet.

    Ajacied ben ik en ik kan ook tegen mijn verlies. Het is alleen jammer dat PSV niet kampioen wordt door mooi aanvallend voetbal te spelen, maar het "slim" doet. Tuurlijk kan ik het verkroppen en ik wil je daarom ook gerust feliciteren met de overwinning en waarschijnlijk het kampioenschap.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2008
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Damn straight :) Inter speelt wél bijna elke week aantrekkelijk voetbal, al waren ze de laatste weken wel erg traag en arrogant.

    Het gaat denk ik niet zozeer om de buitenspelers, maar om het gebrek aan (controlerende) middenvelders. Sowieso zijn de verdedigende capaciteiten van onze 'toppers' niet om over naar huis te schrijven, als je dan ook met een aanvallend en onderbezet middenveld speelt belast je die zwakke verdediging alleen maar meer. Kijk naar de toppers in Europa. Tegenwoordig speelt bijna iedereen buiten Nederland met een blok van twee controlerende mensen in het midden. Daar dan meestal één of twee aanvallende middenvelders voor of omheen en daarvoor kun je de spitsen lekker hun gang laten gaan. Op die manier is een ploeg ook veel dynamischer want het accent ligt meer op het midden en daarom is het als je onder druk staat makkelijk in elkaar schuiven en als je aanvalt heerlijk om je spelers de ruimtes in te laten duiken. Eigenlijk zijn de enige twee spelers die constant om moeten schakelen (en het spel bepalen) de twee controlerende middenvelders.

    Beetje lang verhaal maar you'll catch my drift. 4-3-3 is gewoon achterhaald.
     
  3. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben natuurlijk blij met de overwinning, mareh...Ajax fans die zeggen dat PSV al kampioen is vind ik iets te voorbarig. Ik zou het ook graag roepen, maar ik weet nog iets te goed dat ook PSV gelijk speelt tegen VVV en datzelfde bijna doet tegen Excelsior. Acht punten is nog wel te overbruggen denk ik. PSV is alleen goed in de belangrijke wedstrijden tegen de goede clubs.
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    jah klopt, hij ging iets te traag naar de hoek en raakte hem nog best dik aan
     
  5. jordy89

    jordy89 Ajax Amsterdam!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kunnen jullie davids uitschelden, na zijn rooie kaart (paar pagna's terug las ik dat) dat laat tenminste een beetje inzet zien..... heerlijke overtreding..

    PSV speelt al jaren voetbal wat niet aan te zien is, ik weet eigenlijk niet of het nog voetbal is... Maar ze worden er wel kampioen mee, weet niet of het iets is om trots op te zijn..
    Zondag is toch de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, als we die maar winnen...
     
  6. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt veel vaart had de bal niet, maar hij was goed geplaatst en had nog een vervelende stuit op het einde. Ik vind eerder dat Heitinga had moeten ingrijpen en Dzsudzsak niet op doel had laten mogen schieten.
    Wel schitterend ingeschoten en alweer zijn 3e in 5 wedstrijden. Hij gaat Lazovic nog wel voorbij dit seizoen :+
     
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Die 1e overtreding van Davids was prachtig. 2e gewoon erg dom. Scheids stond er met z'n neus op. Vond hem trouwens erg slecht spelen. Wissel hem en zet Rasmus erin. Ajax speelde erg slecht, te snel de lange bal. Dat werkt gewoon niet. Maar mensen die hier Ajax al afschrijven zijn gek. In de eredivisie van nu is alles mogelijk.

    Zondag tegen de kakkies. Zolang we die maar winnen.....
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, dat klopt volledig....vergelijk de budgetten van de ploegen uit de nederlandse competitie maar met die ploegen uit de engelse,spaanse,italiaanse en duitse competities...Dat zegt alles over het voetbal...
    De macht van het geld, krijg je een ploeg bijeen die in je competitie los de top speelt wordt je sowieso het einde van het seizoen verlost van jou beste spelers, zeg maar de steunpilaren die het hele elftal dragen...Natuurlijk krijg jij een flinke smak geld daarvoor ,maar je moet opnieuw beginnen met je ploeg op te bouwen....
    En dit houdt natuurlijk grote risico's in de europese campagne tijdens het volgende seizoen....
    De Goede buitenlandse spelers willen liever naar een top-competitie met het grote geld dan in jouw competitie te komen spelen.En dan moet je kiezen voor minder goede spelers die op hun beurt ook het nodige geld kosten,maar die percentueel een mindere bijdrage aan je competitie verlenen...En zo verzeil je langzaam maar zeker in het sukkelstraatje....Je competitie staat europees minder sterk aangeschreven,je ploegen doen het steeds slechter op europees gebied en daardoor dreigen je toekomstige transferts op termijn steeds minder op te brengen...kortom, voor je het weet ben je in het sukkelstraatje belandt...Dit alles met grote dank aan het monster dat de UEFA hiertoe geschapen heeft....De championsleague.....
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  9. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo net terug van de supportersbeveiliging van PSV,
    Wat een heerlijke dag!
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Goed zo knul! Kun je met zo'n instelling niet beter K-1 of kickboxen gaan supporten? Heeft niks met voetbal te maken en vind het jammer dat Davids zo debiel deed en zeker als je je bedenkt op welk moment in de wedstrijd hij zoiets doet.

    Maar sowieso een beetje triest om te roepen dat je dit en heerlijke overtreding vind.. Droeftoeter.

    Zie hierboven.=(
     
  11. Caps18

    Caps18 Guest

    Tsja jammer er zat niet veel meer in. We waren beter, maar als je de kansen niet afmaakt schijn je niet te kunnen winnen. Wel lekkere overtreding van Davids op Farfan, die had ook gerust wat harder gemogen. :b:
     
  12. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Al je zo'n ervaren speler bent dan had zo'n lompe overtreding niet gehoeven! Erg dom! :confused:
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    In de eredivisie van nu verliest iedereen van elkaar.. Ajax dus ook. Ik denk dan ook dat PSV nog wel punten gaat verliezen maar de vraag is of Ajax op die momenten de winst pakt, wat erg twijfelachtig is.
     
  14. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Waterman =( , die jongen is echt uit vorm. Hij heeft z'n hoofd er niet meer bij.
     
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe kan iemand jou nou nog serieus nemen? Eerst zeggen dat zo'n overtreding heerlijk is, en dan zeggen of je twijfelt of het nog wel voetbal is wat PSV speelt? Lekker hypocriet. :thumbs: :emo:
     
  16. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Die overtreding is gewoon ontzettend dom en kinderachtig. Beetje je frustraties kwijt in de laatste minuut. Slim, want nu mag die zondag niet meedoen tegen Feyenoord. |:-
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    idd. die overtreding was zwaar zwaar misplaatst iets waar die het team alles behalve plezier mee doet.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ach zo erg is het toch niet dat davids er zondag niet bijzit. Hij is echt niet meer wat hij geweest was.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een verschrikkelijk frustrerende avond weer. Het is ook altijd hetzelfde. Als je weet hoeveel kansen PSV in de wedstrijd krijgt, weet je ook meteen de uitslag. Domme rode kaart van Davids ook nog. Zo'n speler hebben we zondag juist hard nodig. Pfff...snel vergeten dit. Pas om 2 uur 's nachts weer aangekomen in Assen. Tja...
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Niks is zeker, ik zie PSV nog punten verspillen. Aan de andere kant zie ik Feyenoord en Ajax ook nog punten verliezen. Ik hoop dat Heerenveen kampioen wordt! _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina