1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    :F:

Lees mijn post nog eens en probeer nogmaals je 1e zin te formuleren |:-:emo:

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Klopt, maar die overtreding zorgde ervoor dat die jongen nooit meer kan voetballen. KNVB schorste hem voor 10 wedstrijden, maar Sparta verlengde die schorsing tot het eind van het seizoen!

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Je vergelijkt nergens bijten met natrappen???
    Hoe noem je dat dan? Is dat geen vergelijken?

vergelijken: de overeenkomsten en verschillen van twee zaken in beschouwing nemen. '

Overeenkomst (volgens jou): Net zo smerig, Net zo bewust
    Verschil: Staat maar 3 wedstrijden schorsing op.

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    zei gister hier nog thuis dat ie 6 wedstrijden moest krijgen, bijna goed :D
    vind 7 wedstrijden veel maar wel terecht, dit heeft echt 0,0 met voetbal te maken en hoort niet op het voetbalveld thuis. Vind dat de KNVB sommige rode kaarten best wel harder mag aanpakken, zeker als het niet in een duel om de bal gebeurt

mensen hier hebben echt een ziekte; het altijd maar vergelijken van spelers/gebeurtenissen/clubs, altijd maar wijzen naar een ander :emo::emo::emo:

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk dat als Kokmeijer niet geblesseerd raakte, de straf ook meeviel.

6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Feyenoord heeft het licht ook gevonden zo te zien :emo:..

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Wilde het net plaatsen.
    Idd zou echt te triest zijn, zet daar dan gewoon wat eigen jeugd neer, zo'n vetzak die niet eens bij eerstedivisionisten een contract af kan dwingen zou dit hier dan wel kunnen :emo:

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    De afgelopen dagen zei iedereen nog: Ik hoop op 5 wedstrijden, dat zou echt terecht zijn! En nu roepen ze; 7 wedstrijden?! Dat hadden er veel meer moeten zijn!!
    Ik had 7 echt niet verwacht, KNJB is nu iig wel van de baan

9. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik denk dat iedereen over het algemeen er wel mee eens is. Hopelijk blijft het nog even minder gaan met Ajax, dan maken wij volgende maand tenminste een kans in de Arena :+

10. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Op het moment maakt iedereen een kans in de Arena;)

11. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Terecht, dit soort zaken horen niet thuis op het voetbalveld. Zeker niet als Captain zijnde. Jammer dat El Hamdaoui op dit moment geblesseerd is, maar dat zal niet zo lang duren denk ik. Ben benieuwd hoe hij zal presteren zonder Suarez.

12. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Als je geen geld hebt moet je toch wat. Bovendien heeft Van Bheukering wel de nodige ervaring die de jeugd mist.

13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, touché.

Ben het los van deze discussie wel eens met de straf overigens.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Laat ik beginnen met te vragen hoezo ik mezelf tegen spreek? Die eerste zin had ik misschien beter kunnen quoten, maar ik dacht ik haal een zin uit Rampage stukje en ga daarop in. Dus dat zijn niet mijn eigen woorden.

Al vermoed ik dat je bedoelt dat ik mezelf tegen spreek, omdat ik eerst spelers afkraak en daarna iets zeg over de trainer. Die dingen kunnen toch ook samen gaan.

Waarom ik Jol niet geschikt vind:

- Ajax cultuur heeft hij eigenhandig Amsterdam uit geschopt.

- De hele Ooijer Alderweireld situatie.

- De volledige absentie van enige vorm van positiespel (ja dit was vorig jaar ook al zo, maar toen verbloemde Suarez, en in mindere mate Siem, het)

- Sowieso een volledig gebrek aan een fatsoenlijke spelopvatting (alles op Suarez)

- Laffe opstellingen (Demy - Lindgren - Enoh allemaal op 1 middenveld :emo:)

- Emanuelson weer misbruiken als linksback

- Anita 10 wedstrijden op rij een onvoldoende laten halen en te weigeren iemand anders de kans te geven (Blind). Zelfs als hij er eigenlijk niet omheen kan (toen hij Anita rechts en Emanuelson links zette)

- Onbegrijpelijke wissels en het daarbij zichtbare gebrek aan lef (voorbeeld tegen Twente, toen Preud'Homme overduidelijk wisselde om te winnen en Jol om niet te verliezen).

- Klagen over het gebrek aan buitenspelers (die schandalige opmerking na Ado).

- Vervolgens El Hamdaoui halen met de laatste centen in spaarvarken.

- Niet inzien dat het weleens een moeilijke combinatie kan zijn en dat Mounir een compleet andere spits is dan het type dat het team liet excelleren in de tweede seizoenshelft vorig jaar.

- Het constant klagen om het halen van meer spelers waardoor we nu zitten met Tainio en Ooijer en Mido op de bank die de jeugd uit de selectie drukken.

- Dat constante slappe gelul waarin hij nooit antwoord geeft op vragen, eromheen draait of grapjes maakt.

- Het gebrek aan inhoudelijke antwoorden geeft vermoedelijk ook zijn gebrek aan visie weer.

- Het schijnbare gebrek aan zelfreflectie (iedereen is schuldig behalve hij).

- Jeugdige spelers die niet de kans krijgen (Blind, Bonevacia, Eriksen), zelfs als hij er eigenlijk weer niet omheen kan (Eriksen toen Siem uitgeschakeld was. Enoh en Demy in een vormcrisis en Bonevacia niet te durven laten starten. Weet niet meer welke wedstrijd dat was).

Moet ik nog even doorgaan, denk dat dit al een aardig lijstje is.

Dat is hetgeen wat ik Jol verwijt, ietsje meer dan "Ja Jol geeft de jeugd geen kans".

Ik heb ooit gelezen in een column dat "de Ajax-supporter gaat niet enkel zijn team aanmoedigen, nee hij/zij gaat naar de Arena om te kijken of de opstelling wel goed staat". Dat vind ik prachtig, die cultuur moet terugkomen en dat is best mogelijk, ook met deze selectie.

Ik heb hier op deze computer zelf een bestandje staan van een kantje of 5-6 hoe ik het graag zou zien. Als je interesse hebt kan ik hem wel sturen :+.

Maar om op je echte vraag terug te komen..Tjah ik ben een leek en heb geen lijstje met kandidaten die aan bepaalde eisen voldoen. Ik heb een zeer goed gevoel bij Bielsa, die Chili de positieve uitzondering maakte op het WK en handelt volgens de Ajax methode (4-3-3, echte buitenspelers, fris spel, lef). Verder zou ik het zo 1-2-3 niet weten, maar het is ook wel makkelijk om zoiets te verlangen van mij.

Ik kan je wel een paar dingen aangeven die ik graag in een trainer zie:
    - Werkt goed met jeugdig talent
    - Houdt vast aan de Ajax filosofie
    - Laat zijn team goed en verzorgt veldspel spelen met echte flanken
    - Goed veldspel: Op zijn Cruijffiaans, linies dicht op elkaar, driehoekjes, korte passing, hoge druk bij balverlies over hele veld om snel terug te veroveren, beweging zonder bal(!!!!)

Gewoon een paar dingen hier. Het heilige einddoel moet dit zijn:
    [yt]LS1TgoF8htg[/yt]

Op de lange termijn denk ik dat Johan met zijn visie dit erin kan krijgen in de jeugd dus wat ik verder graag zie in de organisatie:
    - Slop eruit
    - Vd Aat eruit
    - Wellicht ook vd Boog eruit
    - Herstructureren van jeugd olv Johan
    - Aanpakken van het salarishuis. Daarmee bedoel ik dat spelers niet zomaar weer grootverdieners worden. Het moet weer een "eer" zijn om voor Ajax uit te mogen komen.

Tot slot mijn eigen ideale opstelling met het huidige materiaal:

Steek
    vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Blind
    Bonevacia
    Eriksen - Emanuelson
    Suarez - Mounir - Sulejmani

15. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Stuur mij dat bestandje maar, Rydan. :) Verder ben ik het grotendeels met je eens, zeker betreft positie spel.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Mij mag je hem ook sturen, weet in grote lijnen wel hoe je er over denkt, maar ik zou wel eens willen zien hoe je het hebt uitgewerkt!

17. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    De enige spelers in de huidige selectie die dat voetbal kunnen spelen zijn: Eriksen (met stip), Vertonghen, Hamdaoui, Suarez en Sulejmani. De rest is is in mijn ogen daar niet nog niet klaar voor. Dat betekent dus wel dat daar op getraind moet worden, maar dat lijkt nu niet te gebeuren.

Er is nog een groot voordeel aan deze spelopvatting btw, namelijk spelplezier. Als je op deze manier voetbalt heb je automatisch meer plezier in je spel. Simpel, makkelijk en effectief. Dat moeten de hangijzers van de tactiek zijn.

Wat heb ik me trouwens gisteren lopen ergeren aan De Jong zeg, die heeft werkelijk waar geen een bal goed geraakt, laat staan fatsoenlijk naar een medespeler gespeeld. Dat die elke keer mag blijven staan is mij een raadsel.

Edit: stuur je bestandje ook maar naar mij svp!!!

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Rydan, als jij wilt dat Ajax zoals dat filmpje gaat voetballen.. Dan kan je het beter opgeven :p.

Anyway, die KNJB wil maar 7 wedstrijdjes geven! Wat een lage straf zeg!

Wat een absolute onzin..

Dit valt me toch wel tegen van jullie zeg, als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat je 5-0 wordt ingemaakt omdat Real een groter budget heeft, en dan 4-0 nog wel mee vind vallen...
    Dat is toch lachwekkend? Ajax speelde bedroevend slecht, heeft niets met budgetten te maken.. Totaal geen ziel en passie..

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is hoop ik het befaamde Tyrant sarcasme?

20. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    lol ik had serieus 'lange" straf gelezen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina