De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 37]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk doet het pijn, nou moet ik straks ook nog naar de les en krijg ik het weer te verduren aangezien er een aantal in mijn klas voor barca zijn...

Maar je moet proberen te relativeren, tenminste in mijn geval dan.

2. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het echt compleet met je eens. Ik heb meerdere wedstrijden gezien van barca en als ze zo spelen als vandaag dan is er echt geen tegenstander die maar iets heeft in te brengen.

Ik hoor ook mensen roepen van: Met zo'n instelling het veld in gaan!! Schandalig!!! Net alsof de spelers van real met een slechte instelling het veld opgaan.

Dit is de wedstrijd van het seizoen!! Dan ben je tot op het bot gemotiveerd.

Alleen Als ze zo hadden gespeeld als inter vorig jaar hadden ze nog een hele kleine kans gehad. Maar Real heeft daar de spelers niet voor. Real was niet zo slecht het wat Barca die Real geen enkele kans gaf. Bij balverlies had Barca de bal meteen weer terug door heel snel druk te zetten zodat er bij real meteen weer een slechte pass gegeven werd.

Barca is van een andere planeet ! _O_ Mooiste voetbal van de wereld dit.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb inderdaad meerdere wedstrijden gezien van Ajax uit de jaren '70. Niet live natuurlijk, maar wel op videoband en later op DVD. Dat geldt ook voor Barca uit de jaren negentig. Ik kijk nu iets minder dan vroeger, maar naar topwedstrijden kijk ik nog altijd.

Ajax was in de jaren '70 dominant, speelde voebal zoals nog nooit vertoond, zoals Barca dat nu doet. Het is totaalvoetbal, met als basis het Ajaxelftal uit die jaren. Dat zie je terug, en vanwege de veel snellere balcirculatie van nu vind ik het voetbal van Barca nu beter dan het voetbal van Ajax toen.

Ik zie soms wedstrijden van Barca, waarbij ik soms echt niet weet waar ik naar moet kijken. Het gaat zo snel, soms spelen ze zo bizar goed dat ze maar kansen blijven creeren. Overal valt wat te zien, het positiespel, de precisie van de passing, de acties, prachtig.

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Besef wel dat het spel ten opzichte van veertig jaar geleden ontzettend veranderd is. Wat Ajax en Oranje in het begin van de jaren zeventig was toentertijd revolutionair in een spel dat nog erg traag was.

Natuurlijk is het spel beter van Barcelona dan het spel van Ajax en Oranje veertig jaar geleden. Maar je moet het natuurlijk kunnen plaatsen in de tijdsgeest. In de jaren zestig won Feyenoord een keer met 9-4 van Ajax, maar het huidige Feyenoord zou dat Feyenoord van de mat vegen bijvoorbeeld. Terwijl zij never nooit meer met 9-5 zullen winnen van Ajax. Misschien die 5 tegengoals wel overigens...

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Beetje laat, maar toch. Wat een wedstrijd zeg! Ik dacht dat 2-6 uit al de komende jaren niet meer zou gebeuren, maar 5-0 zeg. Het had minimaal 7-0 moeten zijn! Het mooiste vond ik vlak na de 4-0 en Barca wat ging overtikken (lees spelen met madrid).

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk is het spel ontzettend veranderd, maar dat maakt niet uit. Ik zeg ook dat Ajax in de jaren '70 deed wat Barca nu doet. Alleen vind ik het voetbal dat Barca nu speelt mooier, omdat het gewoon moeilijker is om uit te voeren dan dat het toen was. Juist vanwege de veranderingen in het voetbal.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oké, dat laatste verklaart een hoop, want die 0-3 en 2-6 staan ook te boek als enorme vernederingen, temeer omdat dat ook nog eens in Madrid was :)

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De 1-0 van Xavi is me van alle doelpunten trouwens nog het meest bijgebleven. Ongelooflijk wat hij daar eigenlijk doet. Die bal zo achter je krijgen en met een hakje over je lichaam plaatsen om het daarna subtiel af te maken. Fenomenaal.

[yt]LMqwnxhMeB0[/yt]

Hij heeft dit seizoen nog een keer op die manier een assist gegeven, aan Messi geloof ik. Ik weet alleen niet meer of het ook daadwerkelijk uitmondde in een doelpunt. Verdomme, jammer dat ik me niet meer kan herinneren in welke wedstrijd dat was.

Als je het over een weergaloos hakje hebt, dan is dat een weergaloos hakje. Weet nog wel dat mensen helemaal lijp werden van een doorsnee hakje van Guti (of is het Ghuti, of Guti H.? Die vent verandert nog vaker van naam dan Diddy). Dat hakje van Özil tegen Ajax vond ik dan nog knapper. Maar dit slaat gewoon echt alles.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sergio Ramos krijgt 1 duel schorsing trouwens. Beetje weinig.

10. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Wtf, wat een laffe bedoeling. =(

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    [yt]y2gm7vH7jew[/yt]

Geniale goal. :cool:

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort goals vind ik nou veel mooier dan solo's of afstandsschoten om de een of andere reden.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat soort goals zijn ook veel mooier dan solo's en zeker afstandsschoten. Hier kan ik echt enorm van genieten (net als van die goal van Xavi, wát een technische perfectie).

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Genoten van Barcelona, wat een voetbal zeg! Dat is tenminste écht voetbal: altijd in beweging, geniaal in het één-keer-raken. Barça kan echt zo mooi tikken en het overzicht van Messi, Xavi en Iniesta is ook geniaal. Die steekpassjes door de verdediding, in de gaten.. prachtig! _O_

Beetje raar, mja.

Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.686
    Gelukkig, ik mag blijven :D.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Eehm, ik wil je bui niet bederven, maar dit hakje was gewoon toeval ;)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat wel maar hij lijkt de bal geen moment kwijt te zijn, dat is wel klasse

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dit dacht ik ook te zien, dat de bal werd getoucheerd door een verdediger van Real Madrid en zo tegen de hak aankwam.
    Wat Delphiki al zegt; dat hij precies weet waar de bal is, is wel klasse! Hij weet gewoon precies waar die bal is, echt knap :).

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Volgens mij niet. En dat haal ik mede uit het feit dat hij dit seizoen nog een vergelijkbaar hakje maakte naar een medespeler, ook perfect op maat. Kan me dus de wedstrijd niet meer herinneren. ;)

EDIT: Je ziet hem ook kijken naar waar de bal vandaan komt en op het juiste moment de beweging maken om die bal te raken. Geen toeval dus. Erken z'n klasse gewoon. :D

Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Z'n klasse staat buiten kijf, maar ik weet zeker dat dit niet bewust is. Volgens mij raakt de verdediger hem zelfs nog even aan. Juist omdat ie bij Xavi op z'n hak komt voelt ie waar de bal is en krijgt ie de controle terug. Dat ie dat zo snel doorheeft en zo snel anticipeert (dat je hem ziet anticiperen en reageren op die 'losse bal' is voor mij de grootste indicatie dat het niet bewust is) is wereldklasse, maar het hakje zelf komt volgens mij toevallig tot stand.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina