Ik vind het stenigen van een persoon inderdaad erger dan kind opwachten op school (moet wel even zeggen dat het kind er waarschijnlijk niks van merkt maar het een signaal is naar de ouders, wat het niet minder erg maakt maar er is wel een verschil).
Sorry maar in bijna alle gevallen (marteling daargelaten) geldt voor mij leven > dood. Bedreigen is minder erg dan vermoorden. Maargoed, zo te zien moet er in jou inziens meer straf op moord (dmv steniging, peleton oid) staan dan bedreiging, toch maar eens met de wetgever gaan praten dan. En ik snap dat de er eerst bedreigd was maar dan maakt het feit niet minder erg.
EDIT: En ik zie gevallen apart, daarvoor hebben we een rechtsysteem. Blijkbaar vinden jullie dat bij dit soort zaken het recht in eigen handen genomen mag worden. Mensen moeten niet dreigen op welke manier dan ook, maar ook niet mishandelen en vermoorden.
Goed voorbeeld is trouwens bijv. de doodstraf. Ik vind dit niet kunnen omdat je imo dan net zo erg bezig bent als de dader zelf. Je straft iemand voor iets wat je vervolgens zelf gaat doen. Daar klopt iets niet. Maargoed dit is het voetbaltopic dus niet echt nodig om te diep op deze onderwerpen in te gaan denk ik.
Laatst bewerkt: 2 dec 2010