1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    In mijn opzicht verwoord je het ietwat verkeerd. Het is niet spannend, daar heb je ook wel gelijk in! Maar je kunt er toch niet omheen hoe mooi het positiespel is? Jij hebt toch ook wel kunnen genieten hoe Barca Real van de mat veegde neem ik aan.

Na mijn mening is Barca prachtig om naar te kijken. Tis ook gwn chill, ook al ben ik kapot op tis gewoon lekker kijken ipv goed observeren. Moeilijk uit te leggen :+!

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Barcelona - Real kon ik van genieten, evenals Barcelona - Villarreal. Voor de rest vond ik er geen reet aan. Als het na 10 minuten alweer 2-0 staat dan heb ik het ook weer gehad. Te eenzijdig. Zo is het voor mij als neutrale fan nou eenmaal. Bij mijn eigen club vind ik het dan weer wel geweldig om een zo hoog mogelijke score te zien en wil ik het liefst dat het wedstrijd eenzijdig verloopt met prachtig positiespel.

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Misschien dat het ook wel komt omdat ik gwn een Barca fan ben geworden sinds men 6e a 7e. Ajax blijft altijd mijn favoriet, maar als ik één club moet kiezen naast Ajax is het toch Barca. Ik heb altijd een liefde voor die club gehad, zelfs toen Barca een tijdje in het rechter rijtje stond onder van Gaal. 'T was ook de meest vreemde manier waardoor ik voor Barca werd haha maarja. :+

4. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Idd, Eredivisie heb ik genoeg aan. Heb Eredivisie live en ook geen zin om dan andere wedstrijden op me pc te bekijken. Lekker een dagje hangen met je brakke kop en naar slechtenwedstrijden kijken is geweldig. En het is altijd leuk om naar de concurrentie te kijken, zo gaat elke wedstrijd bijna wel ergens om.

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Meningen kunnen gewoon anders zijn en ik lul zeker niemand na. Kijk de statistieken er maar op na. Beste Julio incasseert gewoon veel doelpunten vanuit de lucht of standaardsituaties. Meer dan via bijv. 1vs1 situaties.

Of vind je dit heel sterk??
    http://www.youtube.com/watch?v=cJThUgsPS4s&feature=related

Zo zijn er wel meer filmpjes hoor, waarin je gewoon kan zien dat hij zich nou niet bepaald onderscheid in standaardsituaties (corners etc). Hij haalt vaak genoeg rare fratsen uit bij hoge ballen vanaf de zijkant. Je ziet gewoon dat hij dan een stuk onzekerder is. Laats ook in die wedstrijd tegen Roma. Eén tegen één pakte hij een aantal magistrale ballen, maar bij de 4-3 was het toch weer schutteren bij die corner.

Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat doet ie precies verkeerd in dat filmpje? Bij de eerste corner stompt ie prima weg, bij de 2-1 kopt Milito hem in eigen goal. Hoe kan je daar op anticiperen? Die corners van Janssen zijn fantastisch genomen, precies op de snelheid en het punt waar iedere keeper moeite mee heeft. Ik zeg niet dat ie nooit fouten maakt, maar omdat het tijdens het WK is benadrukt roept iedereen ineens (in Nederland nog wel, wtf) dat dat z'n zwakke punt is, terwijl ik 100% zeker weet dat ik jou er nooit over had gehoord als het op dat moment niet was gezegd.

En die goal tegen Roma, dat was gewoon een fucking corner gast :x Jij slaat helemaal door en vindt blijkbaar dat ie alles moet pakken wat het strafschopgebied invliegt? Dat slaat toch nergens op. Je bent aan het zoeken.

Ik heb ook Edje en Stekelenburg weleens zien schutteren op hoge ballen, en die zijn allebei juist ijzersterk in de lucht (naar men zegt). Het is een label wat je opgeplakt krijgt en waar men vervolgens naar gaat selecteren. In de psychologie noemen we dit bekende fenomeen hindsight bias.

Het is echt volslagen KOLDER.

Ik kan je wel vertellen waar hij in mijn ogen tekenen van zwakte vertoont. Waar hij minder goed in is, is het verwerken van harde schoten die hij niet kan klemmen, voornamelijk van de zijkant. Die stompt hij veel te vaak recht naar voren of in ieder geval niet genoeg naar de zijkant. Dat bleek ook afgelopen zondag weer tegen Roma.

Edit: Hier, wat doet ie hier in godsnaam verkeerd?

[yt]_d6zoXfw_DI[/yt]

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind Stekelenburg niet al te sterk in de lucht, dat is nog steeds zijn grootste manko imo. Af en toe komt hij nogal onzeker uit, af en toe gaat hij compleet onder een bal door of blijft staan terwijl hij er juist uit moet komen.

Ach, geen keeper is perfect.

8. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Je ziet hem toch schutteren. Hij wankelt op zijn manke pootjes bij elke bal van de zijkant. Dat ziet iedereen. Het is verder een fantastische keeper, maar ik geef gewoon aan dat ballen van de zijkant (hoog) gewoon zijn zwakste punt is. Verder niks. Komt ook gewoon omdat hij niet de langste van het stel is. Ik baseer mijn mening niet op basis van het WK, maar op basis van wat ik in de afgelopen weken/maanden heb gezien. Dat hij op WK precies dezelfde fouten maakte is niet zo gek, nogmaals hij is het meest kwetsbaar vanaf de zijkant. Dus tja, denk er verder van wat je wilt.

Kijk is goed...je ziet hem gewoon 3/4 keer twijfelen in een paar seconden. Dat zegt genoeg. Als je denkt dat ik vind dat hij alles moet pakken wat er in het strafsgebied vliegt, dan sla jij zelf door. Dan zoek je net zoveel als ik.

Ik geef alleen aan dat je gewoon kan zien dat hij onzekerder is bij hoge ballen. Niets meer en niets minder.

Steekie heeft precies hetzelfde inderdaad. Overigens: een oordeel over iets/iemand of een gebeurtenis maak je impliciet achteraf. Anders is het geen oordeel, maar ben je helderziend. Wat is je punt? Overigens probeer ik zonder psychologisch gezwam gewoon aan te tonen dat ik vind dat hij zwak is vanaf de zijkant met hoge ballen etc. Dat doe ik op basis van wat ik van hem zie. Lekker boeiend wat er in het verleden al eerder over is gezegd. Dat interesseert mij echt niets.

Vind jij. Ik heb gewoon een andere mening. Dat maakt het niet gelijk kolder.

Allicht, maar de ene zwakte verbloemt de ander nog niet.

Edit: in dat filmpje zie je dat hij eerst twijfelt of hij uit moet komen, vervolgens blijft hij staan en gaat hij - om voor mij onbekende redenen - springen terwijl hij niet door zijn knieën is gebogen, waardoor je bij een diagonale kopbal altijd te laat bent en bovendien niet gestrekt kan duiken.

Wat andere voorbeeldjes waarin hij bijna hetzelfde doet:
    http://www.youtube.com/watch?v=Xx_nvM_oJ58&feature=related (bij de 3-2, twijfelt hij ook bij een corner)
    http://www.youtube.com/watch?v=xySOXEcWWQo&feature=related (bij de 1-1, moet hij gewoon voor die man komen en die bal klemmen)

Ach ja, en zo zijn er legio andere voorbeelden.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    @ Kwdtje: Verkeerd voorbeeld dan wellicht.

*Vul een andere keeper in die top is in de lucht.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    JIJ ziet hem schutteren ja. Ik zie gewoon een geweldige, snaarstrakke voorzet waar iedere keeper moeite mee zou hebben. Jij bent degene die het daarom als zwakte bestempelt.

En hij twijfelt bij die corner van Riise? Nee, hij anticipeert op waar de bal terecht gaat komen en of hij hem direct kan pakken. Hij ziet dat ie te ver naar de penaltystip vliegt en besluit logischerwijs dat ie er niet bij kan. Hij doet niks verkeerd, gewoon een corner die op de perfecte plek valt.

Echt, ik kan dit soort bullshit niet uitstaan...

Vertel mij eens welke (top)keeper er dan wel ijzersterk is in de lucht, die dit soort 'fouten' blijkbaar niet maakt?

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ten eerste interesseert het mij geen hol dat jij deze ogenschijnlijke bullshit niet kan uitstaan. Ik kijk duidelijk anders naar die beelden dan jij. Dat jij een andere mening hebt dan ik vind ik prima, maar dan moet je de mening van een ander niet gaan afschrijven als bullshit.

Iedereen moet die beelden maar voor zich bekijken en bepalen of ze ook vinden dat het zwak is of niet. Ik blijf erbij dat hij zeker nog kan groeien op dit vlak. Steekie is overigens ook de laatste tijd veel beter geworden bij dat soort ballen.

Ik zeg ook nergens dat hij geen fouten mag maken op dit gebied, maar hij mag er zeker wel minder maken. Simpel zat. Iedere topkeeper maakt fouten, maar als hij dit aspect verder weet te verbeteren zou hij echt onomstotelijk de beste keeper ter wereld zijn.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee gast, iedere keeper kijkt of hij er tussen kan komen. Hij is ruim op tijd terug op de lijn en de bal wordt gewoon te goed ingekopt om in de hoek te kunnen zijn. Je zoekt... Goals uit een corner zijn niet allemaal een fout van de keeper.

Het zou mooi zijn als je wel met voorbeelden van de keeper komt waar we het over hadden, uilskuiken |:-

Ga eerst eens wedstrijden van Inter kijken en niet een beetje selectief op Youtube zoeken. Als je niet eens weet welke keeper er keept heb je duidelijk NIET gekeken en kunnen we hierbij je 'mening' afdoen als lachwekkend.

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Speel je discussies altijd op de man? Als je op deze manier gewend ben om discussie te voeren dan haak ik af. Ga jij je maar lekker druk maken, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, of je het daar nu mee eens bent of niet; zal mij aan m'n reet roesten.

Edit: oh, en heb jij andere bronnen dan youtube? Neem je elke wedstrijd op? Ik niet, dus ik moet het doen met wat het internet aanbiedt.

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Staat hij bekend om ja. :+

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Haha, ik neem aan dat je regelmatig de wedstrijden van Inter gezien hebt als je zo'n mening hebt. Maar blijkbaar heb je dat absoluut niet, aangezien je met voorbeelden komt waarin LUCA CASTELLAZZI keept :lol: Dan heb ik het volste recht om je een uilskuiken te noemen.

Wat een epische giller :emo:

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het niet nodig om iemand uilskuiken te noemen.. Maar dit was wel heel suf, in dit geval maak ik een uitzondering.... Haha.... Dat is echt heel suf, een hele discussie voeren en dan met voorbeelden de verkeerde keeper laten zien.

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ach, laat hem. Nera heeft al duidelijk gemaakt dat hij spanning zo'n beetje het belangrijkste vind ik voetbal. Ik snap het ook niet helemaal, maar goed. Dat blijft allemaal erg subjectief. Als ik spanning wil dan zet ik wel een thriller op ofzo. Naar voetbal kijk ik voor goed positie- en combinatiespel, technisch vernuft, dat soort dingen. Spanning is voor mij louter een bonus. Een kers op de taart. Maar een ander kan dat natuurlijk anders ervaren.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ach ja, Barca.....Ze spelen verschrikkelijk mooi voetbal, het mooiste voetbal dat er ooit is gespeeld. Dat is echt een feit, het is niet normaal hoe goed dat team kan voetballen. Zo mooi. Ik kijk er ook graag naar. En toch.... Als ze verliezen dan ben ik blij. Ik kijk er vaak naar, en dan hoop ik dat ze verliezen. Gewoon omdat ik jaloers ben, omdat ik graag zou zien dat mijn Ajax voor de helft zo goed zou kunnen voetballen. En omdat ze uit Spanje komen...... Dat zou er ook door kunnen komen, een klein trauma opgelopen afgelopen zomer. Maar ze zijn echt bizar goed, ze hebben geschiedenis geschreven. Dat verdient mijn respect. En mijn jaloezie haha.

19. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24

Ik heb regelmatig wedstrijden gezien van inter. Ze spelen immers nagenoeg elk jaar CL. Daarnaast is Cesar ook de keeper van Brazilië.
    Ach ja, ik zocht even snel wat voorbeelden op youtube (want had verder niets voorhanden), met als zoekwoorden: julio cesar inter. Vervolgens niet meer gelet op of hij daadwerkelijk in de goal stond. Kan gebeuren. Whatever makes you happy.

Desalniettemin sta ik nog steeds in het volste recht om hem een belabberde keeper te noemen bij hoge ballen. Dat jij daardoor op je teentjes getrapt ben omdat het toevallig de keeper van je favo cluppie is kan ik ook niet helpen.

Als jij die Inter bril eens zou afzetten zou het een stuk makkelijker zijn om met je te discussieren, of ik nou 2 slechte voorbeelden gaf of niet. Jij springt al hoog en laag, zodra iemand ook maar iets negatiefs roept over je geliefde inter. Kom eens terug naar de realiteit en laat anderen ook de ruimte om hun mening te hebben. Alle meningen zijn subjectief, maar dat verschaft jou nergens het recht om iemand die een andere mening is toebedeeld een uilskuiken te noemen.

Komt nog eens bij dat iedereen in de voetbalwereld zo'n beetje (h)erkent dat Julio César een fantastische keeper is, maar dat ballen van de zijkant (hoog) zijn zwakke punt zijn. Dat jij vervolgens in je eentje vind dat dat niet zo is, zegt genoeg over je realistische kijk op voetbal, zeker als het op Inter aankomt.

Oh, en over voorbeelden gesproken: kom jij zelf maar eens met beelden waarin César wel daadkrachtig optreedt op dit soort ballen. Die zijn er namelijk zeker weten niet. Dat hij een fantastische lijnkeeper is enzo, dat is allemaal prima, maar hij zuigt gewoon ballen als het op hoge ballen van de zijkant en corners of standaardsituaties aankomt. Hopelijk laat hij die kwaliteiten de aankomende Europese wedstrijden ook weer zien, dan kom ik wel terug om je met de neus op de keiharde feiten te drukken. _0/

Edit: mijn voorbeelden bewijzen overigens wel dat Castelazzi net zo slecht is in standaardsituaties als César. Goede doelmannen daar in Milan zeg!

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik kan er wel van genieten, maar het is een beetje te gewoon geworden vrees ik. Dat is wellicht de reden dat ik er nog wel van kan genieten als het tegen Madrid is bijvoorbeeld. Dat is een wedstrijd met zo'n lading en spanning dat dat het nog extra bijzonder maakt. Denk dat ShinDavid dat ook wel zal herkennen.

Ik ga overigens niet ontkennen dat het kwalitatief ongeëvenaard is hoor :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina