1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 46]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er is een verschil tussen tactiek en kwaliteit. Ik heb het over kwaliteit, niet over de tactiek van Schalke, daar is niks mis mee.

Wacht, dus ADO staat onder Ajax, maar ze zijn wel beter? Ik noemde ook al Utrecht.

Ik wel, en ik kan het weten. Ik ken Inter namelijk door en door. En gezien de kwaliteitsverhoudingen lijkt die conclusie me vrij logisch.

Weet je wat pas makkelijk is om te zeggen? Dat Schalke beter is dan Inter omdat ze van ze hebben gewonnen. Dat Schalke beter heeft gespeeld dan Inter en verdiend door is is duidelijk, maar dat Schalke een veel mindere ploeg heeft dan Inter en dat het verval bij Inter veel groter is geweest dan het boven zichzelf uit stijgen van Schalke, dat ziet een blinde nog. sorry hoor, Cyrax, maar ik krijg het gevoel dat je weer eens dwars wil liggen om het dwarsliggen.

Laatst bewerkt: 14 apr 2011
  2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik wil helemaal niet dwarsliggen. Waarom je overigens het woordje "weer" gebruikt is mij verder een raadsel trouwens. Als je een beef wil ontlokken zoek je maar een ander, en als je het niet kan hebben als iemand een andere mening is toegedaan over jouw geliefde Inter dan nog kun je gewoon normaal reageren. Alsof jouw mening de enige juiste is en andermans mening is alleen maar dwarsliggen. Riiiight.

Het is gewoon zwak om te zeggen dat Schalke door is alleen maar omdat Inter slecht speelde. Schalke heeft 7 goals gemaakt in twee wedstrijden tegen Inter, daarbij is Inter dit seizoen gewoon een stuk zwakker dan vorig jaar. Milan heeft ze ook al een pak slaag gegeven. Dat geeft verder niet, maar het is niet zo dat Inter dit seizoen nou zo ontzettend veel kwaliteit als ploeg laat zien. Ik heb overigens ook niet gezegd dat Schalke een betere ploeg is, wel dat ze beter hebben gespeeld.

Wil je zeggen dat het voor de voetbalfan beter was geweest dat Inter doorging omdat ze in potentie meer kwaliteit in de selectie hebben? Ik kijk op dit moment voetbal en op dit moment was Schalke de beter spelende ploeg. Dat ze vorig jaar goed waren is imo niet relevant voor dit moment.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dus eigenlijk zijn we het eens dat:

1: Inter veel minder is dan vorig seizoen (ik blijf er trouwens bij dat Inter vorig seizoen zwaar werd overschat, en alleen op de juiste momenten wist te pieken, want god, wat een ellende heb ik ook vorig jaar gezien)?

2: Schalke terecht door is, ondanks dat Inter een kwalitatief betere ploeg heeft?

Wat ik wilde zeggen is dat ik hoop dat Schalke er uit vliegt omdat ze een dramatische ploeg hebben vergeleken met de fase van de CL waar ze in zitten. Dat zeg ik al de hele tijd.

Aangezien we blijkbaar allebei tot de conclusie komen dat Inter meer kwaliteit heeft dan Schalke, lijkt de conclusie dat het meer aan Inter lag dat Schalke doorgaat me vrij logisch, niet waar?

En ja, ik wil zeggen dat het voor de voetbalfan leuker was geweest als Inter tegen United had gestaan, dan Schalke. Dat is ook de reden dat ik hoop dat Schalke NIET in de finale komt te staan. Dat is qua affiche en qua kwaliteit een finale die ik absoluut niet wil zien.

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Schalke terecht door, Inter heeft in potentie betere spelers maar is als team DIT seizoen niet beter dan Schalke.

Nogmaals, misschien moet je je niet verkijken op het verleden maar op het nu. Ik vind Schalke in de CL helemaal niet dramatisch spelen. Inter speelde dit seizoen in de CL slechter dan Schalke heeft gedaan. Dus voor de voetbalfan is het maar goed ook dat Schalke door is en niet Inter.

Nee, want nogmaals, Inter heeft in potentie meer kwaliteit in de ploeg, maar als ploeg komen al die geweldigie spelers dit seizoen niet uit de verf. Ik kijk nu voetbal en op dit moment speelt Schalke beter voetbal in de CL.

Niet mee eens. Reden al gegeven

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Was het niet vorig jaar dat Inter met een beetje mazzel de groepfase doorstond?

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Nou vind de wedstrijden van Inter anders vrij slaapverwekkend :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Enige wedstrijden waar ik nog echt naar uitkijk zijn de 4x Barca- Real en Ajax- Twente..

Is het wel eens eerder voorgekomen dat 2 top ploegen elkaar zo vaak troffen in zo'n korte tijd?

Het is bijna een soort mini competitie.

Ik zag Van Hintum gister of eergister op Sport 1 zeggen dat hij het wel zou snappen als ze bij Real probeerden om Messi in de eerste van de 4 wedstrijden een doodschop te verkopen,..

Ben benieuwd of dat soort dingen gaan gebeuren

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Laten we het dan ook deze twee wedstrijden houden. Je zegt immers zelfs (terecht) dat de rest van het seizoen niet relevant is. Want acht van de tien keer wint Inter 'gewoon' van Schalke. Ook in dit seizoen.

Oneens. De kans is groter dat je een leuke, gelijkwaardige wedstrijd krijgt met Inter-United dan dat Schalke nog een keer boven zichzelf uitstijgt.

Opvallend trouwens dat jij alle Schalkewedstrijden hebt gezien in de CL en concludeert dat Schalke niet dramatisch speelt. Ik heb gelezen dat Schalke echt VERSCHRIKKELIJK slecht was tegen Valencia, en ik heb ze een paar keer gezien in de Bundesliga (net als Shin) en dat was vreselijk, en hun poule was retesimpel.

Precies. Dus omdat Inter faalt, kon Schalke profiteren. Dat zeg ik.

Goed, meningsverschil. Ik vind het vreemd dat jij liever Schalke-United ziet en waarschijnlijk oprecht denkt een leukere wedstrijd te gaan zien, maargoed, dat mag jij vinden.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Jaaaaa, Twente werd vorige seizoen kampioen omdat Ajax faalde. Twente wordt dit seizoen kampioen omdat Ajax weer faalde.. Inter won vorig jaar de CL omdat Barca faalde. Zo ken ik er nog wel duizend. Schalke is door omdat het beter was in die twee wedstrijden dan Inter.

Jij gooit het op kwaliteit, dat baseer je op het wedstrijden uit de historie. Ik kijk naar dit seizoen, jij vooral naar vorig seizoen. Want de kwaliteit van individuele spelers zegt niet altijd iets over de kwaliteit van het team.

Inter heeft in de CL (en in de Serie A) ook draken van wedstrijden gespeeld dit seizoen. Dus ik snap niet waarom het voor de voetbalfan nou zoveel toffer was om Inter - Man U te zien dan Schalke - Man U. Ik denk dus dat het voor de neutrale toeschouwer geen verschil maakt of Inter doorging of Schalke.

En of Inter van de tien wedstrijden er 8 zou winnen weet ik zo net nog niet. Dat zou wel heel toevallig zijn, dat ze nu twee keer hebben verloren in 2 wedstrijden. Dat valt nog te bezien, je doet nu net of Schalke een amateurploegje heeft.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Nogal hypothetisch, aangezien jij Inter fan bent 8).

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wtf, je zegt eerst zelf dat Inter meer kwaliteit heeft, we waren het eens dat Schalke terecht door is, maar ik mag dan niet concluderen dat het vooral aan Inter lag dat Schalke terecht door is?

Dus het is niet aan Inter te wijten dat ze -ondanks dat ze meer kwaliteit hebben- hebben verloren?

En je gaat nu overdrijven met je Twente en Ajax. Kampioenschappen beslaan een heel seizoen, dit is een momentopname.

Jij denkt dat de gemiddelde voetbalkijker liever Schalke-United ziet dan Inter-United?

Wat heeft dat nou weer met mijn subjectiviteit te maken? Als je altijd alles daar op gooit kun je nooit meer over voetbal discussiƫren. Dooddoener.

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de laatste keer geweest dat Messi echt een doodschop kreeg? Ik denk dat iedereen wel een zodanig respect voor hem heeft dat spelers dat niet doen hoor, zelfs niet die van Madrid. Hoop wel dat het een beetje gelijk op gaat, niet zoals aan het begin van het seizoen. En de CL finale is natuurlijk ook nog een geniale wedstrijd om naar uit te kijken (ManU- Real Madrid :))

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    `Cyrax heeft het over individuele kwaliteit. Hij zegt niet direct dat Inter dit seizoen als team zijnde beter is, terwijl ze wel betere spelers hebben.
    Ten minste zo lees ik het dan.
    @Lizza: Uljafalusi :p

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind inderdaad dat Schalke terecht door is en dat dat niet alleen aan Inter lag. Je doet Schalke ermee tekort om dat te zeggen inderdaad. Ik heb het over individuele spelers, die hebben veel kwaliteit, als team is Inter echt niet best of the best, zeker niet dit seizoen. En daar hebben we het over. Je doet nu net alsof Inter elke wedstrijd de vloer zou aanvegen met Schalke.

De CL duurt ook een heel seizoen en bestaat uit totaal 13 wedstrijden in het hoofdtoernooi. Na 10 wedstrijden staat Schalke in de halve finale, dus dat kun je ook moeilijk allemaal afschuiven om mazzel en mindere tegenstanders of tegenstanders die hun dag toevallig niet hadden.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Inter staat in de top van de Serie A, Schalke staat 12e ofzo. Dat gaat natuurlijk ook niet op. Inter is in alles beter dan Schalke, normaal gesproken.

Ik snap ECHT niet dat daar zo moeilijk over wordt gedaan.

Noem me subjectief, maar je bent gewoon stekeblind als je durft te beweren dat Schalke beter is dan Inter, individueel, als team, of whatever the fuck. Normaal gesproken wint Inter gewoon van Schalke, kom nou.

Deze discussie slaat echt totaal door :x

Laten we maar ophouden, dit slaat nergens meer op.

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je maakt je veel te druk. Nogmaals, ik zeg niet dat Schalke een betere ploeg is, ze speelde beter in die twee wedstrijden. Maar het is niet zo dat de neutrale voetbalfan zo onzettend veel meer zal genieten van Inter dan van Schalke dit seizoen in de CL. Natuurlijk is de naam van Inter vele malen groter, dus het affiche ManU-Inter klinkt veel mooier. Dat wil dus niet zeggen dat de wedstrijd dan ook veel mooier zal blijken.

Je kunt moeilijk zeggen dat Inter (voor de neutrale voetbalfan) nou zo geweldig leuk voetbal op de mat legt.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb nu al tien keer gezegd dat Schalke beter was en terecht door is. Je zei wel dat Schalke een betere 'ploeg' is.

En ja, ik denk dat het wel zo is dat mensen liever United-Inter zien, want dat is een groter affiche en de kans is groter dat de ploegen aan elkaar gewaagd zijn en je dus een leuke wedstrijd krijgt. Ik heb nooit gezegd dat het automatisch een leukere wedstrijd is, maar de kans is wel groter.

18. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Als Inter over 2 wedstrijden niet eens van Schalke kan winnen, waarom zouden ze dan wel een goeie pot kunnen spelen tegen United? Ik geef Schalke nu net zoveel kans als ik Inter zou geven.

19. Seh

Seh Guest

De confrontatie Barca-Inter zeker vergeten? Man, dat was niet om aan te gluren voor de neutrale toeschouwer. 8)

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben me er niet van bewust dat ik dat zei, want ik vind dat namelijk helemaal niet. Maar ik zie graag de quote tegemoet waarin ik letterlijk zeg dat Schalke een betere ploeg is, ik kan het me namelijk niet herinneren.

Ik denk je dat Inter overschat m.b.t. wat mensen willen zien. Als je geen fan van Inter bent dan zijn de wedstrijden vaak gewoon niet zo leuk om te kijken. Dat geeft niet, er zijn duizenden ploegen die niet leuk zijn om naar te kijken. Daar is Inter er wat mij betreft zeker eentje van de laatste jaren.

Een wedstrijd met een underdog is vaak ook heel leuk om te kijken, helemaal als de underdog verrast.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina