1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 48]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso is die eerste zin behoorlijk selectief. Wordt al de hele week gezegd dat het om de landstitel gaat en dat die bekerfinale eigenlijk niet veel boeit. Ga nou niet doen alsof iedereen dat alleen na afloop roept. Dan kijk je wel erg subjectief. Hadden we hem wel gewonnen dan was dat natuurlijk eventjes mooi(vooral dat je van Twente wint) maar was iedereen vandaag weer gefocust op de landstitel hoor. Er zou ook geen huldiging komen.

2. Seh

Seh Guest

Voor Twente als club is de beker gewoon een hele mooie prijs, als Twente straks naast de landstitel grijpt is imo hun seizoen gewoon alsnog geslaagd.

3. LuckyLuciano

LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

Leuk Bevonden:
    30
    Kan Ajax niet alsnog de regelementen veranderen, en het alsnog een finale over 2 wedstrijden maken? Moet Ajax wel lukken toch...

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Maar o wat hing er gister een spanning en liepen de gemoederen hoog op.. en dat voor iets wat niet veel boeit :lol: Commentator op eredivisie live had het ook al goed door. Het was allemaal iéts te veel inzet, beleving en passie voor een prijs die niet veel boeit.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Tuurlijk, als je er eenmaal staat en zelfs voorkomt wil je hem ook wel winnen, maar dat neemt niet weg dat de beker maar slechts een extraatje zou zijn. Ach, ooit zullen jullie dat in Arnhem ook wel snappen. 3 seizoenen was het toch? :+

6. Seh

Seh Guest

Lekker makkelijk om over Viteski te beginnen.:emo: Dat het 'maar' een prijs was was niet te zien, aan het juichen na de doelpunten niet, aan de inzet niet en ook niet na het laatste fluitsignaal toen de meeste Ajacieden volgens mij snel de grond opgezocht hadden. 8)

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Dude, check the :+.
    *Kijkt naar titel van de draad. Ohja, dat kun je hier niet doen. :emo:

Maar tuurlijk wil je die prijs winnen als je in de finale staat. Dat begrijpt iedereen. Maar als je hem niet wint is het niet zo boeiend, hoor. Die beker hebben we de afgelopen jaren al vaak genoeg gehad, ik wil die schaal!

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    seizoen 2012/2013 inderdaad meespelen om de landstitel schrijf het maar in je agenda dan kom je niet voor een verrassing te staan.*)

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik kom dan hoogstpersoonlijk een bos bloemen brengen. :p

10. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Jullie zitten wel steeds te zeiken over Ajax, maar als we over een andere club beginnen is het niet goed. Hypocriet.

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het ging en gaat vooral om het landskampioenschap, de redenen lijken me duidelijk. Dat werd vooraf door vrijwel iedere Ajax gezegd.

Dat de spelers en de supporters de beker graag wilden winnen lijkt me duidelijk, je wil altijd winnen. De dubbel zou mooi zijn en ik baalde echt wel dat we verloren hadden. Maar als zondag wordt gewonnen dan ben ik meer dan tevreden dat het zo is gegaan. Maar was het omgekeerd, de beker gewonnen en zondag geen landskampioen, dan was ik daar ziek van.

Dat de niet Ajaxfans ons graag woorden in de mond wil leggen die niet gezegd zijn is triest. Het is gewoon zielig hoe men hier als niet Ajacied reageert. Vooraf werd er precies zo gereageerd als achteraf na het verlies. Dat de spelers er ziek van zijn lijkt me logisch, je speelt om te winnen.

En het was inderdaad 'maar' de KNVB beker, door Ajax de laatste jaren vaak genoeg gewonnen. Daar zet je je makkelijker overheen na verlies, maar tijdens wil je natuurlijk winnen, zowel de spelers als de fans. Echter, wij willen die schaal.

12. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ik lees heel veel van "zij de beker, wij het kampioenschap" (niet persé hier). Het is misschien wat grappig bedoeld.
    Maar om even duidelijk te zijn, als de wedstrijd zoals gister die van het kampioenschap was, namelijk een gelijkspel na 90 minuten, zou Ajax geen kampioen zijn. Lijkt wel alsof velen dat vergeten. Zie Ajax niet zo snel winnen eerlijk gezegd!

13. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet winnen betekend de derde plaats (ervan uitgaande dat PSV wint) . Wat EL betekend en financieel een stuk zwakker jaar krijgt door het mislopen van de mogelijke CL inkomsten

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Duh, knappe conclusie. Ik denk dat iedereen dat snapt hoor.

Twente was gewoon beter, klaar. En dat kwam niet omdat Ajax er minder zin in had, beide ploegen speelden om te winnen. Als je kijkt naar de wedstrijd, dan moet je concluderen dat Ajax beter zal moeten spelen om te winnen zonder veel mazzel. Ook als je minder speelt kan je winnen natuurlijk.

Het viel mij trouwens op dat (ondanks de tegengoal in de verlenging) dat Ajax beter ging spelen toen die Argentijnse spits erin kwam. De Jong is geen spits, hij trok het spel uit elkaar, er zat geen diepte in toen hij in de spits stond. Ik zag ook totaal geen lijn in het spel van Ajax, teveel voetbal uit stilstand. Daarom vond ik het onthutsend om te horen van spelers en trainer dat ze goed gespeeld hadden. Ik mag toch hopen dat het vertoonde spel tegen Twente geen referentiekader is voor het spel dat Ajax wil gaan spelen.

Nee, Ajax gaat een moeilijke pot tegemoet, het zal beter moeten spelen of heel veel geluk moeten hebben om te winnen. Maar natuurlijk kan beide natuurlijk gebeuren. Ik hoop het eerste maar lelijk winnen mag van mij ook. Als is het om Theo Janssen te zien janken \o/.

15. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik vond Ajax niet goed spelen. Kom op, een 2-0 voorsprong hoor je echt niet weg te geven.
    Wat ik wel vreemd vond is dat gesla op het middenstuk op een gegeven moment, als bekend wat dat nou was?

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Omdat je mij quote, zag je ergens staan dat ik Ajax goed vond spelen??

17. Seh

Seh Guest

Gesla? 8) Je bedoeld die vrije trap waaruit de goal kwam? Ruiz gaat niet vervolgd worden, de scheidsrechter heeft de situatie al beoordeeld.

18. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

nee, niet die vrije trap. de bal was aan de rechterkant, en je ziet daarachter compleet bij de bal vandaan, iemand in gevecht zijn.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het leek in de herhaling ook niet echt op een opzettelijke elleboog. Meer op een gevalletje breed maken en er wat lomp in vliegen. Had Jan maar wat hoger moeten springen

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Je bedoelt het moment dat Brama bijna het shirt van Ebecilio uittrekt? :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina