1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 49]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vind dat geklaag over kunstgrasvelden bij amateurvoetbal altijd een beetje raar. Persoonlijk heb ik er weinig op tegen. Tegenwoordig zijn die velden best goed en op een normaal veld lig je ook open na een sliding.

Het gevoel op een echt veld is veel beter, tuurlijk, maar na een paar wedstrijden blijft er vaak nog maar weinig van over bij de gemiddelde amateurclub. Het grootste nadeel is dat de bal wat anders reageert qua rollen/stuiteren, maar ik vind het een verademing om zonder pollen te spelen. Ballen doen wat ze moeten doen, het veld is minder verraderlijk qua verstappen en dergelijke. Voor iemand die op techniek speelt, zou het toch niet zo'n groot obstakel moeten zijn...Het kans-gedeelte wordt minder en je kan de bal veel meer je wil opleggen. Overigens is het wel vervelend dat het veld vaak kleiner is.

Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Is gewoon een kwestie van meningen toch? Sowieso is het +/- 5 graden warmer op een kunstgrasveld... Vaak staan m'n zolen in brand als ik in mei op kunstgras voetbal.

Daarnaast, niks kan voetbal op een lekker gemaaid grasveld op een zonnige zaterdagmorgen na een lekker fris ochtendbuitje overtreffen.
    En ben verdediger he, dan zijn polletjes altijd wel leuk :p.

3. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Op een normaal veld lig je ook open na een sliding ja, maar dan is het niet zo'n kut brandwond. Buiten dat vind ik kunstgras ook nog is heel erg blessuregevoelig als het om spierblessures aankomt.

Ik ben heel erg anti-kunstgras.
    Amateur voetbal moet echt terug naar the old days gaan, met modderpoelen rond de middenstip en strafschopgebied. <3

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen als het veld echt droog is hoor.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Terug naar de old days? Modderpoelen rond de middenstap en strafschopgebied zijn er nog bij zat clubs. Qua spierblessures heb ik nooit wat gemerkt van kunstgras, maar wat Tyrant zegt is wel zo. Helemaal in de zomermaanden inderdaad is het soms best warm :+

En dat tweede heb je ook zeker gelijk in hoor, er gaat niets boven een goed grasveld, maar over het algemeen zijn de velden gewoon geen porem.

6. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Hier in West II 3de klasse niet jammer genoeg.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Njah ik maak dan ook niet zo vaak slidings, dan moet het wel heel goed weer zijn :+

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Plus 1 kunstgrasveld kost 4 ton. Ga er maar voor zitten. 2 kunstgrasvelden en ik kan Stijn Schaars kopen :+

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben bij FcLisse 2,5 kunstgras veld, voor trainingen is het echt ideaal. Om op te voetballen gaat vrij oke, aangezien wij wel de nieuwste velden hebben (liggen er nu denk 2 seizoenen). Als de zon schijnt wordt dat veld alleen superheet en als het regent gaat die bal supersnel 8)
    Maar ik speel liever op gras aangezien ik bewust en onbewust de helft van de wedstrijd op de grond lig ;) en ik vind het lekkerder lopen

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja bij ons hebben ze dus het hoofdveld kunstgras gemaakt.. Ja je kunt wel altijd trainen ja, maar van mij hadden ze veld 2 mogen doen eerlijk gezegd.

Maarja wie weet! Het is allemal nieuw voor me om er op jaarbasis op te spelen, misschien word ik wel fan. Het is iig wel het nieuwste van het nieuwste dus dat scheelt.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Moet je ooit het gras vervangen of loop het zo weinig / geen schade op dat het voor een lifetime is?

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    15 jaar zeiden ze bij de presentatie, waarvan 8 jaar fabrieksgarantie.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Man, tegenwoordig is kunstgras echt heerlijk om op te spelen.

Als het regent geen pinnen meer nodig maar je gewone voetbalschoenen.
    Als het zonnetje schijnt lekker je turfschoenen aan.

Daarnaast geen gezeik met strakke ballen en tyfus polletjes, of van de ballen dat je spits hem heerlijk kaatst en dat je die bal gewoon zo kut raakt omdat hij door een polletje weer te hoog op je wreef komt.

Nee geef mij dan maar kunstgras, zeker bij de velden die rond Alkmaar aanwezig zijn. Wat een paupervelden.

14. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor klasse speel jij?
    Aangezien je praat over schoenen verwisselen en pinnen.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Maakt dat uit? Jullie willen zeggen dat jullie geen 3 paar veldschoenen hebben?

3e of 4e klasse als ik met zaterdag mee doe en op zondag gewoon bierteam 9 in de 13e klasse ofzo 8)

16. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Nope.
    Ik heb 1 paar Copa Mundial en daar doe ik 2 seizoenen lang mee en dan koop ik weer een nieuw paartje Copa Mundial.
    Die gebruik ik ook bij elke training en wedstrijd ongeacht wat voor soort veld ik moet spelen.

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb ook 1 paar Copa Mundials, wat moet ik met meer? Heb wel een paar kunstgrasschoenen, maar die gebruik ik alleen als ik wat ga voetballen met vrienden.

18. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Touché Antraxx!
    Copa Mundial all the way!

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb brede voeten dus kan maar een paar modellen aan :mad:

20. Aernhem