1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 54]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ach, die vrije trap zat er trouwens gewoon echt goed in. Jammer dat die van Huntelaar er niet in vloog, scheelde echt niet veel.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.751
    Duitsland zit trouwens in pot 2 bij de aankomende loting? 8)

Zul je zien dat wij weer zo'n poule des doods krijgen. :+

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Confrontatie Spanje-Oranje pas mogelijk in 1/2 finale

De WK-finalisten Spanje en Nederland ontmoeten elkaar tijdens Euro 2012 op zijn vroegst pas in de halve finale.

Beide landen zijn zeker van de status van groepshoofd bij de loting op 2 december in Kiev. Het team van bondscoach Bert van Marwijk (foto) speelt tijdens het EK in poule B of C. Behalve tegen Spanje kan Nederland ook niet loten tegen de organiserende landen Polen (groep A) en Oekraïne (groep D).

Volgens het speelschema van Euro 2012 worden voor de kwartfinales de groepen A en B en de groepen C en D aan elkaar gekoppeld. Er is ook nog een reëel scenario mogelijk waarbij Nederland en Spanje elkaar pas in de EK-finale kunnen ontmoeten. Als beide landen hun poule afsluiten als groepswinnaar kunnen ze elkaar pas treffen in de eindstrijd.

Tijdens het EK loopt Oranje Spanje in eerste instantie weliswaar mis, maar krijgt het wel al in de groepsfase met een andere sterke tegenstander te maken. In pot twee worden straks in ieder geval Duitsland, Italië en Engeland ingedeeld. De vierde plek is waarschijnlijk voor Kroatië of Rusland. Dit houdt weer in dat sterkere landen als Portugal (dient eerst nog play-offs af te werken) en Frankrijk pas in pot 3 terug te vinden zullen zijn.

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.751
    Krijg je straks:

Nederland
    Duitsland
    Portugal
    Bla.

:lol:

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Laat Engeland maar bij ons in de groep komen :).

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laatste keer liep dat niet goed af voor Duitsland :p

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wedstrijd tegen Zweden was zwak, Nederland wilde wel, maar kon gewoon niet. Dat is geen ramp, Zweden is een sterk land. Als het echt zou hebben gemoeten dan had Zweden niet gewonnen gisteren. Het was geen arrogantie van Oranje, maar het echte moeten winnen was er niet. De wil om te winnen was er wel (is ook wel eens anders geweest in wedstrijden waarin het niet moest), maar dat is niet hetzelfde als MOETEN winnen.

Op het EK kunnen we ver komen, mits de spelers die echt het verschil kunnen maken fit zijn en in vorm. Als de teamspirit dan zo blijft dan kunnen we best ver komen. We hebben niet het niveau van een Spanje, zelfs Duitsland schat ik hoger in. Daarna komen wij.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Komen niet ver , spelen kut voetbal. Van Marwijk is dan ook een vreselijke trainer , zat daar aub iemand neer die wel goed voetbal wil spelen.

En als er mensen nu beginnen over het WK , ook daar speelden we kut. Tegen betere tegenstanders hadden we er al eerder uitgelegen.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :+ Ja, daarom hebben we in twee jaar tijd 3 wedstrijden verloren.

We spelen niet kut, we spelen on-hollands. Het team heeft iets in zich, dat uit zich niet in mooi voetbal, maar je ziet de echte wil bij de spelers. Van Marwijk speelt realistisch voetbal, hij moet rekening houden met de zwakte van Oranje. De verdediging.

We hebben best een aantal mooie potten gespeeld, jammer dat we zelden een echte grote tegenstander treffen. Afgezien van Spanje en Duitsland, zie ik op het EK geen land dat echt aanwijsbaar beter is dan het Nederlands Elftal.

Over het WK, daar kom je alleen maar echte tegenstanders tegen als de groepsronde voorbij is. Uruguay is geen slecht land, vraag maar aan Argentinië of Brazilië, Brazil is ook niet het minste land toch? Het valt dus wel mee allemaal. Nee, we speelden geen geweldig voetbal, maar dat is ook niet nodig blijkbaar. Op het EK in 2008 deden we dat wel, en lagen we er na de groepsfase al uit.

Geloof me, alleen in NL zeiken we als we in de finale staan omdat we niet mooi voetbal spelen. Dat onderscheidt ons ook van andere landen, maar zorgt er ook voor dat we nooit eens echt iets winnen. Omdat we graag mooi willen spelen. Van Marwijk wil dat ook, maar dat kan gewoon niet meer. Afgezien van Spanje is er echt geen land dat dominant voetbal kan spelen en elke tegenstander zijn wil opleggen, waarom zou je dat dan verwachten van Oranje? Ook in het clubvoetbal is er maar een team dat echt zijn wil kan opleggen en dominant zijn.

Wees blij dat van Markwijk de coach was, anders hadden we het afgelopen WK na de groepsfase alweer op ons rug gelegen, met ons mooie aanvallend voetbal van coaches die in het verleden leven.

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Doe maar meteen een zo zwaar mogelijke poule. Kunnen we meteen een sterk land uitschakelen.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Die maar 3 verloren wedstrijden zeggen me niks , waren voor 90% vd tijd kutploegen en onbelangrijke wedstrijden.

Verder zijn Brazilie en Uruguay 2 teams die goed, maar niet top zijn. Daar gaan Spanje en Duitsland ook gewoon overheen. Vergeet niet dat we van Brazilie nog makkelijk hadden kunnen verliezen.

En waarom ik Van Marwijk een zwakke trainer vind? Omdat hij niet durft te passeren. Hij blijft maar vastkleven aan de gevestigde spelers zoals Kuyt en Van Persie, ondanks dat ze totaal niet renderen.

12. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik erger me vooral aan dat constante terugtikken. Een man met een individuele actie verschalken lijkt steeds meer tot het verleden te horen.

Ook gedurfde passes zie ik weinig, Sneijder kan dat echt goed.

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Exact. Ik hoop sowieso dat we Portugal treffen. Duitsland zou ook mooi zijn.

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Portugal? Hm, dat kan ik nog wel hebben. Maar, Duitsland. Fuck no!

Ben als de dood voor die vriendschappelijke pot in november. Eerlijk is eerlijk, die gekke Duitsers spelen de laatste paar potten echt subliem.

15. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Wil je er in de groepsfase al uitliggen ofzo?? :+

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, ik wil net zeggen. Portugal ligt ons niet, dat zal ook nu niet anders zijn. Ik ben doodsbang voor ze. Ik ben bang voor Spanje, Duitsland (hoe krijgen ze het toch altijd weer voor elkaar om een topland te zijn) en Portugal dus. De rest kunnen we op een goede dag pakken. Italië en Frankrijk vind ik niet zo bijzonder, dat kunnen we winnen.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.751
    Ze spelen sinds het WK al subliem. Ze waren toen gewoon het allerbeste team in de groepsfase.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig zeg je het zelf al.

En ja idd, tegen Slowakije en Uruguay aanvallend voetbal laten zien, dat is veels te riskant! Dan word je er genadeloos uitgecounterd! Tegen Brazilië kon ik het nog enigszins begrijpen (al werkte Berts speelwijze toen ook niet bepaald, gewoon een helft lang weggespeeld). Al was het wel een Brazilië dat geen fuck meer voorstelt en ook uit de Copa America werd geknikkerd door een bananenrepubliek die in het hele toernooi misschien 1x hebben gescoord. Dan was Uruguay misschien nog een zwaardere tegenstander.

Nee, het kan wat mij betreft allemaal wel wat gedurfder op het EK. Tijdens de kwalificatie spelen we over het algemeen redelijk frivool, heb toch wel genoten van sommige wedstrijden. Echter slaat Bert dicht als de prijzen in zicht komen, dan komt de defensieve speelwijze weer naar boven. Hopelijk is dat nu anders.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als de defensieve speelstijl niet naar boven komt in de topwedstrijden, dan komen we helemaal nergens. Ik weet het niet, maar vergeleken met ons middenveld en aanval hebben wij een ontzettend zwakke verdediging. Als het team dan lekker denkt aanvallend te kunnen spelen op het EK als de tegenstander geen Spanje of Duitsland heet, dan denk ik dat we snel de deksel op de neus krijgen.

Overigens hoeven we echt niet te doen alsof iedere tegenstander die we tegen zijn gekomen van het niveau San Marino is. De reeks die gisteren was gestopt was gewoon knap, al speelde we niet tegen de grootste landen.
    Overigens vraag ik me af of jij weet welk land de Copa America heeft gewonnen dit jaar? Misschien dat je dan tot het besef komt dat ook Uruguay een topteam is, anders kom je niet in de halve finale en win je de Copa America in kort tijdsbestek.

Wat zijn we in Nederland verschrikkelijk bekrompen en negatief over de eigen prestaties zeg. Wij kunnen niet domineren op een EK of WK, alleen Spanje kan dat. En zelfs dat land speelt slechte wedstrijden (ja, echt waar) op een WK of EK. Ik vraag me af of het reeel is om te verwachten dat Nederland lekker aanvallend kan gaan spelen op een groot eindtoernooi. Ik denk zelf van niet eigenlijk.

We winnen op het WK van Brazilië in de kwartfinale en dan wordt er weer geroepen dat het niet het beste Brazilië is. Dus? Al stelt Brazilië een vrouwenelftal op tijdens een WK, ze behoren altijd tot de favorieten. We winnen van Uruguay in een leuke wedstrijd in de halve finale op het WK (goed was het niet, maar wel een toffe match) en dan is het "maar" Uruguay. Dat heel toevallig een half jaar later het EK voor Zuid-Europese landen wint.

We mogen in ons handjes knijpen dat wij een WK finale hebben meegemaakt. En dat is ook omdat van Marwijk een team heeft gesmeed dat op meer is afgesteld dan alleen de individuele klasse van de spelers. We hebben betere lichtingen qua spelersmateriaal gehad, die zijn toch echt al decennia niet meer in een WK finale geweest. Beetje respect voor het Nederlands Elftal is wel op zijn plaats ipv alles naar beneden te praten.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch dat Uruguay misschien nog zwaarder was dan Brazilië? Wat overigens meer over Brazilië zegt dan over Uruguay. En over het algehele niveau op de Copa.

Kijk nou eens naar ons GOEDE materiaal en baseer daar je elftal op. VdVaart, Robben, Sneijder, Van Persie, Huntelaar, Elia... me dunkt dat je daar toch wel een beetje attractief mee kan spelen. Niet je zwaktes proberen te verbergen, dat vind ik een negatieve denkwijze.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina