Organisatie heb je ook in een aanvallend spelend team. Jij bedoelt organisatie dus als in het bouwen vanaf de verdediging en zoveel mogelijk verdedigend ingestelde spelers de aanvallers laten dienen (oftewel: twee brekers)?
Een ordinair bleu counter ploegje dus? Of eigenlijk zoals we het WK hebben gespeeld. Persoonlijk ben ik niet zo van de "van Marwijk-school" waarin winnen het grootste goed is. Ben er van overtuigd dat je op basis van voetballende kwaliteiten meer eruit had kunnen halen.
Uiteraard is een stabiele defensie belangrijk, maar we hebben daar pure middelmaat staan. Je moet er niet teveel energie in steken in een poging om dat te gaan compenseren, want dan offer je wat mij betreft teveel op in andere vlakken. Wat dat betreft lijkt me de compromis met Vd Vaart als een van de twee controlerende middenvelders een perfecte oplossing. Van de verdedigers hoef je niet veel te verwachten in opbouwend opzicht en met een Strootman/De Jong en Van Bommel is het allemaal veel te bleu wat mij betreft.
Mooi aanvallend voetbal wil ik zien en met vd Vaart, Robben, Sneijder, vPersie, Huntelaar en Afellay kan jij mij niet wijsmaken dat we niet dominant kunnen spelen, op een goede dag moet je dan ook een goede partij kunnen bieden aan Spanje en Duitsland.
Gisteren konden we gewoon niet teveel verwachten, dit is waar we het mee moeten doen als types als Braafheid, Babel, Strootman en Kuyt in de basis staan. Dan kom je gewoon te kort tegen de overweldigende kwaliteiten van Duitsland (özil, götze, müller, kroos etc.). En dan spelers als Beerens op de bank
.
Klik om te vergroten...