1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 55]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik weet het niet hoor, maar ik zou toch wel een ander voorbeeld nemen. Zweden ofzo. Als Nederland van San Marino verliest dan mag je Oranje wel opheffen8)
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha slecht voorbeeld ja 8).
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
  4. Seh

    Seh Guest

    Toen we uitgeschakeld werden door de Russen door een offday, waar Nederland wél uber aanvallend wilde spelen, was het ook niet goed. Dat eeuwige geouwehoer altijd... Ik speel liever 10 kut wedstrijden en win ze alle 10 dan dat ik Frankrijk en Italië afslacht om daarna naar huis te mogen. Maar dat ben ik.
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Je doet nu alsof het kiezen tussen 'winnen' en 'goed voetballen' is. Dat slaat nergens op. Alsof beiden niet samen gaan. Van Basten was gewoon een dramacoach die goed counterde tegen vergane ploegen als Italië en Frankrijk. Ga hem nou niet als hét hoogst potentiële aanvallende voetbal van Nederland neerzetten.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Goed voetballen tegen landen als Duitsland en Spanje kun je in mijn beleving niet doen met aanvallend voetbal (dus met een middenveld Bommel - Sneijder - Van der Vaart). Dan ga je gewoon weer afgedroogd worden.
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Op basis waarvan moet je het dan winnen? Inzet of met geluk op de counter spelen en maar hopen?

    Goed voetballen is waar we onze positie en status mee verworven hebben. Sowieso met een vd Vaart naast een breker spelen en niet twee brekers, want die Duitsers hebben zoveel kwaliteiten dat ze in balbezit sowieso wel gevaarlijk worden. Op kracht ga je het ook niet winnen, dus dan kan je beter proberen ze slimmer af te zijn, door vd Vaart dan naast een breker te zetten krijg je zoveel meer voetballend vermogen. Dan verzuipt Sneijder niet en hoeft ie niet elke bal op te halen, dan heb je een speler in vd Vaart die tussen de linies kan duiken met slimme looplijnen en is het geheel sowieso meer verbonden itt de aanval die dan op een eiland staat.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  8. Seh

    Seh Guest

    Organisatie. Vetrouwen op het verdedigende blok (op het middenveld dan vooral), een goede keeper en een actie van de aanvallers van buitencategorie die je in het veld hebt staan. Dat zijn imo de sterke punten van Oranje at the moment, te weinig om écht dominant te zijn. Daarvoor heb je op zijn minst een goed centraal duo achterin voor nodig.

    Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat Oranje op het EK er gewoon weer staat, kampioen worden gaat lastig worden maar een goede kans maken we zeker.
     
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Organisatie heb je ook in een aanvallend spelend team. Jij bedoelt organisatie dus als in het bouwen vanaf de verdediging en zoveel mogelijk verdedigend ingestelde spelers de aanvallers laten dienen (oftewel: twee brekers)?

    Een ordinair bleu counter ploegje dus? Of eigenlijk zoals we het WK hebben gespeeld. Persoonlijk ben ik niet zo van de "van Marwijk-school" waarin winnen het grootste goed is. Ben er van overtuigd dat je op basis van voetballende kwaliteiten meer eruit had kunnen halen.

    Uiteraard is een stabiele defensie belangrijk, maar we hebben daar pure middelmaat staan. Je moet er niet teveel energie in steken in een poging om dat te gaan compenseren, want dan offer je wat mij betreft teveel op in andere vlakken. Wat dat betreft lijkt me de compromis met Vd Vaart als een van de twee controlerende middenvelders een perfecte oplossing. Van de verdedigers hoef je niet veel te verwachten in opbouwend opzicht en met een Strootman/De Jong en Van Bommel is het allemaal veel te bleu wat mij betreft.

    Mooi aanvallend voetbal wil ik zien en met vd Vaart, Robben, Sneijder, vPersie, Huntelaar en Afellay kan jij mij niet wijsmaken dat we niet dominant kunnen spelen, op een goede dag moet je dan ook een goede partij kunnen bieden aan Spanje en Duitsland.

    Gisteren konden we gewoon niet teveel verwachten, dit is waar we het mee moeten doen als types als Braafheid, Babel, Strootman en Kuyt in de basis staan. Dan kom je gewoon te kort tegen de overweldigende kwaliteiten van Duitsland (özil, götze, müller, kroos etc.). En dan spelers als Beerens op de bank :emo:.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Duitsland was EFFECTIEVER. Drie dotten van kansen geef je dankzij dom balverlies ( Braafheid ) weg. Een ploeg als Duitsland heeft NOOIT moeite gehad om deze te verzilveren. Dit spel spelen ze al jaaaaaaaaaaren! Nederland voetbalde gewoon erg slecht. De tegenstander viel constant over de Braafheid flank aan. Van der Wiel deed zijn ding en dat deed hij best goed., weinig fouten gezien daar.

    1-0 was slecht gedekt door Mathijssen.
    2-0 wederom slecht verdedigen. Braafheid stond op helft van de Duitsers! WTF?!
    3-0 weer Braafheid die VEEL en VEEL te ver naar voren staat.

    Vond ze, afgezien van bovengenoemde punten, niet eens zo gevaarlijk.

    Geen organisatie. Onervaren spelers die nog geen wedstrijd kunnen lezen van Oranje. Op het EK kunnen we ze pakken. Ben ik van overtuigd... mits we op volle sterkte zijn dan. Het was leerzaam voor Bert. Laten we hopen dat hij met een prima oplossing komt.
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Braafheid kán niet letten op zijn tegenstander, dat bleek tegen Duitsland, maar ook al tegen Spanje in de WK-finale. Hij kwam er in, samen met Van der Vaart, en hij faalde, hij dekte Iniesta helemaal niet, waardoor hij kon scoren. :emo:
     
  12. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou wel twee centrale (minder aanvallend ingestelde) middenvelders neerzetten, puur om de zwakke verdediging te ontlasten. vdV is namelijk gewoon een aanvallende middenvelder en kan niet verdedigen. En ik denk dat je tegen spanje gewoon niet de kwaliteit hebt om te domineren en dat je daarom hun aanval zo vroeg mogelijk moet storen door die 'brekers'.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Braafheid is TE aanvallend. Er ontstaan dan teveel gaten. Wat dat betreft is Pieters echt stukken beter.


    Ach, 3-0 verliezen van Duitsland. Het is nu eenmaal niet anders.

    Hoop dat we in Februari ( geloof ik? ) tegen Engeland weer ons mannetje staan en hun oprollen.

    Is er overigens al iets bekend over het nieuwe thuis-uit shirt van Oranje? Normaal gesproken moeten er nu al "lekken" zijn?
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina