1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 56]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    _O_

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    helemaal niemand die een paar euro heeft gezet op Lyon door?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Voorzitter van Zagreb en een grensrechter uit Portugal misschien, verder leek mij dat een verkeerde zet :+

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik gok nooit, maar een kleine gokje van 3 euro oid zou toch wel grappig zijn geweest? :+

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Haha:
    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/08/onderzoek-franse-autoriteiten-naar-uitslag-dinamo-zagreb-lyon/

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Foto's van die knipoog-gast bij een wedkantoor, supposedly gister genomen:

Ik ga echt plat hier.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Anders zou die zelf ook wel rood hebben gepakt lijkt me?

8. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hoezo?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Dan waren er nog maar 9? Nog makkelijker :p.

10. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    niet als ze wisselen zodat ze alleen geen spit meer hebben en nog steeds 4 verdedeigers, kan je beter in het veld staan en alles een beetje expres laten mislukken imo

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Maar ff serieus, er zijn dus mensen die echt denken dat Dinamo is omgekocht?

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou niet de eerste keer zijn dat ze hierbij betrokken zijn.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die foto's zijn van 2008...

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ik weet nu echt niet meer wie er zit te trollen en wie niet.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoe weet je dat? Zag iemand dat ook al roepen op AN , maar die gaf er daarna ook geen reactie op.

16. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    De poster die die foto's neerzette, was geregistreerd in 2008. Die falers van het AD zaten weer eens fout, het was teveel gevraagd om de registratiedatum en postdatum uit elkaar te houden.

Dinamo Zagreb kwam al drie keer weg na zware lucht van omkoping
    Donderdag, 8 december 2011 om 11:53

Hoewel het misschien nooit bewezen wordt, is voor velen glashelder dat Dinamo Zagreb zich heeft laten omkopen. De Kroaten verloren woensdagavond met gigantische cijfers (1-7) van Olympique Lyon, dat daardoor Ajax voorbij streefde in de groepsfase en als tweede eindigde. Een verdachte knipoog van Domagoj Vida richting Bafétimbi Gomis en foto's van diezelfde Vida in een gokkantoor in Kroatië voeden de gedachte dat men in Zagreb gezwicht is voor gevulde enveloppen.

Het Parool zocht uit dat Dinamo in het recente verleden al drie keer eerder genoemd werd als club die zich had ingelaten met valsspelerij. Twee jaar geleden merkte Dan Alexa, aanvoerder van het Roemeense FC Timisoara, op dat hij een half miljoen euro aangeboden had gekregen als hij een strafschop zou veroorzaken tegen Dinamo. Hij voelde zich behoorlijk beledigd door het aanbod en wees het af. Er werd nooit bewezen dat men vanuit Zagreb achter de benadering zit.
    In datzelfde jaar, 2009, hing er aan de Kroatische bekerfinale een lucht van vals spel. Dinamo won deel een van de finale met 3-0 van Hajduk Split, waarbij de scheidsrechter van dienst twee man van Hajduk vroeg rood gaf en Dinamo twee strafschoppen toekende. Vijf jaar geleden tenslotte verloor Dinamo in de voorronde van de Champions League met 3-0 van Arsenal, door twee goals van Cesc Fàbregas en een van Robin van Persie. Bij de laatste twee treffers ging doelman Ivan Turina opzichtig in de fout en ook toen werd hardop geroepen dat Dinamo zich had laten omkopen; weer kon het niet worden bewezen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke Shin.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als je thuis pakkie krijg met 0-3 dan ben je gewoon niet goed genoeg. Het is ook helemaal niet relevant, want Ajax had het in eigen hand. Gelijk spelen tegen Real en Lyon had met 30-1 mogen winnen.

Maar goed, afgaande op het resultaat van Lyon lijkt het inderdaad alsof het niet helemaal zuiver is. Ik weet niet of je beelden van Dinamo - Lyon hebt gezien, maar het is wel heel bizar hoor. Ze waren duidelijk de zwakke broeder in de CL, maar dit was wel heel erg. Maar goed, het boeit me verder echt niets, want Ajax had het allemaal in eigen hand. Het is zonde, maar meer ook niet. Die twee (onterecht) afgekeurde goals zijn natuurlijk ook de nekslag geweest. Dat maakt je kapot, en dat is jammer.

Overigens is omkoping niet zo heel vreemd hoor, zo vreemd is het niet dat mensen denken dat er omkoping bij komt kijken. Dan gaat het echt niet alleen om het doorgaan, vooral het gokken is de oorzaak van omkoping. Omdat de kans dat Ajax door zou gaan natuurlijk vele malen groter was dan dat Lyon doorging zou ik er niet heel vreemd van opkijken.

Laatst bewerkt: 8 dec 2011
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Dat van Timisoara heb ik gelezen en is natuurlijk echt onzin.
    Niemand gaat van te voren een strafschop vragen bij een tegenstander. Dinamo heeft dat duel uiteindelijk 3-0 gewonnen en die strafschop is er nooit gekomen.
    En dan opeens een jaar later komt die gast dat hij geld heeft aangeboden gekregen.

Ik denk dat zelfs Dinamo niet zo dom is om gewoon random om pingels te gaan vragen in semi-belangrijke wedstrijdjes. Als ze dat echt deden hadden we een waslijst van 100 gevallen gehad.

Oja en het ontslag van de coach hoorde dan bij het complot?

20. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax heeft geen moment laten zien dat ze bij de beste 16 van Europa zitten, dus wat dat betreft is het gewoon terecht. Die goals en die omkooppartij maken het echter extreem zuur. Misschien handig om het daarom te laten rusten, anders maak je jezelf alleen maar gek.

@Tyrant: Gelet op het hoongelach dat die trainer al kreeg bij Zagreb - Ajax, denk ik dat ze al veel langer van hem af wilde.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina