De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 57]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/201623/Van_Aanholt_per_direct_speler_van_Vitesse.html

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook wel tijdelijk bij Ajax willen zien. Heb er niet veel vertrouwen in dat Boilesen fit wordt op de korte termijn en Anita op de back begint me behoorlijk de neus uit te komen. Dit was een mooie tijdelijke oplossing geweest.

3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    En Reis is inmiddels ook lekker aan de lopende band aan het scoren. Eerst zaten er nog bepaalde lui grappig te doen om Vitesse, maar nog een paar versterkingen en ze doen gewoom mee om de titel next year. Ze maken er steeds meer werk van.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Voorlopig kun je met huurlingen geen team bouwen dakar.

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    De reden dat er nog niet bepaalde spelers naar Vitesse kwamen, bijv. in de zomerstop, was omdat Vitesse vorig seizoen gewoon 1 plek boven de degradatiestreep eindigde. Op het moment dat je bij de eerste 5 zou eindigen (waar ik nog niet vanuit ga maar wat wel heel mooi zou zijn) of belangrijker nog; je Europees zou gaan spelen.. is het aantrekken van goede spelers veel makkelijker. Geld speelt een grote rol, maar voor spelers minstens zo belangrijk om bijv. Europees te spelen.

Qua huur van "de huidige basis": Kalas, Annan en dan nu misschien van Aanholt. De rest is allemaal gekocht. Zou me overigens niks verbazen als bepaalde huurcontracten straks omgezet worden in koop.

6. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Goede zet van Vitesse.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Je kunt met huurlingen wel dat omslagpunt bereiken dat het interessanter wordt voor spelers om voor Vitesse te komen spelen. Beter een 1e klas huurling die een daadwerkelijke versterking is voor het elftal dan een 2e rangs aankoop; denk ik dan.

Het levert je allicht een betere klassering op en betere klasseringen leiden weer tot bijv. Europees voetbal, etc. etc.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inter speelde geweldig. Barça had ook niet de creativiteit om er doorheen te komen anderhalf jaar geleden. Als het blok op hun toppen functioneert kan je het wel schudden, en gisteravond waren vooral Samuel en Zanetti fenomenaal. Samuel en Lucio hebben Ibra volledig uit de wedstrijd gespeeld en geïsoleerd, waardoor de enige manier voor hem was om vanaf de zijkanten nog wat vrijheid te vinden. Maar daar was meestal Maicon, die ook weer ouderwets beestachtig stond te verdedigen. En voor de verdediging was Cambiasso weer de ultieme stofzuiger. Als die man zo'n dag heeft lijkt ie alles te doorzien, zo heerlijk.

Ja, ik heb genoten met volle teugen. Ook omdat ik het gewoon een verdiende overwinning vond. 'Veldoverwicht' is iets Nederlands, iets dat je perceptie bevooroordeeld. Ik zie voetbal als twee tactieken die elkaar bestrijden, en de tactiek waarmee het meeste gevaar wordt gesticht en waar het meest effectief mee wordt omgesprongen (lees: meer goals maken dan de tegenstander), die verdient het om te winnen.

Conclusie gisteravond:

Milan: amper kansen gehad op die van Robinho na, schot Van Bommel was wel gevaarlijk.
    Inter: Goal gemaakt, megakans Alvarez, megakans Nagatomo, goal onterecht afgekeurd Motta.

Saldo: Inter heeft het beter gedaan.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de meeste Nederlanders zo zijn geïndoctrineerd door irrelevante zaken als 'veldoverwicht' (dat kan relevant zijn als je daadwerkelijk meer gevaar sticht) en aanvallend moeten voetballen, dat het lastig uit te leggen is dat dit een geweldige prestatie was van Inter én dat je er met de juiste aandacht nog van kunt genieten ook. Erg jammer, maar ik heb in ieder geval enorm genoten. Genieten van Italiaans voetbal is misschien wel hetzelfde als whisky drinken of een sigaar roken: je moet het leren appreciëren ;)

Laatst bewerkt: 16 jan 2012
  9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Als je dat wilt, tenminste. Ik heb een hekel aan dat defensieve voetbal van Inter, wanneer ze voor staan, om dan met 10 man te verdedigen en gewoon dat te blijven doen. Verdedigend stond het natuurlijk geweldig, dat was ook knap, maar dat pure verdedigen vind ik zo ontzettend gay.

Wissels van Allegri vond ik trouwens ook kut, helemaal noet aanvallend. Alleen Robinho voor Zambrotta, maar hij had meer moeten doen.

Voor de rest: Boateng had ook nog een kans, na steekpassjes van El Sharaawy oid., en schot van Seedorf. En dan inderdaad schot van Van Bommel en kans Robinho, die onterecht werd afgefloten voor buitenspel? Maar gelukkig maaide hij toch over ze bal heen.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Over voetbal discussiëren wordt wel een stuk saaier met deze redenatie. De winnaar heeft immers altijd verdiend gewonnen, aangezien die altijd meer goals maakt dan de tegenstander. Ook een wedstrijd waarin een ploeg compleet dronken wordt gespeeld, de tegenstander 10 onterecht afgekeurde goals maakt en zij zelf één frommelgoal maken heeft verdiend gewonnen op deze manier. Het blijft voor mij toch scorebordjournalistiek.

Edit: laat maar, zin verkeerd gelezen. Het gaat om meer gevaar stichten én effectiviteit, bedoel je.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Je kunt ook gewoon simpelweg geluk hebben (Valencia-Ajax schiet me dan altijd te binnen). Ook als Inter die goal niet had gemaakt (Milito had bijvoorbeeld naast geschoten, of op de paal), dan had ik gevonden dat Inter beter had gespeeld.

Ik noem afstandschoten (Boateng en Seedorf) geen kansen.

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Boateng afstandsschot na steekpassje van El Sharaawy? Volgens mij was dat gewoon 1-op-1 met de keeper hoor :+

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij stond hij nog een eindje van JC af, en nog diagonaal ook, waardoor hij met rechts een kuthoek had. En de kansen van Alvarez en Nagatomo waren een stuk groter.

Maargoed, m'n punt is duidelijk. Inter heeft gewoon de betere kansen gehad. Bovendien heeft Inter ook gewoon een betere keeper :+

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Trouwens, best vette transfer, als hij blessurevrij blijft:

Goossens naar Feyenoord!

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Inter speelt gewoon laf. Knap wel hoor want ze hebben daardoor ook nog eens de beste kansen gecreerd maak een wedstrijd die heen en weer gaat is wat leuker om te zien. Uiteindelijk draait alles om het resultaat en zolang dat goed blijft gaan zit sneijdertje op de bank te verpieteren samen met forlan.

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Waarom wordt defensief spel gelijk gezien als laf? Ik hoorde weinig mensen klagen over het spel van oranje tijdens het WK. Het is imho goed inspringen met je eigen kwaliteiten en inspelen op de tegenstander.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik klaag over Het NL elftal, niet Cyrax?

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is helemaal geen vette transfer =( Het is dat Feyenoord mijn 2e club is...

19. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, wilde precies hetzelfde typen. Tuurlijk het is niet attractief maar het gaat toch uiteindelijk om resultaat, Inter behaald er gewoon goede resulaten mee dus waarom zou je er dan mee stoppen? Verdedigen is net als aanvallen gewoon een onderdeel van voetbal, zoals je kan zeggen dat Barcelona erg goed is het aanvallende gedeelte, is Inter erg goed in het verdedigende gedeelte, waarom is dat dan gelijk negatief?

Als je gewoon spelers hebt om verdedigend te gaan spelen ga je toch niet aanvallend spelen, zeker niet tegen een team als Milan met topaanvallers. Inter is tot nu toe de enige die Barcelona enigzins van voetballer afhield.

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ben benieuwd hoe dat gaat, oud Ajax toch die Goossens?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina