1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 57]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

Seh Guest

Feyenoord is er ook nog lang niet, dat hoor je mij nergens zeggen. Maar wijzen naar afwezigen is lelijk aangezien er bij Feyenoord ook twee belangrijke spelers missen.

2. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Overigens, de zwaktes van dit Ajax werden nog veel te weinig benut. Er ging veel te veel over links, waar Fernandez weinig klaarspeelde, terwijl Schaken op rechts tegenover Blind voor veel meer gevaar had kunnen zorgen. Laatste goal is een mooi voorbeeld.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    De linkerkant van Ajax is zó slecht. Blind , Janssen en Ebecilio.. Dat is gewoon niveau NEC.

4. Seh

Seh Guest

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hij kan zo een zanger zijn van een hardcoreband8)

6. Remco

Remco Guest

Sinds wanneer is Van der Wiel de grote held van Ajax? Ik kan me nog een wedstrijd herinneren dat de Ajax-fans erachter gingen staan toen 'ie eindelijk van het veld werd gehaald.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Er ontbraken een paar spelers, maar dan nog was Ajax niet echt Ajax waardig toch? Waarom zegt niemand dat? Alleen Jan kwam om te winnen en de rest vond het wel best.

8. Seh

Seh Guest

Er zitten er hier een paar die een jeugd speler veel liever zagen dan Van der Wiel, maar nu wordt hij gemist. :emo:

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is ook hypocriet. Spelers die je vandag mistte waren Sigtorsson /Boerrigter/ Alderweireld en Boilesen. Van Der Wiel natuurlijk ook, maar zo goed is hij natuurlijk ook weer niet (dat lijkt soms alleen zo door het armoedige niveau van de rest).

10. Seh

Seh Guest

Van Rhijn deed het als enige ''nieuwe'' vrij goed imo. Boerrigter mis je zeker wel en de spits heeft geen bal gehad, dus ook die zou niet veel verschil hebben gemaakt denk ik. Boilesen, allicht beter dan Blind maar Uber Ruben/Usain Schaken had ook van hem gehakt gemaakt. :cool:

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wanneer kom je nu eens tot de conclusie dat het niet aan de trainer ligt maar aan de kwaliteit van onze selectie, al jaren... ;)

Ik zei het destijds al: het is volslagen kansloos om Jol er uit te trappen. Tuurlijk, het laatste half jaar was slecht. En het begin onder De Boer was leuk, maar op de lange termijn komt altijd weer hetzelfde probleem bovendrijven: de kwaliteit van de selectie is niet voldoende. We hebben inmiddels alle vormen en maten van trainers wel gehad en niemand slaagt erin om het een keer structureel goed te doen.

Het is volslagen kansloos om held Frank de schuld te geven.

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dat is toch echt meerdere malen gezegd vandaag. Ja ik vind ook het kwaliteitsverschil tussen de beoogde basisspelers en hun vervangers schrijnend. Maar dat is niet het punt geweest vandaag. Er zijn teveel spelers die geen enkel benul hebben wat je kan verwachten in een Klassieker en met wat voor instelling je dat veld op moet gaan. Je hoort te weten dat Feyenoord met het schuim op de bek je staat op te wachten. Helemaal in de vorm waar Ajax zich nu in verkeerd. En zoals zo vaak dit seizoen werd Ajax op inzet compleet afgetroefd. Ze worden doodsbenauwd als een tegenstander gaat jagen en uiteindelijk gaan ze zo laf spelen om maar niet die ene speler te zijn die een tegentreffer veroorzaakt.

Dat zag je ook in de thuiswedstrijd, waar spelers gewoon liever geen bal aangespeeld wilden hebben en er ontelbaar keer werd teruggespeeld op Vermeer om zo er zeker van te zijn dat ze de bal niet in zouden leveren. Alhoewel dat met Vermeer ook nooit een zekerheid is natuurlijk.

Utrecht-uit is ook een voorbeeld. Dan kunnen we wel allemaal wel weer gaan zeiken dat Utrecht alleen fel speelt tegen Ajax, maar wat ga je er dan tegen doen? Het mag nooit voorkomen dat je vier doelpunten maakt en dat je toch nog vol op de broek krijgt. Utrecht heeft een waardeloze selectie en daar moet je gewoon ruim van winnen dit seizoen. En Ajax scoort ook vier keer in de Galgenwaard, wat sinds zo'n vijftien jaar nooit meer is voorgekomen. Mar je weet dat Utrecht sowieso een paar keer in die wedstrijd vol gaat opjagen als de stand er nog naar is. Met het schuim op de bek. Daar moet je je tegen wapenen. En dat heeft niks met kwaliteit te maken, maar puur met de instelling. Hou je aan de afspraken, blijf rustig en voor je het weet is Utrecht uitgeraast en kan je daarvan profiteren. Geen enkel team kan zo'n hoog tempo voor lange periode vasthouden.

13. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    +1.

Ik word gewoon doodmoe van die instelling. Van mij mag Ajax best verliezen (liever niet) maar dan wil ik wel gewoon zien dat ze er alles aan hebben gedaan. Als Sulejmani bijvoorbeeld de bal verliest dan verwacht ik dat hij probeert de bal terug te veroveren. Feyenoord speelde vandaag ook met een heel jeugdig team en toch wordt je zo te kijk gezet eigenlijk alleen door instelling.

Dat dikgedrukte stuk is trouwens schrijnend, er wordt bij Ajax toch getraind op combinatievoetbal? Of is het alleen maar tikkie terug op Vermeer oefenen.

Laatst bewerkt: 30 jan 2012
  14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    +1

Alhoewel je eerste opmerking ook niet helemaal terecht is. Kijk maar naar Feyenoord. Daar staan nog meer jeugdspelers in de basis dan bij Ajax. Het verschil is alleen dat daar een drietal ervaren jongens (Vlaar en Bakkal o.a.) of in ieder geval jongens met het juiste gif (Guidetti en Clasie) voor een bepaalde hierarchie hebben gezorgd. Bij Ajax draait alles op en om Vertonghen terwijl er meer van dat soort jongens bij moeten lopen.

Even los van het chronisch gebrek aan kwaliteit bij spelers als Blind en Ebecilio. Alleen in de achterste linie staat een leider. De andere twee linies ontberen die gewoon. Janssen gedraagt zich er in ieder geval niet naar.

Frank blijft hoe dan ook een koning! Hij was niet alleen een topverdediger, maar heeft ons wel, ook al was het met enig fortuin, de 30ste landstitel bezorgt!

To do list this week:
    - El Flapdrol verkopen
    - Sulejmani ditchen
    - Blind lozen

Nog ff wat hot news:

15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, we kunnen de Boer eruit flikkeren en dan weer helemaal opnieuw gaan beginnen. Het heeft geen enkele zin. Mourinho wint ook niet met een Blind en Imbecilio.

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Verschil is alleen dat Mourinho waarschijnlijk Blind niet eens bij de selectie haalt. :+

17. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat hij Blind levend zou villen.

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Over de ploeg van Feyenoord trouwens, wat een vriendschap spat daar vanaf. Het ziet er zó hecht uit. De Vilhena zat weer op de bank, en die liep na de wedstrijd tussen de ploeg alsof hij al jaren met ze samen speelt. Dit is zo belangrijk, en ik kan me echt slecht voorstellen dat je uit zo'n hecht team (en toekomst perspectief) weg zou willen voor een beetje meer geld.

19. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Met alle respect maar dit komt wel een beetje naief over natuurlijk. Los van het feit dat er niks mis is met weggaan voor meer geld, toch? Je voetbalt per slot van rekening voor je eigen ontwikkeling en voor het salaris, en niet voor je collega's en de supporters.

Als Feyenoord supporter hoop ik dat er zoveel mogelijk gasten blijven, maar ik denk niet dat je een te romantisch beeld moet schetsen. Kijk bijvoorbeeld naar voetballers als Wijnaldum en Fer, voetballers waarvan ik dacht dat ze clubliefde hoog in het vaandel hadden. Die voetballen nu - met alle respect voor Feyenoord - toch op een ietwat hoger maar vooral constanter niveau.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik bedoel meer: ik zou in zo'n situatie nooit weggaan en liever de hechte band behouden. Snap dat het in het voetbal bijna nooit zo gaat, maar juist daarom zei ik het dus ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina