Als Afellay goed terugkomt van zijn blessure, wat nog maar te bezien valt uiteraard, dan vind ik hem een veel betere optie dan Dirkie fucking Kuyt. Roep al jaren dat die jongen tekort komt, maar elke keer krijg je het harde werken argument terug. Fuck dat, zet hem dan maar linksback.
Linksback is wel echt een zorgenkindje. Ik zou nog eerder zeggen van zet Emanuelson daar, ondanks al zijn tekortkomingen, zodat je tenminste nog voetballend wat aan kwaliteit wint.
Dat de chemie tussen Sneijder en Van Persie al jaren ontbreekt moge duidelijk zijn. Ze moeten er echter allebei in, omdat we maar 4 spelers hebben met exceptioneel talent (naast die twee nog Robben en Van der Vaart). Dan lijkt het zelfmoord om jezelf nog verder te beperken, maar het lijkt er eerder op dat je moet kiezen tussen Sneijder of Van Persie achter Huntelaar.
Eventueel alledrie met Van Persie als schaduwspits, maar ik ben eigenlijk principieel tegen 4-4-2 als je buitenspelers hebt (Elia, Afellay, Robben, Narsingh).
Overigens roep ik ook al heel lang dat twee defensieve middenvelders te sober is. Een van die twee moet gewoon met Van der Vaart gepaard worden, dan hoeft Sneijder ook niet steeds in te zakken wegens het gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld. Heb gisteren ook alweer regelmatig gezien dat die twee zich er voorwaarts geen raad mee wisten. Dan moet je gewoon Van der Vaart hebben, die jongen kan heel veel brengen in de omschakeling en kan af en toe nog over Sneijder heen, hetgeen heel moeilijk te verdedigen is. Jongens als Van Bommel, Schaars en De Jong zouden dat nooit doen.
Laatst bewerkt: 1 mrt 2012