1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 58]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wait wut?

Omdat een speler "in de bal komt" betekent dat nog niet dat hij ook meteen een linie terug kan zakken. 8)

Sneijder op de plek van de Jong zetten is zelfmoord, die gast zou alleen achter zijn man aan gaan als Yolanthe op één of andere manier in het geding zou komen 8)

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als Afellay goed terugkomt van zijn blessure, wat nog maar te bezien valt uiteraard, dan vind ik hem een veel betere optie dan Dirkie fucking Kuyt. Roep al jaren dat die jongen tekort komt, maar elke keer krijg je het harde werken argument terug. Fuck dat, zet hem dan maar linksback.

Linksback is wel echt een zorgenkindje. Ik zou nog eerder zeggen van zet Emanuelson daar, ondanks al zijn tekortkomingen, zodat je tenminste nog voetballend wat aan kwaliteit wint.

Dat de chemie tussen Sneijder en Van Persie al jaren ontbreekt moge duidelijk zijn. Ze moeten er echter allebei in, omdat we maar 4 spelers hebben met exceptioneel talent (naast die twee nog Robben en Van der Vaart). Dan lijkt het zelfmoord om jezelf nog verder te beperken, maar het lijkt er eerder op dat je moet kiezen tussen Sneijder of Van Persie achter Huntelaar.

Eventueel alledrie met Van Persie als schaduwspits, maar ik ben eigenlijk principieel tegen 4-4-2 als je buitenspelers hebt (Elia, Afellay, Robben, Narsingh).
    Overigens roep ik ook al heel lang dat twee defensieve middenvelders te sober is. Een van die twee moet gewoon met Van der Vaart gepaard worden, dan hoeft Sneijder ook niet steeds in te zakken wegens het gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld. Heb gisteren ook alweer regelmatig gezien dat die twee zich er voorwaarts geen raad mee wisten. Dan moet je gewoon Van der Vaart hebben, die jongen kan heel veel brengen in de omschakeling en kan af en toe nog over Sneijder heen, hetgeen heel moeilijk te verdedigen is. Jongens als Van Bommel, Schaars en De Jong zouden dat nooit doen.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Met betere aanvoer vanaf de flanken kun je al veel problemen oplossen. Echter gaat vrijwel iedere aanval door het midden of zoekt de buiten speler het midden op. Ik ben benieuwd wat John kan brengen.

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Hoezo tegen 4-4-2 als je buitenspelers hebt? De linkshalf/rechtshalf in 4-4-2 hebben juist enorm veel ruimte om zich te ontplooien op de flank. Met de snelle en creatieve buitenspelers die wij hebben denk ik dat zij beter functioneren in een 4-4-2, omdat zij te weinig ruimte hebben in 4-3-3 denk ik.

6. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Waarom zou van Persie niet goed functioneren op de plek van Kuyt... Daar speelde die volgens mij vroeger ook altijd en toen was hij ook de man in het nederlands elftal.

Waarom hij er in oranje niks van bakt is eigenlijk zooo simpel. Het hele elftal draait om de combo Sneijder/Robben. Wesley geeft een briljante diepe pass in de overschakeling op robben en robben maakt weer een actie die onhoudbaar is. We hebben onder van Marwijk nooit mooi voetbal gespeeld waarbij we echt met buitenspelers spelen. Dus is de spits minder belangrijk. Als Kuyt dan ook nog eens steeds naar binnen trekt heeft van Persie al helemaal geen ruimte meer, want Robben doet het ook al. Ga maar eens na, hoeveel goeie ballen krijgt van Persie in een wedstrijd van dit Oranje. 1 of 2...

Het is denk ik al duidelijk, ik ben geen fan van de speelstijl van nu. Ze zijn bijna een counterploeg geworden. Ze proberen nog wel normaal aan te vallen maar meestal is dat niet echt een succes. Alle goals vallen bijna uit een omschakeling. God wat mis ik dat elftal van 98 en 2000. Dat was mooi voetbal en ik was verliefd op dat elftal. Wat ze nu doen is niet mijn ding en zal het nooit worden. Ook al worden ze europees kampioen met dit elftal. het elftal uit 98 zal altijd meer mijn elftal zijn.

7. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Dat is nogal logisch, aangezien dat elftal van 98 nog steeds het beste Oranje is sinds '88. :+

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoop dat je het met me eens ben dat een buitenspeler per definitie meer aanvallende dreiging brengt dan een half, omdat zijn taken veel minder uitgebreid zijn? Bovendien is de veldbezetting beter en moet de back veel meer rekening houden met aanvallende dreiging. Als je iemand als Robben hebt, zet je die niet als linkshalf op het veld, moet hij veel te veel meters maken. Met iemand achter hem kan hij zich concentreren op de aanval, wat heel explosief is en veel energie kost.

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik kom dit first world problem wel even oplossen jongens:

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben alleen bang dat als Van Persie naar het centrum gaat lopen , hij Huntelaar voor de voeten gaat lopen waardoor ze beide niet renderen.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hij hoeft toch niet altijd naar binnen? Dat is juist het mooie van deze opstelling. Bovendien zijn ze allebei prima in staat om 4-4-2 te spelen, waarin van Persie rondom Huntelaar speelt. Dat is dit eigenlijk ook, alleen dan zonder rechtshalf, vandaar dat Bommel en Wiel dat in moeten vullen.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat idee heb ik ook. Van Persie kan in mijn ogen geen voorzet leveren vanaf rechts, hij zal veelvuldig naar binnen trekken en daar KJH in de weg gaan lopen.

Hoewel van Persie al eerder een lange tijd rechtsbuiten heeft gespeeld trouwens, en dat deed hij naar behoren. Maar jah, hij voelt zichzelf natuurlijk eerste spits, kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Ik zou van Persie uit de basis laten, ondanks dat hij -in de juiste ploeg- een wereldspeler is. Je kunt moeilijk je hele ploeg om hem heenbouwen, daarvoor hebben we voorin net te veel "mannetjes" lopen die allemaal van zichzelf vinden dat ze de belangrijkste speler zijn.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Van Persie hoeft ook helemaal geen voorzetten te geven. Daar hebben we Robben en Vd Wiel dan dus voor.

Kom op mensen, een beetje proberen mijn Cruijffiaanse illustratie te begrijpen.

15. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Robben geeft toch helemaal geen voorzetten?

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wel als we een op afstand bestuurbare taser aan z'n balletjes hangen.

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Op links kan ie best voorzetten geven hoor. Enige speler die echt de achterlijn haalt.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zo'n afstandsbediening voor de taser wil ik wel van Kuyt hebben , om er vervolgens perongeluk op te gaan zitten.

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat het merendeel van de spelers van Oranje dat ook wel zouden willen.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En dan ook 1 voor Van Marwijk, als hij weer een idiote opstelling maakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina