1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 59]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dyonko, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, op dat punt zijn we het eens, maar wat ik wilde aangeven is dat ik het te kort door de bocht vind dat Rutten is ontslaan door de druk van de supporters. Als dat daadwerkelijk de reden is dan is dat, nogmaals, een brevet van onvermogen van de directie. Als jij vervolgens zegt: ja, maar zo gaat het toch altijd, vraag ik me af waarom dat het dan minder krom zou moeten maken.

Vervolgens haal je aan dat ik dat als Ajacied wel zou moeten weten na de magere jaren bij Ajax, maar zie ik niet in waarom ik daardoor de situatie anders zou moeten bekijken met die wetenschap/ervaring.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Koeman zei het ook al: op een gegeven moment vallen de prestaties tegen en zoekt de club een zondebok. Aangezien het makkelijker is een trainer opzij te zetten dan de complete selectie gaat men voor het eerste. Zo ging het bij van Basten en zo gaat het bij Rutten.
    Afgezien van het feit dat PSV nu zegt dat het niet veel verandering dit seizoen verwacht is het in alle gevallen compleet hetzelfde. En ja, dat is krom en nee, ik beweer nergens dat het logisch is?

3. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Je bewering kwam wel stellig op mij over. Dat heb ik dan onjuist opgevat. :) Nofi.

Van Basten stapte overigens toch zelf op?

PSV begint wel de structuur te krijgen die Ajax tot de aanstelling van FdB ook had. Veel trainerswissels en geen prijzen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja geheel vrijwillig uiteraard...

Als die het niet zelf had gedaan had Ajax het wel gedaan.

5. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wellicht. :)

Van Basten nam het zichzelf ook erg kwalijk. Rutten zag nog perspectief en is daarom niet uit eigen beweging opgestapt.

Edit: wel is het zo dat door dit soort maatregelen de onrust bij een (top)club niet snel terugkeert. De nieuwe trainer krijgt automatisch de erfenis van Rutten op zijn schoot geworpen en zal daar hoe dan ook mee om moeten gaan. Precies zoals het bij Ajax ook is gegaan. Gevolg: oplopende verwachtingen, toenemende druk, en bij het minste of geringste prestatieverlies nog meer druk. Eigenlijk valt er binnen dat kader nog teveel te verliezen, waardoor men paniekvoetbal gaat spelen op bestuursniveau.

Wat dat betreft kan je beter vanuit een situatie van totale verloedering aan de slag gaan. Dan valt er alleen nog maar wat te winnen en niet te verliezen. Zie: AZ, Twente, Feyenoord.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Puur persoonlijke verschillen, vanuit voetbalperspectief heeft de 1 de eer aan zichzelf gehouden en de ander niet. Ik zie weinig verschil.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beetje overdreven vindt je niet?

En PSV moet gewoon CL halen anders hangt er misschien een faillissement boven het hoofd. Clubs als Ajax en PSV moeten eigenlijk voor een geslaagd seizoen kampioen worden. Dat eist eigenlijk iedereen van ze.

8. Seh

Seh Guest

Wat spreek jij jezelf tegen zeg. 8) De Boer kwam er in bij Ajax nadat Jol ontslagen werd en nu loopt Ajax met een derde ster op de borst.

9. RobinhoNL

RobinhoNL Ik ben Fan!

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat was ook mede de verdienste van Mounir :lol:

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het is overduidelijk dat Rutten is ontslagen door de druk van de supporters. Twee weken geleden was er na Feyenoord-thuis nog niks aan het handje, was Groningen-uit een incident. Het kan verkeren.

12. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    ????

@ Gforce: bij die clubs hing er in meer of mindere mate een dreiging van ophouden te bestaan boven het hoofd. Daar viel alles te winnen dus en t.o.v. dat perspectief weinig meer te verliezen. Dat is wat ik er mee aan wil geven. PSV heeft een dergelijke situatie (tijdelijk) afgewend door de miljoenen van de gemeente Eindhoven afgelopen zomer.

Iedereen ziet toch dat dit gewoon paniekvoetbal is van de directie van PSV? Dat het uiteindelijk een gouden greep kan blijken te zijn, doet daar niets aan af.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde van Waterreus dat Brands en Sanders al langer klaar waren met Rutten.

Ik vind overigens dat de invloed van de trainer hier wel wordt gebagatelliseerd. PSV oogde in alles de spelmatige belichaming van hoe Rutten is en waar Rutten voor stond. Voorzichtig, veel controle willen, saai, te weinig creativiteit, te zacht, geen killer-mentaliteit. Ik denk dat twee talentvolle trainers als Cocu en Faber veel meer met dit elftal kunnen en ik denk dat PSV dan ook weer volop mee doet voor de titel.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Cocu , nah.

15. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Hahahaha het einde van DWDD met LuckyTV:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

16. Seh

Seh Guest

Manolev 11 gele kaarten dit seizoen, kut rutten!

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Yeah, 0 - 1 Newcastle. :D

//fu gelijk de 1 - 1 door V Persie

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    lol @ v persie en krul

19. Tim