1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 60]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gekleurde bril gast.

Mascherano had gewoon rood moeten hebben, hij komt met een fucking gestrekt been van achter aan 8). Hij heeft mazzel dat hij de bal raakt, maar desondanks is het gewoon rood.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat een scheidsrechter ook in de geest van de wedstrijd moet blijven en niet als een dooie alles exact volgens het boekje moet doen. Het was erg licht, als het al wat was (Puyol was ook niet echt zuiver bezig), en dan maak je gewoon de wedstrijd dood. Maar misschien kijk ik dan teveel vanuit de neutrale toeschouwer.

En als je voor dat soort overtredingen van Mascherano geel geeft, dan is het vreemd om Robinho ook geel te geven. Het is inconsequent. Ambrosini had er bijvoorbeeld ook afgemoeten, maar dat leek Kuipers dan weer niet te boeien.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mwah, ik vind het een goede gele kaart. Als ik het zo kan noemen. Het is gewoon fel en gevaarlijk inkomen, maar wel zo perfect op de bal, dat je er gewoon rood voor mag geven, IMO. En het was nou ook niet dat hij de speler óók raakte. Hij kwam van schuin achter en nam de bal goed mee met zijn tackle.

Maarja, ik had rood niet erg gevonden :lol:.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Barça viel tegen omdat Milan het twee wedstrijden prima heeft gedaan. Ze hadden alleen thuis echt meer moeten afdwingen.

Ik hoorde na Inter-Barça en andersom ook dat Barça z'n dag niet had, en Messi geen vorm had. Hilarisch en tegelijkertijd vermoeiend hoe er altijd vanuit het Barçastandpunt wordt gekeken in Nederland.

Ik vond het trouwens wél een penalty. Dat het vaker gebeurt is niet relevant. Wel lullig dat ie er voor fluit, maar het is gewoon een duidelijke overtreding en dus een pingel.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Barca was natuurlijk de duidelijke favoriet voor deze wedstrijd. Dan bekijk je het al snel vanuit hun perspectief als het niet lukt. Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat ze vandaag hard gingen vlammen en dan vind je ze tegenvallen als het niet gebeurt. Dat het door Milan kwam, doet daar niets aan af.

Milan vond ik defensief overigens sterk, maar opbouwend en aanvallend is het wel erg karig allemaal. Slordige passing en voorin maakte men telkens de verkeerde keuzes.

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Maar NERA, moet Kuipers die corner dan niet even laten wachten en ze uit elkaar houden, zoals iedere scheidsrechter doet? Hij zelf ook in de Eredivisie, neem ik aan. Ze hielden elkaar al steeds vast.

Daarnaast is wat Puyol deed ook niet helemaal lekker hè.

En ja, ik praat Jan van Halst na.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Voorin was het niet best, maar ik vond toch dat Milan opvallend vaak er uit kon komen door te voetballen, en ook vrij vaak controle leek te hebben. Dat zie je toch niet vaak. Jammer dat ze in eigen huis duidelijk minder flair en vertrouwen leken te hebben.

Heb me trouwens kapot geërgerd (weer) aan Messi. Die gaat steeds meer alleen doen.

@ Siemennn: Nee, dat vind ik niet. Busquets probeert los te komen en wordt gewoon dusdanig gehinderd dat ie niet de ruimte in kan lopen. Gaan wachten omdat er een overtreding wordt gemaakt is een beetje de omgekeerde wereld. Ook hier geldt imo: dat het vaker gebeurt doet er niets aan af dat het gewoon een overtreding en dus een penalty is.

Laatst bewerkt: 3 apr 2012
  8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad, wordt steeds erger. Niet normaal gewoon.

Trouwens een vraagje: ik ben met een betweter (jongen van m'n voetbalclub) in discussie. Hij vindt dat schwalbes, kaarten aannaaien en dat soort dingen goed zijn, dat hoort erbij en daarmee word je kampioen. Iedereen zou dat moeten doen. Hij noemt het facetten van voetbal.

Ik ben het daar niet mee eens, ik kan het niet uitstaan en vind juist dat dit moet stoppen. Maar bij alles wat ik zeg (ben geen geweldige discussiant) komt hij weer betwerig doen. Kan iemand met een goed argument komen waarom dat géén facet is van voetbal? Of als je dat wel vindt, waarom wel, misschien kan je me overtuigen, want van die kerel word ik alleen maar gek.

Laatst bewerkt: 3 apr 2012
  9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Een schwalbe op z'n tijd hoort erbij, maar kaarten aannaaien vind ik maar pussy.

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Maar schwalbes, kaarten aannaaien en dat constante gezeik hóórt toch niet bij voetbal? Ik vind juist dat zoiets gestraft zou moeten worden, dat ze het moeten stoppen.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het wordt toch ook bestraft? Althans, dat staat in de regels.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mascherano heeft geen mazzel, Mascherano is misschien wel de man met de beste tackel in de benen in het hedendaagse voetbal. Sowieso absoluut top wat dat betreft. Zijn allergrootste kracht. Dit had niks met mazzel te maken.

Wat was er nou met Puyol dan? Ik kan me dat niet voor de geest halen. Ik vind juist helemaal niet dat je kijkt vanuit het oogpunt van een neutrale toeschouwer. Ik weet dat jij geen fan bent van Barcelona, maar een penalty is een penalty. Als het aan de andere kant gebeurt is het precies hetzelfde. Gewoon heel erg dom en opzichtig de fout in gaan. Het is de taak niet voor de scheidsrechter om het spannend te houden. Dan had Milan aanvallend maar meer moeten brengen, zo simpel is het.

En dat Robinho onterecht geel kreeg, daar kan ik dan nog in mee gaan dat dat zwaar was. In het kader van 'de wedstrijd aanvoelen' vond ik het dan verder ook niet gek dat Ambrosini er niet af moest. Zo hard ging het er allemaal ook niet aan toe, hoewel het een zwaar beladen duel was.

Wat betreft het kaarten aannaaien, tsja. Ik zie een groot verschil tussen dat wat Iniesta doet en wat een schwalbe is. Hij gaat gewoon erg makkelijk naar de grond. Dat is niet sportief, maar ik vind het persoonlijk een stuk minder erg dan van die duikelingen nadat er geen enkel contact is geweest. Dat is een schwalbe en dat moet je als scheids bestraffen met geel. Overdreven vallen, daar moet je als scheids gewoon doorheen prikken. Maar goed, daar kunnen meningen over verschillen.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is wel mazzel, want volgens de regels is het gewoon rood en die kaart kreeg hij niet:emo:.

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    AND THE SOAP CONTINUES! sorry niet zo interessant voor niet-PSV'ers misschien, of juist wel?

8) :emo:

Teken nu of rot gewoon op 8).

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    A player, substitute or substituted player is sent off if he commits any of the
    following seven offences:
    • serious foul play
    • violent conduct
    • spitting at an opponent or any other person
    • denying the opposing team a goal or an obvious goalscoring opportunity
    by deliberately handling the ball (this does not apply to a goalkeeper within
    his own penalty area)
    • denying an obvious goalscoring opportunity to an opponent moving
    towards the player’s goal by an offence punishable by a free kick or a
    penalty kick
    • using offensive, insulting or abusive language and/or gestures
    • receiving a second caution in the same match

Geen sprake van. Van serious foul play kun je pas spreken als men doelbewust een persoon probeert te blesseren. Hiervoor is geen enkele aanleiding. Dus nee, staat helemaal niet in de regels.

EDIT: Heb verder rond gekeken en ik moet bekennen dat je dit wel als 'serious foul play' zou moeten betitelen. Dus ok, je hebt gelijk.

Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ibrahimovic: 'Nu snap ik waarom Mourinho zo doet in Camp Nou'
    Woensdag, 4 april 2012 om 00:00

Zlatan Ibrahimovic zei na afloop van Barcelona - AC Milan (3-1) te begrijpen waarom José Mourinho zich vaak zo opwindt wanneer hij met Real Madrid op bezoek gaat in Camp Nou. De Portugese trainer trok al vaak arbitrale beslissingen in de thuishaven van Barcelona in twijfel en volgens Ibrahimovic werd zijn club ook dinsdagavond benadeeld. Björn Kuipers gaf Barcelona twee strafschoppen in de eerste helft, iets dat nog nooit gebeurde in een Champions League-wedstrijd.

In gesprek met de Zweedse televisie zei Ibracadabra dat Kuipers de tweede strafschop niet had mogen geven aan Barcelona. “Nu snap ik waarom Mourinho zo doet, wanneer hij op bezoek gaat in Camp Nou. Ik snap niet waarom een club als Barcelona moet valsspelen. Ik geloofde niet wat ik zag toen de scheidsrechter die tweede penalty gaf. De bal was nog niet eens terechtgekomen! Het lijkt erop dat men twee Spaanse teams in de finale wil.”

“Goed, er werd misschien geduwd”, vergoelijkte Ibrahimovic. “Maar de bal was nog niet eens in het spel toen de scheidsrechter floot. Barcelona heeft dit soort dingen helemaal niet nodig. We hebben het hier wel over 's werelds beste team. Ik begin Mourinho wel te begrijpen, wanneer hij zegt dat hij hier komt om de strijd aan te gaan met de arbitrage. Nu ik het uit eerste hand heb ervaren, begrijp ik het allemaal een beetje beter. Zonder tussenkomst van de arbiter was het hier fifty-fifty geweest”, aldus de aanvaller van AC Milan.

Voetbalzone

Hehehehe, olie op het vuur. Heel goed :D

17. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    En ik maar denken dat het bij Ajax een rotzooitje en een soap was... Nou, PSV en Labyad kunnen er ook wat van.

18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Waarom ging Milan niet direct met 3 spitsen spelen? Zodra je ziet dat ze bij Barça met 3 man achterin spelen ga je toch gelijk een 1-op-1 forceren? Ik had Robinho naar links gehaald, Zlatan in de spits en Boateng vanaf rechts laten komen. Sowieso was Boateng Puyol in alle 1vs1 duels de baas. Wat een beest is dat zeg.

Verder is Barça misschien over de hele wedstrijd gezien terecht door, maar dat Kuipers opeens penalties gaat geven voor situaties die 10x voor komen per wedstrijd en waar normaal niet voor gefloten wordt, is op zijn zachtst gezegd inconsequent.
    Daarnaast had Mascherano natuurlijk rood moeten krijgen, ook opvallend, want voor dit soort situaties had Kuipers in de eredivisie waarschijnlijk wel rood getrokken. Een vol Camp Nou en 'onze beste' scheidsrechter fluit toch anders.

Wat was er trouwens aan de hand toen Mascherano en Boateng ruzie aan het maken waren? Boateng greep hem opeens bij de keel.

19. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat een jankers bij Barcelona, word er gewoon pissig om. Busquets, please ... stop met voetballen en ga toneel spelen? Zelfde geld voor die Iniesta. Gadverdamme. Gelijk liggen bij het minste contact, give me a break zeg.

En Pascal, Mascherano had er gewoon met rood afgemoeten. Als je met 120 kilometer per uur in komt vliegen dan gaat het niet om het RAKEN van de tegenstander maar om de intentie. Mascherano, altijd al een drol met vingers gevonden.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Vond je? Ik vond ze vergeleken met Milaan echt slecht verdedigen. Dat Barca hun kansen niet afmaakt, ok. Messi had in de eerste 10 minuten al twee 100% kansen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina