Ik bedoel dit absoluut niet lullig; laat ik dat vantevoren even zeggen. Want het is niet bedoeld om je uit de tent te lokken.
Je kunt niet van PSV (zelfs met Ruiz) verwachten dat ze opeens de sterren van de hemel spelen na de winterstop. Daarvoor was het spel voor de winterstop veel te grillig.
PSV speelde overigens in de eerste helft inderdaad best een prima pot, dat moet wel gezegd worden. In de tweede helft zag je dat door het dominantere spel van Ajax, PSV zich liet terugzakken (letterlijk) in de vorm van voor de winterstop. Dan zijn ze opeens bang en is alle durf weg. Bruma vind ik overigens een prutser eerste klas. Dan heb ik daar veel liever Veltman staan. Die maakt misschien nog wat foutjes ín balbezit, maar is puur mandekkend bijna niet te stoppen.
Klaassen is dan ook Bergkamp 2.
Het zijn vast de blonde lokken die het 'm doen.
Die ophemeling van iedereen over Klaassen vind ik iets te ver gaan, dat moge duidelijk zijn, maar Klaassen doet het nu gewoon heel goed.
Klaassen is een ander type speler dan Maher, maar laat op dit moment gewoon veel beter voetbal zien. Maher speelt een beetje emotieloos en gevoelloos. Je zou bijna denken dat zijn hart niet bij PSV ligt.
Ik vind persoonlijk Depay echt een toffe speler. Heel explosief en heel doelgericht. Gaat superveel dreiging van uit. Alhoewel Van Rijn 'm gisteren, op één duel na, goed in bedwang had. Mag ook wel eens gezegd worden over Ricardo.
En tja, Blind is gewoon uberbaas. Die gaat zo gewoon mee naar het WK als linksback én CVM. Won al zijn duels, had weer al het overzicht, creëerde ruimte voor zichzelf en zijn teamgenoten en brengt boven alles zoveel rust op die positie mee. Dat is cruciaal om druk op de tegenstander te houden.
Laatst bewerkt: 20 jan 2014