De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nah, t maakt de hype weer eens niet waar

Kijken hoe t straks met aguero en zonder demichelis gaat in camp nou

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  3. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
  4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    lekker!! al had het wel eerder gemogen!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom zijn de wedstrijden in de CL waar je naar uitkijkt 95% van de tijd een enorme deceptie?

Merk echt dat de CL me geen reet meer boeit tegenwoordig.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Terechte winnaar. Mag City zich nog gelukkig prijzen dat er een goal onterecht werd afgekeurd. Nu hebben ze nog een kleine kans om te stunten in Barcelona.

City viel tegen

7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Had ze even die samba laten doen... :p

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Kutwedstrijd.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ibra is echt een koning.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Wat een bloedeloze zaadpot (hm dat klinkt positiever dan ik bedoelde...)

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Dit Barca is wel totaal niet om bang van te worden, en toch speelde City laf en op de counter terwijl ze iedereen in Engeland kapot maken door aanvallend voetbal. Terwijl je zag dat ze met een man minder eigenlijk nog gevaarlijker waren.

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ook al worden ze niet gevaarlijk, is het wel gruwelijk irritant om tegen ze te spelen. Dat rondtikken en dat controleren van wedstrijden is gewoon lastig te doorbreken. Ze zijn momenteel inderdaad veel minder in vorm, waardoor ze minder snel een goede steekpass geven. Maar dat leidt er alleen maar toe dat ze langer die bal rondspelen. Niet vanwege eigen kwaliteiten gaven ze gisteren een goede steekpass, maar door een fout in de verdediging van City en van Navas. Lijkt me niet fijn om tegen te spelen.

13. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb een hekel aan het spel van Barca maar vroeger was het tenminste echt gevaarlijk. Op elk moment kon Messi zijn run gaan maken en ineens één op één komen. Nu blijft het echt alleen maar bij rond tikken. Als je gigantisch druk zet vanaf de middenlijn speel je ze kapot. Zoals Bayern vorig jaar liet zien en zelfs fucking Ajax dit seizoen.

Laatst bewerkt: 19 feb 2014
  14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Ik denk dat je iets te makkelijk denk over voetbal, het gigantisch druk zetten van de middenlijn vergt onwijs veel discipline, dat is niet voor veel teams weggelegd.
    Als het zo simpel was als jij daadwerkelijk zegt dan hadden meer team dit gedaan.

Dit doe je dus niet zomaar eventjes.

Barca kan niet anders dan de bal rondspelen omdat team zich ingraven want ze weten ook wel dat als ze meer druk zetten en dit niet collectief doen op de juiste manier dat ze gewoon 6-0 klop krijgen.
    Zie Rayo afgelopen weekend, probeerde te voetballen en druk te zetten en gingen er toch vanaf.

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dat eeuwig rondspelen komt gewoon doordat Xavi, Iniesta en Fàbregas tegelijk speelden, dan spelen ze alleen op balbezit. Een tactiek die overigens ook goed kan werken. Een wedstrijd volledig controleren en druk blijven zetten is niet gevaarlijk menen jullie?

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik kan er van genieten hoor, ik kijk graag naar Barcelona.
    Ik vind het geweldig om te zien dat Barca geduldig rond tikt en kijkt naar een oplossing en zo een vreselijk verdedigend team te doorbreken.

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ricardo Kishna bij de wedstrijdselectie voor Ajax - Salzburg

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik denk te makkelijk over voetbal :lol:

Rayo is toch wel even andere koek dan City, dat snap je hopelijk zelf ook wel. Rayo heeft niet de spelers en de kwaliteit om dat tegen Barca te doen, City daarentegen wel. Maar goed, als Barca Bayern tegenkomt zullen ze sowieso weer met minstens 4-0 weggespeeld worden. Het Barca-tijdperk van dominantie is gewoon voorbij.

19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Je hebt het zelf over dat het "fucking Ajax" ook lukt... waren je eigen woorden.
    Nogmaals het constant druk zetten vereist meer dan alleen maar goede spelers.

Het zou best kunnen inderdaad dat als Bayern Barca tegenkomt dat Bayern weer wint, geen schande zij zijn ook de beste op dit moment.

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ajax is ook wel beter dan Rayo en heeft best wat kwaliteit. Op die dag was gewoon iedereen top bij Ajax en Barca dramatisch, dan lukt het.

Maar je moet toch eerlijk zijn, Barca heeft dit seizoen en vorig seizoen in de CL eigenlijk vrijwel niet meer overtuigend een wedstrijd gewonnen tegen een sterke tegenstander. Alleen die return tegen Milan vorig jaar misschien waar ze ouderwets sterk waren. Drie jaar geleden werd iedereen compleet weggespeeld, tegenwoordig weten ze hoe ze Barca aan moeten pakken.

Er zijn twee manieren: De verdedigende laffe manier, hoe Milan bijvoorbeeld won vorig jaar. En de aanvallende manier waarop Bayern won. Voor die aanvallende manier moet alles op zijn plaats vallen, maar ook Ajax is het dus gelukt.

edit: of je kan zoals Dortmund gaan spelen en je tegenstander in de val laten lopen.

Deel Deze Pagina