In het geval van Persie / Huntelaar lijkt het mij meer een kwestie publiekslieveling. Huntelaar heeft zijn kopje nou niet echt mee. Hoe bizar dit misschien ook klinkt, en ik weet heel goed dat het ook anders zou kunnen liggen, denk ik echter al langer aan een theorie als deze. van Persie verkoopt beter, dat bewijst alleen zijn Facebook account t.o.v. van die van Huntelaar al. van Persie mag dan misschien een bizarre hoeveelheid slechte wedstrijden hebben, hij heeft een bepaalde status t.o.v. Huntelaar. Huntelaar heb ik overigens altijd al beter gevonden, iets wat ik zelf o.a. eens in een internationale wedstrijd en competitie gezien toen hij nog voor Heerenveen speelde.
Verder zou ik anders geen duidelijke reden kunnen bedenken waarom ze een in beroerde vorm verkerende spits verkiezen boven een grandioze afmaker, die ook beter in vorm is. En qua talent hoef je alleen maar te kijken naar de comeback van Huntelaar na zijn blessure. Merendeel van de voetballers heeft meer wedstrijden nodig om er weer in te komen. van Persie heeft al veel te veel kansen gehad, ook al was die niet ernstig geblesseerd de afgelopen tijd. Huntelaar komt terug en voila, na een paar wedstrijden al reden genoeg voor een basisplaats in Oranje.
Laatst bewerkt: 11 okt 2014