1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Foor is rond met Arnep.. :'-(

Nooit verwacht van iemand met zo'n staat van dienst binnen de club..
    Zo zie je maar.. Clubliefde bij spelers bestaat (bijna) niet meer..

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Groenendijk weg bij Excelsior... zou het dan toch??

3. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Waarom niet iemand als Streppel of Jans? Trainers die het met minimale middelen ieder jaar weer uitstekend doen. Veel mensen zullen wel weer roepen dat ze niet bij Ajax passen, maar waarom niet? Het zou een keer goed zijn, iemand zonder Ajax achtergrond. Iemand die niet altijd maar stug vasthoudt aan 4-3-3.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Streppel gaat naar Heerenveen, hoewel ik Jans een prima kerel vind denk ik niet dat hij een grote club nog eens aan kan, zie Standard.
    Dat was helaas erg jammer en heeft hij onwijs gefaald.
    Het systeem bij Ajax is heilig, als je hier aan gaat klooien sta je al met 0-1 achter, zie Co Adriaanse een aantal jaar geleden.

5. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Dat van Streppel heb ik gemist.:D

Het systeem is heilig. Daar ga je al. Gevangen in de Ajaxfilosofie, die niet meer van deze tijd is. Elke trainer zal hier in falen. Zelfs de Boer met vier kampioenschappen in zes jaar kon niet voldoen.

geertbargeman vindt dit leuk.
  6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Helft van de wereld speelt in het "Ajax-Systeem" daarin halen bijv een Bayern, Barca ook gewoon grote succes dus die is echt wel van deze tijd.
    Het Ajax kan uiteraard niet meten met de echte grootmachten maar je bent wel gewoon in de eredivisie een grootmacht.

Een trainer hoeft hierin niet te falen als hij de juiste poppetjes op de juiste plekken zet en de juiste opdrachten mee geeft (uiteraard niet volproppen met opdrachten)

Edit: lol F-side zegt nee tegen Peter Bosz.. wie zijn hun dan? kansloze supporters groep.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ben geen Streppel fan hoor. Die had trouwens best prima materiaal maar is 2e helft van het seizoen onwijs afgegleden.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk dat Santino bedoeld dat het niet van deze tijd is dat je aan een systeem vast gaat houden als je de spelers er niet voor hebt. Met het juiste materiaal is het uiteraard een prima systeem

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Coach van Everton is weg. Toeval? Zie zomaar de Boer die kant opgaan.

L.A. vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Advocaat assistent Blind bij Nederlands Elftal. Opmaat voor bondscoachschap nummer 2 als je de reacties hier en daar mag geloven.

Ik denk dat Advocaat het uiteindelijk ook wel word, voor september of oktober aub, maar hopelijk is alles rond die beruchte wissel van Robben wel uitgepraat destijds bij zijn vorige periode. :lol:

Mocht Advocaat het worden, laten ze dan Blind sr. zo ver mogelijk bij het nationale team vandaan houden en voorlopig Blind jr. ook niet oproepen. Voor de rest geen wensen.

11. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Dankjewel voor deze analyse geel.

Reckuuza en WinterBase vinden dit leuk.
  12. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Geeltje bedankt! Geeltje bedankt! Geeltje, geeltje, geeltje bedankt, hé!

AntraXxX, Mallakai en WinterBase vinden dit leuk.
  13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Advocaat is al 2 keer bondscoach geweest

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Kak, helemaal vergeten. :lol:

Maar evenzogoed hoop ik het wel. :)

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk, Ajax moet gewoon vasthouden aan de eigen filosofie. Binnen die filosofie is echt wel ruimte om een beetje te schuiven en het meer up-to-date te krijgen.

Een trainer zonder Ajax verleden kan prima werken, het is echter wel zo dat zo iemand veel minder tijd zal krijgen om de ploeg naar zijn hand te zetten. Daarbij mag hij ook de Ajax speelstijl niet vergeten. En als je onverhoopt die speelstijl negeert, dan kun je maar beter ongeslagen kampioen worden.

Peter Bosz heb ik oprecht hoog zitten, als trainer. Het is echter wel een eigenwijze hork, en dat zou bij Ajax best wel eens een probleem kunnen zijn/worden. Aan de andere kant, hij speelt graag aanvallend en met veel pressie. En dat is nou net wat Ajax graag (zou) doen.

Ik ga eerder voor Bosz dan voor vd Brom, ondanks dat die laatste een Ajax verleden heeft. Ik ben Frankie dankbaar voor die kampioenschappen. Een echte Ajacied, maar om eerlijk te zijn heb ik Ajax de laatste jaren zelden een echt aantrekkelijke wedstrijd zien spelen waarin ze echt heel dominant waren (in de Eredivisie).

Mallakai vindt dit leuk.
  16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het blijft natuurlijk een verdediger.

Ik heb echt wel zeer overtuigende duels gezien. Was alleen heel sporadisch. Weet ook niet of dat echt een trainer valt te verwijten. Vond de afgelopen jaren er maar weinig spelers tussen zitten met echt een winnaarsmentaliteit.

Van de huidige selectie eigenlijk alleen cillissen en Fischer. Fischer zit alleen in een diep dal en gebruikt die energie niet of verkeerd sinds zijn blessure (door teammaten af te blaffen)

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Helemaal mee eens.
    Vd Brom is een naar ventje ook met zijn "wij gaan op jodenjacht" heb ook het idee dat hij bij het minste of geringste weggaat en absoluut niet met druk kan omgaan.

Je kunt ook een buitenlandse trainer zoals Bielsa of Sampaolo, beide bekend ook met het Ajax systeem, dus een Ajax achtergrond hoeft absoluut niet.
    Ben erg benieuwd al ben ik al tevreden met Bosz.
    Tuurlijk heeft Bosz ook rare trekjes, maar dat heeft iedere coach wel, ben erg benieuwd hoe dat door trekt op het spel.

Als het spel prima is dan mag hij wat mij betreft in een clownspak langs de zijlijn staan als het werkt dan werkt het.

Frank de Boer was resultaat prima in de eredivisie, in Europa was het gewoon echt slecht, eigenlijk een schande, zowel spel als resultaat.

Killamonkey vindt dit leuk.
  18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    :+

Reson en Mallakai vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Zo flauw. :+ Wat krijgen we daarna: Ze zien het niet van de Zwart(e) kant? 8)

AnubisNefer en Killamonkey vinden dit leuk.
  20. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Did you make a racism :+

Deel Deze Pagina