1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    waarom niet allebei ?! Ik denk dat het volgende week bij Ajax beter zal gaan in Tilburg als Ajax de finale wél haalt. Mocht Ajax er toch uitgeknikkerd worden, zal dat wel echt een mentale dreun zijn denk ik. Sowieso, gewoon aanpakken dat Lyon vanaf de eerste minuut. Dit Ajax kan het.

Mallakai vindt dit leuk.
  2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Tuurlijk het liefst allebei, maar als de keuze er is tussen 1 van de 2, dan kies jij ook wel voor de EL :+

3. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja, maar zoals ik al zeg speelt het in Tilburg zeker een rol als Ajax uitgeschakeld zal worden..

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Of ze spelen alle frustratie van zich af natuurlijk, ik hoop op een mooi afloop.

5. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ook. Hoe dan ook een mooi seizoen gezien en hopelijk blijft deze ploeg. Gooi Veltman bij het oud vuil en bewaar de rest van de ploeg. Laat wat jeugdspelers zo nu en dan invallen en we kunnen een mooie tijd tegemoet als Ajax-Supporters.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    RemcoM en WorkingTitle vinden dit leuk.
  7. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Mooi om te zien dan het leeuwendeel hier wel kan relativeren. Ben blij dat ik niet meer geschaard kan worden onder het gedeelte dat dood chagrijnig is (de komende dagen). Als Feyenoord supporter baal ik wel, maar het is en blijft maar voetbal, die smakeloze spandoeken, die grimmige sfeer en ongein in de stad. Dit gaat mijn pet echt te boven. Dat gekanker in de stadions is voor mij ook een reden om er met mijn (toekomstige) kleine misschien wel niet naar toe te gaan.

Daarnaast dat kinderlijke gedrag op sociale media met betrekking tot voetbal is tot ook lachwekkend. Volwassenen die ''hunnie'' 020 noemen, omdat ze Ajax niet willen zeggen, volwassen die het over Pisvee of Feyenooit hebben.

Doet me een beetje denken aan de Playstation en Xbox fanboys. Faalstation, Niksbox.

De rivaliteit is wellicht ook wel de charme van het voetbal, maar het is imo een mooie graadmeter om te laten zien hoe volwassen mannen kleine kinderen kunnen zijn...

Ajuu, Ajax de Europa League, Feyenoord kampioen. Ik hoop het, want beide is het beste voor het Nederlands voetbal :) Europees gezien, en voor de binnenlandse concurrentie

Daz, Yellow 13, RemcoM en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb nog een keer een essay geschreven over hooliganisme. Het is eigenlijk belachelijk hoe dat nog steeds niet verbannen is in deze tijd en men bijna ongenaakbaar zich als een mongool kan gedragen en daarbij trots kan vertellen binnen hun kringen hoe ze opgepakt zijn of hoe ze iemand het ziekenhuis in hebben getrapt. De scheidingslijn tussen een fanatieke supporter en een hooligan moeten gewoon veel duidelijker zijn binnen de samenleving. Je bent geen supporter als je kickt op vechten met de politie en zou uitgekotst moeten worden voor zulk gedrag.

Yellow 13, RemcoM, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Nou, dat wordt dus geen Coolsingel als Feyenoord kampioen wordt. Wat een debielen.

10. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
  11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    zo kan het gelukkig ook nog

Yellow 13, Reckuuza, AnubisNefer en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Je zegt het goed; was, alleen bij die laatste voel ik helemaal niets. Ik kijk liever zo neutraal mogelijk, maar prima als Heerenveen en Cambuur het goed doen. Cambuur zit met het huidige spel volgend jaar wel in de Ere. :thumbs:

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Successupporters zijn ook gewoon een apart volk...

Daz vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Je bedoelt de Ajaxsupporters?

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    In het algemeen Reck ;-) Net zoals de supporters van Oranje die er alleen staan als Oranje het goed doet.

Reckuuza vindt dit leuk.
  16. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Zo Excelsior geholpen, nu weer normaal doen hou mn hart vast

Kiss of Fire vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Scheidingslijn tussen supporters en hooligans, weg met kinderachtig gedrag, vind dat helemaal prima. Doen dan ook enkeltje snelrecht en straffen van een paar jaar cel wegens vandalisme, lichamelijke of geestelijke mishandeling. Hoewel het het werk van de ME en politie is om relschoppers in toom te houden, zijn ze ook mens en hebben ze vrouwen en kinderen die ze zonder kleerscheuren weer willen zien.

Ga dan als dat filmpje van een X aantal weken geleden lekker in een bos afspreken en daar lekker knokken. Waren volgens mij ook Feyenoord hooligans, of deels in elk geval. Veel beter dan je stad gaan lopen slopen en de ME en politie een nachtmerrie bezorgen. Nogmaals: Langere straffen via snelrecht. We hebben toch 8 lege gevangenissen in Nederland? Flikker ze daar maar in met cipiers zonder werk en laat ze maar een paar jaar zitten. Snoeihard aanpakken dit gedrag.

Overigens denk ik precies hetzelfde van de fanatieke Heerenveen hooligans die een tijd geleden nog een bestuurslid zeer zwaar bedreigd hebben. Cambuur relletje in de doelesteeg in Leeuwarden, idem dito. Gewoon allemaal keihard en lang de cel in. :thumbs:

WorkingTitle vindt dit leuk.
  18. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012

De Rotterdamse vlag!

Schitterend, het in de zon schitterende doek. Het schild, de kleuren van Rotterdam, dit moest het weekend worden voor alle Rotterdammerts en zij die hen een warm hart toe dragen, vanuit alle windstreken. De afmetingen liegen er niet om, niet het formaat van de heilige grasmaat in De Kuip, maar het doek nadert met zijn 80 bij 40 meter wel de afmetingen van het onbespoten kleine kunstgrasmatje in het Van Donge & De Roo Stadion. Het schild, de kleuren van Rotterdam, dit moest het weekend worden. Enkele duizenden euro's voor een voetbalticket om twee Rotterdamse clubs in actie te zien is dan eigenlijk ook geen noemenswaardig nieuws. Het omgedoopte Woudestein ligt hemelsbreed nog geen 2.5km van De Kuip vandaan. Terwijl Blom affluitt voor de wedstrijd, zaten er een kleine 50.000 man in een uitverkocht stadion op veredelde televisies de wedstrijd te volgen. Een zeer matige eerste helft, een bakkie thee en toen stond het 9 minuten later plots 3-0 voor Excelsior. Geen gejuich in De Kuip, louter geschrokken, gefrustreerde en teleurgestelde gezichten in het 12x kleinere stadion verderop. Excelsior speelt deze middag Feyenoord in de tweede helft compleet van de 'tering kleine onbespoten kut grasmat' af. Een stukje verderop in 'de' havenstad van Europa staat Het Kasteel. Voor Rotterdam al een even belangrijke slag om de nacompetitie te ontlopen. Enkele duizenden kilometers verderop in Dubai ziet een man in een donkere cel dat Ajagun zijn Roda JC in de slotminuut langs Willem II schiet. Die belangrijke wedstrijd voor Sparta is opeens een cruciale wedstrijd geworden, maar de 3 punten blijven op Het Kasteel.

Alle 14:30u wedstrijden zijn gespeeld, terwijl het doek nog steeds wat op en neer wappert. Het gigantische doek, het doek dat inherent staat aan Het Rotterdam. Het Rotterdam dat haar Sparta vandaag een cruciale wedstrijd zag winnen, en volgende week in Deventer de nacompetitie moet en zal ontlopen. Het Excelsior dat na de overwinning van vandaag lijfsbehoud heeft afgedwongen. En tenslotte Het Feyenoord, Het Feyenoord dat op rozen zit, haar kleine broertje heel coulant geholpen heeft, en verder een onbelangrijke wedstrijd speelde. Het Feyenoord, dat het ideale scenario leeft. Een religie, een geloof dat dit kalenderjaar in eigen huis niet meer op geloof gebaseerd is, maar een zekerheidje is. Het landskampioenschap vieren we volgende week in De voetbaltempel van het land, met alle 50.000 aanwezige.

Terwijl de schemer Rotterdam overvalt, wappert de vlag nog steeds in vol ornaat. Niet de vlag van Excelsior, Sparta of Feyenoord, nee de vlag van Rotterdam. Het Rotterdam dat dit weekend een weergaloos weekend kende. Een spectaculair maar perfect weekend voor iedereen met een Rotterdams hart. Het Rotterdam dat ook volgend jaar met drie clubs hofleverancier blijft in de Eredivisie. Het Rotterdam dat volgende week met honderdduizenden op de Coolsingel staat. Mijn Rotterdam!

Laatst bewerkt: 7 mei 2017
  19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    En dan kom je volgende week opeens van jouw roze wolkje vallen... Pas je op voor de val?

WorkingTitle vindt dit leuk.
  20. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Ik heb unibetje gezet op Excelsior wint van Feyenoord.
    Ajax wint van GAE.
    Feyenoord speelt gelijk of verliest van Heracles.
    Ajax wint bij Willem II

€1800.. ben benieuwd :p

RemcoM en Maddmonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina