1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een afgrijselijke pot voetbal in Heerenveen. Ik denk dat de neutrale toeschouwer zich wel heeft zitten vermaken, maar uit Ajax-perspectief: DRAMA.

Het ellendige is weer die tendens die je ziet als Ajax onder druk komt te staan. Ze beginnen aardig, scoren, bijna 2-0 en dan recht de tegenstander de rug. Resultaat is vervolgens totale paniek! Iedereen begint te rennen als een kip zonder kop. En we mogen Vermeer danken voor zijn meesterlijke reddingen. Ja, die terugspeelbal zag er beroerd uit, maar hoe haalt Van Rhijn het zich in zijn hoofd om op de middelijn, je keeper op strothoogte aan te spelen, terwijl een keeper op zijn moment altijd buiten de zestien staat.

En dan nog. Na de rust is Ajax opeens weer scherp nadat ze op de flikker hebben gekregen van Frank, scoren en na die rode kaart: TOTALE PANIEK. Het leek wel alsof er een verdediger miste, terwijl je juist iemand mist in de aanval. Waarom dan opeens die defensieve wanorde?

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, dat heeft ie al sinds mensenheugenis. Het ziet er niet uit, maar het is een soort handelsmerk van 'm geworden.

Vond alle goals van Roma mooi. Alleen jammer dat Castellazzi twee keer lucht stond te dekken (tweede en derde goal).

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    De assists bij de 1-2 en 1-3 waren echt fenomenaal. _O_

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Eens, maar Vermeer kan die bal ook gewoon wegkoppen als hij ziet dat het een kutpass is. Gewoon wegkoppen en terug naar zijn goal rennen was de beste oplossing geweest. Nu probeerde hij de bal te controleren, om voor mij onbekende redenen.

Ik hoor niemand trouwens over Schone. Die speelt volgens mij mee alsof hij al jaren in het elftal zit. Dat is wel weer positief. Scoort alleen te weinig (of komt te weinig in scoringspositie).

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Schone speelde wel lekker inderdaad, tenminste.. ik heb hem weinig fouten zien maken. Maar aan de andere kant had hij weinig inbreng in de aanval. Dat moest vooral van serrero komen die in het eerste half uur echt overal stond. Dat was voor Heerenveen ook het grootste probleem, hij en Eriksen wisselden voortdurend en Kums en Maracek waren ze dus ook steeds kwijt.

Die totale paniek snapte ik ook niet echt want voor die onterechte penalty was de controle van Ajax echt bijna volledig

6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Tja, ze werden (ogenschijnlijk) helemaal gek door die onterechte beslissing en verloren daardoor de koppies. Blijft een jonge ploeg natuurlijk en dat moet wel verbeteren. Siem is dan (nog) niet iemand die ze weer op de rails krijgt.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Alderweireld was gewoon veruit de slechtste man op het veld. En dat zegt wat als zelfs Blind nog op het veld verschijnt, die het deze wedstrijd overigens behoorlijk goed gedaan heeft. :)

Niet te geloven dat juist degene met 'ervaring' er zo'n potje van maakt.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Uh de 2-1?

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond Schöne ook helemaal niet goed, in ieder geval niet als verdedigende middenvelder. Ik hoop daar snel Bocarra of Poulsen te zien.

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sommige reacties van de Ajax supporters hier zijn soms wel lachwekkend!

Ajax is gewoon een gigantisch oor aan genaaid door van Boekel. 2-2, jullie hebben een punt. Laat al die spelers lekker staan en gewoon er weer op knallen de komende wedstrijd. Geluk is niet altijd aan jullie zijde! :+ Ha!

... wat praat ik trouwens weer behoorlijk poep. HUP NAC! ...als we niet failliet gaan, dan vliegen we de Eredivisie uit...

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Was dat zijn fout? Was voor mij aan de andere kant van het veld dus kon ik niet zo goed zien :+

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Schone was echt niet goed hoor, speelde totaal niet als een VM waardoor Ajax ook slecht onder de druk uitkwam.

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Schone is dan ook geen VM. Laat daar dan maar Poulsen staan. Volgende wedstrijd is Thulani sowieso geschorst dus dan kunnen Schone en Eriksen daarvoor.

14. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat me ook echt opviel was dat de opbouw van achteruit echt dramatisch was. Spelen we eindelijk met een middenveld waarmee je goed combinatie spel kan spelen gaan Toby en Moisander steeds lange ballen achter de verdediging proberen te leggen|:-

Toby doet dat sowieso veel te vaak. Hij heeft een goeie trap en kan ook de bal erachter leggen maar nu zoekt hij dit vrijwel meteen:'-(. Verder maakte Serrero natuurlijk een hele domme tackle maar het begon bij Toby die op de 16 van Heerenveen balverlies lijdt. Echt onnodig dit gelijkspel.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Balverlies van Toby was ook zo raar. Er stonden 2 man randje 16 vrij en hij gaat opeens dribbelen met 2 man in zijn rug. WTF? Waarom?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die lange ballen was toch pas vooral na de rode kaart? Toen Heerenveen meer naar voren kwam en er dus ruimte achter de laatste linie kwam te liggen?

Vond de opbouw in de eerste helft zo slecht nog niet. Altijd nog beter dan Nordfeldt en El Akchaoui die alle ballen maar de tribune in rammen als er een Ajacied naar ze kijkt :+

17. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Had Serero niet op de paal geschoten was de wedstrijd gespeeld geweest en was Ajax sowieso uitgelopen.

Maar dan loopt het niet zoals ze willen en schieten ze in paniek en dit deden ze vorig jaar ook al en het jaar er voor. Ondertussen zou je toch moeten denken dat veel van deze spelers (ook al zijn er vele nieuw en jong) tegen een stootje kunnen, gefocust kunnen blijven en vooruit spelen en niet zulke domme beslissingen maken. Ieder jaar hetzelfde liedje, ik stoor me er mateloos aan.

De backs moeten trouwens ophouden met de bal naar Vermeer te spelen want Vermeer kan niets met die ballen, hij heeft een te trage en slechte aanname. Vorig jaar zag je het zo vaak dat Vdwiel een bal terug speelde, Vermeer houdt de bal 5 sec bij, ondertussen rent een tegenstander op hem af en hij speelt hem dramatisch weg of het publiek in. Om van te huilen.

18. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Jullie waren echt dramatisch ja, wij speelden ook niet goed maar hebben eigenlijk de hele wedstrijd gedomineerd, jammer alleen dat er weer wat kansen verprutst werden want winst was volledig terecht geweest.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hij probeerde te koppen. Lukte gewoon niet. Als keeper verwacht je ook niet dat een eigen speler je probeert te passeren vanaf de middellijn :emo:

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hij probeerde de bal te controleren met z'n hoofd. Hij had gewoon een stap naar achter moeten zetten en dan aannemen op de borst en dan weg knallen, of de bal direct door moeten koppen naar Dijks of Moisander (geen idee wie daar links stond).

Deel Deze Pagina