1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515


    MBAPPE
    NEYMAAARR

     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Fucking Ajax...
     
    Jorrie en Tyrant vinden dit leuk.
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Kudus denkt ff van 30 meter een wereldgoal te maken.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Eerste prijs binnen, lekker.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nou en
     
    Dyonko en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dus, wat zijn hier de meningen over de Europese Super League? Voetbal kapot? Geweldig?
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Voetbal is al kapot, maar elk jaar 12x PSG tegen Barca lijkt mij niet echt genieten. Wordt steeds meer een real-life versie van Fifa. Verschillen worden dan nóg groter, top.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ook hilarisch dat er 'topclubs' als Tottenham bij zitten. :lol:
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    echt pure troep
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Lastige keuze voor de net-niet topclubs wel.

    Eigenlijk wil je niet meedoen, maar als je niet meedoet verlies je voor (eeuwig) de aansluiting (=geld).
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Willy overleden. =(
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Sterkte Garrett.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Thanks jij ook.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Geen interesse in. Lijkt me niets, telkens dezelfde steenrijke clubs en spelers tegen elkaar, terwijl de eigen competitie er niet meer toe doet.

    Alle grote bonden en de fans hebben trouwens al heel duidelijk gemaakt dat dit niet gaat gebeuren, en dat dit grote consequenties voor deze clubs en spelers gaat hebben als ze het gaan najagen, dus ben benieuwd. Als je als speler voor Barcelona of Liverpool speelt die in die competie willen spelen en vervolgens betekent dat dat je uitgesloten wordt van de landelijke competitie(s) en niet meer als international kunt spelen voor je land, dan denk ik dat je vrij snel je contract laat ontbinden.

    Dit is een ideetje vanuit graaierige eigenaren, maar lijkt me niet dat veel spelers of fans hier nou echt op zitten te wachten.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het feit dat Arsenal in een Super League zit zegt toch al voldoende. Daarnaast doen Bayern en PSG weer niet mee dus je kunt bij voorbaat al niet praten over 'the greatest teams in a competition'.

    Anderzijds is het natuurlijk ook wel grappig om de UEFA en FIFA een keer te zien zweten omdat hun corrupte verdienmodel eens wordt aangevallen dus in dat opzicht is het ook wel weer iets goeds. Denk alleen niet dat het gaat lukken, aangezien die laatstgenoemden idd ook landentoernooien organiseren en dan heb je toch redelijk wat macht.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het schijnt dat Bayern en PSG uiteindelijk wel mee gaan doen als het echt van de grond komt, maar nu enkel afwachten om geen negatieve PR te ontvangen.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Kijk, voor een Bayern en PSG kan ik nog wel begrijpen dat het een interessant idee is, want die worden nu eigenlijk zonder uitzondering ieder seizoen met 3 vingers in de neus kampioen in hun eigen competitie, waarbij Bayern dat met geweldig oogstrelend mooi voetbal doet wat gewoon een klasse beter is dan de meeste andere teams, en PSG heeft grotendeels dat succes gekocht door gewoon flink te lappen voor enkele geweldige spelers en dat is dan genoeg om de Franse competitie te winnen.

    Ik snap dat zulke clubs (en fans) misschien wel snakken naar wat meer concurrentie en grote wedstrijden, maar goed, daar is in principe dus de CL voor.

    Van Engelse clubs begrijp ik het niet, want de Premier League is geweldig. Als Man City een keer op 70/80% speelt, dan krijgen ze het gewoon zeer lastig tegen een rechterrijtjeclub welk wel 100% geeft. Spanje zit daar qua competitie iets onder, maar daar moet je als top club tegenwoordig ook wel bijna iedere week aardig aan de bak.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2021
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Bayern gaat no way mee doen, dat mag ook niet van de aandeelhouders. Dat roepen ze ook al jaren dus geloof niet dat die de PR afwachten aangezien ze zelf altijd al negatieve PR verspreiden.

    Daarnaast heeft Bayern dat geld ook helemaal niet nodig.

    Clubs doen niet mee aan de Super League omdat ze meer concurrentie en grote wedstrijden willen spelen, dat snap je hopelijk wel toch? Er is maar 1 reden lol.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Nee, natuurlijk begrijp ik waarom deze grote clubs dit willen, maar ik had het nu even puur over de fans en wellicht spelers, die wellicht wat vaker 'grote' wedstrijden willen om zich op te verheugen wanneer ze zelf steeds met redelijk gemak van de meeste teams in hun league winnen.

    In Engeland is elke wedstrijd wel een wedstrijd, maar ik denk dat je als Bayern fan nou niet echt uitkijkt naar een wedstrijd tussen Bayern en een clubje uit het rechterrijtje.

    Net zoals er eigenlijk geen Ajax fan uitkijkt naar Ajax-Cambuur. Leuk voor die club dat ze er nu weer inzitten, maar ja, in principe zijn die 2 wedstrijden gewoon 6 punten voor Ajax, en zo heb je nog wel een handjevol clubs in de Eredivisie waar je eigenlijk alleen even de samenvatting van meepakt wanneer ze tegen een top 3-4 team spelen.

    Vandaar ook de roep in NL bij sommigen om gewoon de NLse en Belgische league te mergen.

    Maar uiteraard, de clubeigenaren van deze clubs gaat het natuurlijk maar om 1 ding.
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als ze puur kijken naar clubs die het meeste waard zijn dan hoort Tottenham daar gewoon bij

    Maar goed als de nationale bonden de clubs ook gaan uitsluiten uit de nationale competities denk ik dat de SL er niet zal gaan komen. Althans ik neem aan dat ze de SL willen als vervanging voor de Champions League en niet van de nationale competitie
     

Deel Deze Pagina