1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik ben grotendeels wel ‘fan’ van Mourinho, want hoewel ik het voetbal soms niet om aan te gluren vind, doet hij tactisch nooit heel schokkend domme dingen. Ik begrijp vrijwel altijd de beslissingen die hij neemt.

Bij een Wenger destijds, een trainer die het soort voetbal speelde wat we willen zien en ook veel aandacht besteedde aan jong talent, allemaal positieve dingen, was dat ook een coach die regelmatig (tactisch) onbegrijpelijke beslissingen nam, en ook vaak te lang wachtte met omzetting, wat dan vaak ook nog de verkeerde beslissingen waren.

Wanneer het plan A van Wenger werkte dan was dat mooier, leuker en maybe ook beter dan Mourinho’s voetbal, maar plan A van een Wenger was ook vaak naïef en werkte ook vaak NIET, terwijl het plan A van een Mourinho saaier was, maar wel stukken makkelijker en (dus) stabieler, en wanneer het dan alsnog niet liep, dan maakte hij ook vaak wel de logische beslissingen om het alsnog te corrigeren.

Alleen bij Man Utd en Tottenham was ik het eigenlijk tactisch ‘oneens’ met Mourinho, omdat hij ook daar conservatief probeerde te spelen, terwijl een team van Tottenham, met die spelers, gewoon lekker vrijuit moet spelen met leuk voetbal. Daar hebben/hadden ze de voetballers voor, en dat was jaren leuk om te zien, maar nu zakte dat creatieve een beetje door een ondergrens, en ze hadden niet de kwaliteit om er echt resultaat mee te halen in de league, dus dan heb je EN geen leuk/mooi voetbal, EN geen resultaat.

TLDR; Het voetbal van Mourinho is redelijk ‘simpel’ en conservatief, dus makkelijker om in te bouwen in een team om het stabiel te krijgen qua opdrachten en uitvoeringen, en als dat goed uitgevoerd wordt door de spelers, dan zijn dat lastige teams om van te winnen. Vervolgens vertrouwt hij op de individuele klasse van de aanvallende spelers ok vervolgens het verschil te maken. Niet erg leuk en innovatief om te zien (afhankelijk ook van de spelers), maar het is wel intelligent en realistisch.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    tldr; blaat

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Haha ja mooi. Sowieso een van de leukere shows van de afgelopen jaren.

Shrinking op Apple tv is ook nice. Ook van de maker van Ted Lasso (en scrubs)

4. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Dit is ook een uitstekende analyse idd, wat bij mij tot nieuwe inzichten leidt …

5. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.017
    Fan van Mourinho? Hoe uit zich dat dan? Veel wedstrijden kijken, posters in je slaapkamer ?

6. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Zodra ik mijn zak croissantjes heb gehaald ren ik even juichend en vuistpompend een paar keer langs de bakkersafdeling, alvorens ik een vakkenvuller een vinger in zijn oog steek …

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Doe het KNVB, doe het: Geef Groningen drie punten aftrek. Niet dat het Cambuur echt helpt denk ik. :+

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Waarom zouden ze 3 punten in aftrek krijgen?

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Dat straft die eikel wel die dat bier gooide naar de grensrechter, maar ik was ook niet zo serieus als je kunt zien aan :+. Echt te achterlijk voor woorden dat dit maar blijft gebeuren, dat wel. Nieuwe regels naar mijn mening wel terecht. Het gaat een keer echt mis en dat zou het alleen nog maar erger maken. Voetbal is ook niet echt leuk meer zo. :)

10. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.395
    Volgende keer gewoon het hele Groningse team tegen de muur en schieten, dat zal ze leren

Modder-Eter vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Degraderen is voldoende hoor.

12. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik zal de oplossing voor dit probleem dan maar weer voorschotelen, want blijkbaar ben ik de de enige met een werkend brein;

Gooit een vak shit op het veld, dan wedstrijd 15 minuten stilleggen, spelers naar binnen, dader(s) eruit slepen, en de ploeg waarbij dat vak hoort zal vervolgens 15 minuten met een short-term rode kaart verder moeten, oftewel, je dwingt de coach om 1 speler 15 minuten eraf te halen, en hij mag zelf beslissen welke speler dat is. De gooier(s) benadelen dus direct de eigen ploeg en kansen, wat ze er hopelijk van weerhoudt zich te misdragen, en dan hoef je het verder ook achteraf niet meer over straffen te hebben.

Bij ernstigere zaken, zoals mensen op het veld of spelers/officials die gewond raken/bedreigd worden, passen dan weer zwaardere straffen voor daders en club.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik vind Yerewn's oplossing toch schappelijker.

14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik denk dat zoals Groningen voetbalt dit seizoen, dat die oplossing nou juist zou zorgen voor meer gegooi, niet minder …

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Gewoon drie punten in aftrek geven per incident. Als dit zo doorgaat de komende vier weken, dan zijn Heerenveen, met een beetje pech alleen Heerenveen, en Emmen de enige ploegen in het Noorden in de Eredivisie. Cambuur en Groningen degraderen, dat is in Heerenveen en omstreken echt wel de ultieme natte droom. :+

16. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.395
    Dacht dat je voor Feyenoord was

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Eindhoven de gekste!!!

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    RIP AJAX, RIP BERGHUIS

Maar goed, gaan we nu de hype krijgen dat het publiek bij iedere wedstrijd in Nederland gaat kutten?

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    RIP AJAX

Modder-Eter vindt dit leuk.
  20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dan de beker maar winnen! ofzo... Wat een kut seizoen zeg. Ongekend. Verdienen ook eigenlijk geen fuck. Weet je wat, laat die hele beker maar gewoon zitten. Kutzooi

Deel Deze Pagina