1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.010
    Leuk Bevonden:
    8.930
    Als je 'quality of life' bestaat uit niet drinken, geen kroegen, geen festivals, geen concerten, geen drukte, niet werken, geen leuke dingen, zeer veilig tussen 4 muren croissantjes eten kun je beter naar SA ja
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Tenzij Bin Salman anders over je gaat denken zou SA wel beter zijn.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Free healthcare, geen inkomstenbelasting, etc. Ja, klinkt idd verschrikkelijk.

    “Ja, maar mensenrechten …”

    Yeah, verschrikkelijk. Amerika geen haar beter, though, en specifiek Florida is in een duikvlucht naar beneden bezig wat betreft individuele vrijheden, homo-haat, trans-haat, boekverbrandingen/bans, etc etc. Nog even los van het Amerikaanse gevangenis-systeem (hoogste percentage gevangen ter wereld), het uitbuiten van werkers (legaal en illegaal), gebrek aan (affordable) healthcare, etc etc.

    Ik begrijp wel dat we onze Westerse landen als het beloofde land moeten zien waar wat vlekjes op zitten maar beter dan de alternatieven, maar ik zie vooral hypocrisie.

    Is Saudi-Arabie een schurkenstaat met weinig respect voor mensenrechten? Yeah, natuurlijk.
    Maar exact hetzelfde kun je gewoon zeggen over de USA.

    De selectieve verontwaardiging is wat dat betreft een beetje vreemd.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik denk dat Ziyech en Ronaldo straks makkelijker en veiliger over straat kunnen of om 11 uur s’avonds in de stad nog even een chill een kapsalon kunnen halen, dan Messi in Miami.
    Hebben ze geen concerten in Saudi Arabia? Zou jij je veilig voelen bij een concert in de USA?

    Ik heb ook niet het idee dat Ziyech en Ronaldo nou echt flink aan de alcohol hangen iedere avond, maar kan het mis hebben.

    In Saudi Arabia moet je wellicht bang zijn voor Bin Salman of whatever; In de USA heeft echt iedere idioot vrije toegang tot wapens. Ik denk dat je je veiliger voelt in SA. Ja, zelfs als vrouw. Nee, niet als homo/trans/LGBTQ+.
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.010
    Leuk Bevonden:
    8.930
    Okido
     
    Yerewn en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Je hebt vast geen slechte bedoelingen hoor Yi-Long, maar dit soort discussies voeren, dan wel beginnen, is wel eens vermoeiend. Snap heel goed dat je je er zorgen over maakt, maar ik denk dat dit soort landen dat toch echt zelf moeten oplossen.

    Wij als gewone leken kunnen daar weinig aan doen en daar komt nog bij dat we onze eigen ellende wel hebben. Kijk naar Groningen, toeslagen en weet ik wat nog meer. Ik denk dat het vooral verstandig is om je er alleen mee bezig te houden als je echt een betrokken partij bent en je er voor de rest niet zo druk om maken.

    Hoe kut zal je leven wel niet zijn of worden als je daar wakker van ligt. Niet dat jij het doet, die aanname wil ik niet maken, maar uit een soort van advies om je niet overal druk om te maken. Just for future reference. ;)
     
    janter vindt dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    bro die man maakt zich nergens druk om die rukt op deze convos
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik maak me er niet druk over. Ik verbaas me puur en alleen over de selectieve verontwaardiging en hypocrisie over voetballers die in Saudi-Arabië gaan spelen (want ‘mensenrechten’), en dan stil zijn wanneer een ander naar Amerika gaat (‘mooi land!’).

    En waarschijnlijk is het idd ook beter leven in Saudi-Arabië dan in Groningen :p
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Veel meer heeft ie ook niet omhanden toch?
     
    Tim en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.871
    Leuk Bevonden:
    9.254
    Maar ok stel dat ik homo zou zijn dan liever in SA dan in Friesland
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Nee, dan beter Friesland.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    ja maar ger yilong heeft eig wel een punt, usa is echt kut
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Oh, er zullen echt wel geweldige steden/gebieden zijn in de USA met normale mensen en progressieve opvattingen en beleid, maar daar kun je Florida grotendeels niet toe rekenen de laatste jaren.

    Als je op (inter-)nationaal vlak kijkt, politiek gezien, mensenrechten, beslissingen, inmengingen, democratie, etc etc, dan is de USA natuurlijk een complete schurkenstaat met weinig/geen respect voor mensenrechten.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Als ik in een progressief land zou willen voetballen, dan zou ik wel Japan kiezen!
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2023
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Niet echt progressief, maar ze zullen je niet stenigen ofzo. Ze zijn er gelukkig, op persoonlijk vlak, wel respectvol en tolerant, en laten jou gewoon jezelf zijn en je ding doen, zolang je anderen niet tot last bent.

    Fijn land.
     
  16. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
    Kallum is een naam voor jongens.
    De naam Kallum wordt het vaakst gegeven aan Engelse en Welshe jongens.
     
  17. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
    /Mod Heel grappig, volgende keer is een ban
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2023
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Mod tags gebruiken. Dat kostte mij een keer insta ban. :+
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Jorrie heeft het schip verlaten. Eerst de ratten, dan de rest
     

Deel Deze Pagina