De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.073
    Een world-class speler als Casemiro zou ik ook niet direct van verwachten dat die ‘op’ is op zijn 31ste. Je kunt je vraagtekens zetten bij de duur van dat contract en de hoogte van dat salaris, maar je hebt het type verdedigende middenvelder dat ook straks als back-up voor een jongere versie kan dienen, alswel als natuurlijke leider op het veld en in de kleedkamer, dan prima. Ik vind dat geen hele vreemde aankoop of ‘fout’. Dat hij nu regelmatig geblesseerd is, dat is wel vervelend en onhandig.

Amrabat speelde een geweldig WK. Ook bij zijn vorige club volgens mij erg gewaardeerd. Speelt wisselvallig nu, dus uiteraard kritiek, maar geen vreemde aankoop.

Sancho eruit ook niet vreemd. Ronaldo eruit ook begrijpelijk.

Man Utd staat 6de in de Premier League. Gezien het materiaal en de concurrentie denk ik dat dat met deze groep en deze omstandigheden ook het hoogst haalbare is. Ik zie ze zelfs nog wel terugvallen richting plaats 8 ofzo, maar kan na de winterstop en de terugkeer van Martinez ook opeens weer gaan lopen en heel misschien dat ze dan nog 5de kunnen worden ofzo.

2. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Is het niet andersom, dat sommige supersterren niet kunnen omgaan met regels en afspraken … ?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Dat zeg ik niet. Maar een 34 jarige Casemiro is nooit 18 miljoen per seizoen waard.

Waarom is Sancho er uit logisch?

Yi-Long vindt dit leuk.
  4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik weet niet of het regels of afspraken zijn, maar het zou kunnen. Het is net hoe je het bekijkt. Ten Hag lijkt me overigens geen verkeerde vent, zover ik hem ken van tv, maar als je als superster anders werd behandeld onder je vorige trainers en je krijgt opeens regels en afspraken… tsja gaat dat werken? Zeker als ze succesvol waren bij hun vorige clubs.

5. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Volgens mij was er 1-2 weken geleden o.a. het verhaal dat meerdere spelers bij Utd regelmatig te laat kwamen, en Sancho bij dat groepje hoorde, en dat er wel wat op zijn professionaliteit aan te merken was. Op het veld heeft hij het (bij Utd) ook nog niet echt laten zien, dus ja, op een gegeven moment maak je het de manager dan ook wel gemakkelijk om je er naast te zetten.

Eens dat een (straks) 34 jarige Casemiro geen 18 miljoen hoort te verdienen. Maar goed, wanneer we het over de compleet idiote bedragen in die voetbalwereld gaan hebben tegenwoordig, dan kunnen we echt eindeloos doorgaan en komen we er waarschijnlijk compleet gefrustreerd en zwaar geradicaliseerd uit. Maar dat is (helaas) nou eenmaal een (verder logisch) gevolg van de populariteit van voetbal, de PL, Man United, etc wereldwijd, en de gestegen uitgaven op alle vlakken omtrent dat voetbal (tv-rechten, sponsors, etc). Dus tja, idiote bedragen of niet, het komt ook bij de spelers terecht natuurlijk, en tenzij je als league/clubs met salary-caps gaat werken, zal dat nog wel steeds idioter worden. Helaas. Maar yeah. Dat geld (salaris Casemiro) had ik dan zelf ook liever aan andere, jongere, fittere, betere spelers uitgegeven.

6. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.969
    Hij kan er eigenlijk niks aan doen

7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Hij zal vast af en toe beslissingen en keuzes hebben gemaakt die verkeerd zijn uitgepakt, en waar een andere coach andere keuzes zou hebben gemaakt. Dat is altijd zo. Soms kun je ook alleen maar achteraf inzien dat een bepaalde keuze de verkeerde was. En soms kun je de juiste keuzes maken en kan het alsnog verkeerd gaan, omdat er nu eenmaal dingen gebeuren binnen zo’n wedstrijd die niet te voorspellen zijn, zoals een tegenstander die onverwachts boven zichzelf uitstijgt, of een domme overtreding gevolgd door een kaart/strafschop, of een verkeerder beslissing door de scheids, etc. Het is nooit zwart-wit, goed-slecht. Het is een aaneenschakeling van verschillende stukken en dan moet het allemaal een beetje goed in elkaar vallen, en hopelijk aan het eind van die puzzel sta je dan met 3 punten en een team dat een beetje lekker speelt.

Bij een Schreuder bij Ajax zag je dat hij veel beslissingen nam die niet lekker vielen. Die had ook te maken met een spelersgroep uit vorm, zoals Ten Hag nu, maar bij Schreuder was het wel zo dat we het idee hebben dat Schreuder die vormdip zelf veroorzaakte met zijn keuzes qua opstelling, posities, tactiek, etc.
    Bij Ten Hag (nu) heb ik dat gevoel (nog?) niet, dus hij neemt grotendeels vrij logische beslissingen qua opstelling en game-plan, maar het lijkt wel of teveel spelers gewoon niet goed genoeg zijn om dat uit te voeren, zeker in hun huidige vorm.

Rashford is normaal gesproken een geweldige speler, maar dit seizoen zit hij echt in een gigantische dip. Hoeveel dat komt door Ten Hag dat weet ik niet. Misschien gewoon prive-issues, maybe klikt het niet meer qua spelers om hem heen of positie, geen idee. Maar het is duidelijk dat het verschil tussen een Man Utd met een Rashford in vorm, en een Rashford in de huidige vorm, echt TE groot is, en dan zie je dat de selectie in de breedte te zwak is om zoiets op te vangen.

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Jezus: Die lappen tekst though!

9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Ik dicteer alleen maar, geen moeite.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Een dictee wil ook nog wel eens wat korter zijn. Lange analyses willen elkaar nog wel eens wat tegenspreken. Heb het niet helemaal gelezen, maar kort, maar krachtig vaak wel beter is. Gewoon een tip, die ik hier ook op een harde manier heb geleerd. ;)

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Ik zal kijken of ik het volgende keer op een beker kan passen voor je …

WorkingTitle, Yerewn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Lul. :+

Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Hato is wel echt zo'n enorme baas, ongelooflijk. Die scheids bij Ajax is trouwens echt een fucking drama, haha. Rensch en Taylor ook erg sterk vandaag

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Qua verdedigers zitten we bij het Nederlands elftal echt overvol. Hato kan je zo naar de selectie sturen, maar is er plek voor?

15. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Gast, hij is 17... Neem hem lekker keer mee op trainingskamp en laat hem wennen. No hurries

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Overwinteren. Wie had dat gedacht!? :+

17. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Uhm, iedereen wel toch? Overwinteren in EL was ander verhaal ja. Maar AEK was wel bedroevend slecht hoor. Akpom had gewoon twee hattricks kunnen scoren vandaag

Yerewn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik zeg ook niet dat ie nu direct mee moet, maar hij mag van mij mee. Zo goed is ie al.

Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dan zijn we het eens. Slaap lekker gap

Yerewn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.073
    Nee, als je kijkt naar welk niveau Ajax 2 maanden geleden haalde, zou ik dit eerlijk gezegd ook niet verwacht hebben, want toen was het ECHT. HEEL. SLECHT.

Sinds Van het Schip er is zie je wel duidelijk een ommekeer, dus wat dat betreft was er wel enig geloof dat ze gisteravond resultaat konden halen (overwinteren), maar hoe Ajax onder Steijn speelde is er denk ik bijna niemand die zou denken dat er dan Europese overwintering mogelijk zou zijn geweest, tenzij tegenstanders het dus compleet weggeven.

Beetje treurig dat Akpom ondanks 2 goals eigenlijk ook meteen liet zien waarom hij maybe geen basisspeler is, wanneer je keer op keer zo opzichtig je collega’s overslaat die er beter voor staan, om vervolgens zelf die kansen er dan niet fatsoenlijk in te schieten. Dit hadden gewoon 6-7 goals voor Ajax moeten zijn.

Deel Deze Pagina