Citaat van PSV netwerk wat zo'n beetje alles zegt en waar waarschijnlijk de meerderheid van de supporters het over eens is: Ik hou van PSV, maar deze selectie mag me gestolen worden. Kijk naar het hele seizoen: de verdediging is dramatisch (wat verlang ik terug naar 2005), het middenveld is te statisch en de aanval bestaat uit pseudo-vedettes die met verkeerde ideeën gekocht zijn. Mertens die hele wedstrijden afwezig is, Lens die meerdere extreem domme dingen doet in een seizoen (kampioensfeest van Ajax bijwonen, middelvinger opsteken naar eigen publiek wat mee is gereisd naar een uitwedstrijd, ruzie zoeken in de catacombe, etc), Willems die zichzelf de nieuwe Ronaldo vindt en de trainers belachelijk maakt op de training, Marcelo die niet kan voetballen en dan nog een grote bek durft te hebben tegen PSV-man Van Bommel, Strootman die op alles loopt te zeiken, Waterman die niet kan keepen. Op het veld is het allemaal alles of niets. Als het alles is, is iedereen blij. Als het niets is, wat te vaak gebeurt, is iedereen gefrustreerd en laat iedereen het lopen.
Daarnaast verneukt de directie het, op Sanders na. Brands koopt een ongebalanseerd team, haalt 3 jaar lang geen normale verdedigers, heeft geen scoutingsnetwerk (al zegt men van wel), haalt spelers die bij AZ al voor problemen zorgde en pakt geen spelers aan als ze de fout in gaan. Grootste fout: aanstellen Dick Advocaat, nog geen paar dagen na een persconferentie dat hij aangeeft dat PSV de jeugd de kans gaat geven. Daar wilde Dick niets vanaf weten. Dick heeft zelf ook een verkeerde keuze gemaakt, kwam hij al gauw achter. Maar het is een laffe hond; na iedere wedstrijd zichzelf niets verwijten, maar sneren uitdelen naar het team. Het wisselbeleid klopte van geen kant, het vertrouwen in Marcelo (?!) sloeg als een kut op een cakeje en de jeugd heeft nooit een kans gekregen.
En ja, er is wel iets bij mij gebroken, toen alle verhalen naar buiten kwamen in de VI. De verhalen over de kabel en over de directie die van PSV een koude club hebben gemaakt. Waar vroeger eenheid was in de staf, is nu niemand het met elkaar eens bij besluiten. Dick en Brands pakken dingen verkeerd aan. PSV is de afgelopen jaren niet vooruitgegaan en heeft niet stilgestaan, maar is achteruitgegaan. Zowel als selectie als club.
En ja, dan mag je kritisch zijn op je club. Ik hoop in deze zomer op een grote verkoop van onze pseudo-vedettes (Lens, Mertens, Toivonen, Matavz en Wijnaldum). Dat ze daarvoor maar goede verdedigers halen en wellicht een goede extra middenvelder ipv Wijnaldum en Toivonen.
Klik om te vergroten...