@Killaz: juistem.
Ja, en jij doet er net zo hard aan mee. Je trekt mijn opmerking over die opstelling ook volledig uit zijn verband. Ik insinueerde helemaal niet dat Ajax alleerecht heeft op die opstelling. Maar iedereen loopt de polonaise omdat PSV één goede wedstrijd speelt tegen een zeer zwakke tegenstander en roept halleluja over die opstelling, dan wel instelling van de spelers. Terwijl die opstelling een klassiek beproefd recept is bij veel clubs, waaronder dus Ajax de afgelopen 3 jaar.
Daarom zei ik al: opportunisme viert weer hoogtij en het seizoen is nog niet eens begonnen. Die wedstrijd van PSV van gisteren was leuk en het spel was heel aardig, maar het seizoen moet nog beginnen. Die wedstrijd is evenmin een graadmeter als Ajax - AZ van afgelopen zaterdag. Over 10 wedstrijden, als de competitie in volle gang is, dan kun je voorzichtig conclusies gaan trekken over het niveau, ondergrens/bovengrens, kwaliteit, etc. Nu is dat nog veel te pril.
Las laatst ook een stuk over Ajax en dat het positiespel zo geweldig is. Dat is allemaal leuk in de voorbereiding, maar in de competitie moet dat nog maar blijken. De vastigheden en automatismen zijn er, nu het niveau nog.
Edit: ik irriteer me ook al mateloos aan al die journalisten die verwachten dat Ajax wel even gaat overwinteren in Europa. We weten allemaal dat dat meer afhangt van de loting dan van het niveau dat Ajax haalt. Zelfs als ze twee stappen vooruit zijn gegaan qua spelniveau, zijn we nog kansloos tegen clubs als Real en Barça.
Laatst bewerkt: 31 jul 2013