1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. JeeEm

JeeEm Guest

Kijk, dat is nu juist het punt. Wat is eigen jeugd? Bij AJAX hebben ze er een handje van om 16/17-jarigen tot de eigen jeugd te benoemen.

Is bijvoorbeeld een Willems dan dus ook een jeugdspeler van PSV? Debuteerde ook als 16/17-jarige bij PSV.

Ik vind het erg makkelijk om die spelers eigen jeugd te noemen. Neem bijvoorbeeld een Fischer. Die wordt regelmatig genoemd als jeugdspeler van AJAX, terwijl deze jongen bijna zijn hele jeugd heeft doorgebracht in Denemarken.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2012
  2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    :emo:

Daar gaat het toch om? En als het ene Wahlberg het niet boeit, zal echt niemand hier op het forum daar wakker van liggen. Dus kom niet ineens midden in een discussie aankakken met een post dat jij er niets om geeft, lekkere bijdrage lever je dan.

3. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    In what universe zijn De Jong, Greg en Alderweireld geen jeugd? Je zou zelfs Eriksen onder jeugd kunnen scharen, aangezien hij nog in de B1 speelde. Boerrigter heeft ook in de jeugd bij Ajax gespeeld, hoewel ik het nog enigszins begrijp dat je hem niet onder jeugd schaart.

Wat verwacht je dan? Dat Ajax de spelers contracteert wanneer zij geboren zijn?

Laatst bewerkt: 22 jul 2012
  4. JeeEm

JeeEm Guest

Wacht even. Eerst punt 1. Er wordt 'leuk' gedaan over hoeveel échte jeugdspelers er bij PSV in de basis zouden staan. Dan kom je op dit moment op één (aangezien de transfer van Labyad zo goed als rond is).

Als je dan het basiselftal van AJAX gaat bekijken en je komt op een totaal van drie, dan vind ik dat toch gek. Het zijn er inderdaad twee meer. Maar ik vind eerlijk gezegd wanneer je zelf met 'maar(?)' drie echte eigen jeugdspelers speelt je niet tegen een andere club mag gaan lopen zeuren over het feit dat ze meer jeugdspelers op moeten stellen.

Punt 2. Oké. Dan kom je op 5 á 6 jaar. Ben je dan een jeugdspeler van AJAX? Wanneer je eerst een aantal jaar bent opgeleid door een amateurclub, daarna zes jaar bij AJAX, en vervolgens nog drie bij Haarlem, ben je dan een AJAX jeugdspeler?

5. JeeEm

JeeEm Guest

Nouja, pas na de geboorte is wel laat. Was er niet al een aanbieding voor het kind van Sergio Agüero dat nog geboren moest worden? :thumbs:

Maar even zonder gekheid. Siem de Jong kwam rond zijn 16e/17e levensjaar naar AJAX. Dat betekend dat hij laten we zeggen al een jaartje of elf op de voetbalvelden aanwezig is. Op een gegeven moment kwam AJAX in beeld. Zij nemen hem dan over, waarna hij in de A1 kwam te spelen. Twee jaar later maakte hij zijn debuut. Ben je dan een jeugdspeler? Twee jaar in de jeugd bij AJAX...

Zelfde als bij bijvoorbeeld Eriksen en Alderweireld.

Vind je niet dat je iemand pas een echte jeugdspeler van een bepaalde club mag noemen wanneer die ongeveer rond de E's/D's/krap een C-elftal bij de club komt en vervolgens de opleiding helemaal doorloopt?

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2012
  6. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24

Siemenn wat is je probleem eigenlijk, elke post die ik maak vind jij wel ":emo:-waardig". Denk je dat het me iets kan schelen wat jij

(Heey.

Kben Siemen.
    Kben 14 jaar oud.
    Ik zit op Eckart College in EHV.

-S) of iemand anders van mijn post denkt? En hoezo lever ik geen bijdrage, wat is punt 2 dan? Idioot. _0/

Ik vind deze discussie nutteloos en er komt toch geen einde aan omdat iedereen andere maatstaven hanteert. Of wil jij eindeloos blijven discussiëren over wie nu wel of niet een jeugdspeler is van club x?

7. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Mij is het die discussie niet waard daarom zeg ik "who cares". Uiteindelijk krijg je toch enkel een paar jochies die tegen elkaar lopen mekkeren dat hun club de beste is. :)

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    LOL, het feit dat je zoiets moet gaan posten zegt al meer dan genoeg, Wahlie _O_.

Ik schaam me als PSV'er altijd kapot aan die 40-jarige zatte mannen die zitten te schelden in het publiek, maar mijn god, wat zou ik me als Ajacied schamen voor simpele zielen als jou :lol:.

9. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Wat probeer je nou te bereiken Wahlberg? Als je een discussie nutteloos vind houd je gewoon je smoel of kom je zelf met een leuke discussie.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach vreselijk die kerel.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wie is Wahlberg?

12. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Leg even uit waarom ik simpel zou zijn Siemen. Omdat mijn mening niet overeenkomt met de jouwe en daarom onmiddellijk quatsch is?

13. JeeEm

JeeEm Guest

Als een discussie je niet boeit is het dan niet gewoon het makkelijkst om niet te reageren? Scheelt altijd een hoop gezeik.

Het enige wat ik wou bereiken met deze 'discussie' is dat het 'WIJ ZIJN AJAX, WE ZIJN DE BESTE, WIJ SPELEN MET VEEL JEUGDSPELERS etc." eens moet ophoepel'n. Dan vooral het stukje jeugdspelers. (Alhoewel ik het met het eerste stuk ook niet eens ben, maar goed... :+)

Het zou mij voor de rest geen moer uitmaken of een club nou met jeugd speelt of dat het zijn spelers met beleid inkoopt en vervolgens weer verkoopt.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2012
  14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Omdat jij zelfs meer schaamhaar dan hersencellen zou hebben als je je ballen kaal zou scheren.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Omdat de meerderheid van je posts van zulk laag niveau (bedenk het maar en jij zult er toe in staat zijn) zijn, dat zelfs de ajacieden* hier zich voor je schamen.

*een aantal, voordat NERA uit de hoek komt met zijn standaard zinnetje over generalisatie.

Dit. _O_

:lol:

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daar heb je een punt!

17. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    En dat komt van een 30 jarige man? Mentaal ben je net zoals Siemen nog maar 13?

Ik ga toch akkoord met jou, daarom is die discussie ook zinloos. Kijk gewoon naar het voetbal, het maakt me bitter weinig uit dat PSV en Twente spelers hebben gekocht en Ajax en Feyenoord (cfr. Koeman) met jeugd spelen. Het enige wat je krijgt zijn mensen die elkaar beginnen provoceren en zich kinderachtig gedragen.

18. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24

Laag niveau? Wat een sukkel ben je toch :), ik reageer 90% van de tijd on topic en maak geen dwaze uitspraken.

Of vind je dat deze post ook van een laag niveau zijn?

Je lult er maar op los. _0/

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Heb je nou niet door dat je het over jezelf hebt? Nieman gedroeg zich kinderachtig, toen jij met je who cares kwam in een discussie..? Kom op kerel. ;)

Ik stop ermee, al zou fucking Obama zeggen dat je simpel bent, zou je het nog niet geloven. En logisch, zoiets zal ook nooit iemand van zichzelf toegeven.

Maar als je dan ook steeds direct op de man gaat spelen op de meest simpele manieren, waarvan dan natuurlijk ook niets van klopt, heeft het gewoon totaal geen zin meer. Dan heb je het niveau echt al tot onder de grond laten dalen. Kindjes van 12 die discussies niet aankunnen deden dat op de basisschool, 'ja, maar jij bent lelijk.'-reacties.

20. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Die "who cares" was niet gepost om te provoceren of om iemand uit te lokken, nogmaals: mij kan het bitter weinig schelen of een club spelers opleidt of deze ergens anders koopt. Of wil jij constant horen dat PSV een koop club is?

Deel Deze Pagina