Je weet dat hij al eerder in dit vroege seizoen problemen veroorzaakte met zijn maniertjes en gebaren naar zijn teamgenoten als het ff niet liep? In mijn optiek is dat niet de manier om je team te helpen. Ik heb zelfs het gevoel dat hij alleen als aanvoerder van waarde is als het bij hem persoonlijk wel goed loopt tijdens een wedstrijd. Als hij zelf niet goed in de wedstrijd zit (en dat gebeurt weleens) dan gaat hij zijn team benadelen door vreemd gedrag te vertonen. Dat hoort niet bij een echte aanvoerder. Dat er bij Feyenoord misschien wel niets beters rondloopt om tot aanvoerder te bombarderen maakt hem nog niet een goede aanvoerder.
Ik weet dat hij de spelers is die het moet doen, hij is de beste speler, maar als aanvoerder hoef je niet de beste voetballer te zijn, maar moet je het beste weten hoe je je team kunt helpen, juist als het even niet loopt. Ik voorspel dat hij vaker dit soort geintjes gaat uithalen, het mooi om passie te tonen, maar doe het met mate. Je eigen teamgenoten middels gebaartjes uit een wedstrijd halen of domme dingen doen waardoor je nog minder kans hebt om de koppositie te pakken, is de verkeerde passie. Iedereen kan passie tonen op die manier, maar je helpt je team niet bepaald. Ik denk gewoon dat het in zijn karakter zit, vorig seizoen viel dat niet op omdat hijzelf gewoon heel veel goals maakte. Je kunt niet alleen een goede aanvoerder zijn als je zelf 25 goals maakt. Ook als het bij jezelf niet goed lukt moet je in het teambelang blijven denken.
Laatst bewerkt: 28 okt 2013