1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Maar Ajax wordt wel in de rest van Nederland gezien als rivaal:)

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen toch niet dat arrogante ontkennen, dat hoort toch gewoon een beetje bij de club? Al zou ik het eerder trotsheid en zelfverzekerdheid noemen.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    inderdaad, vind het niet arrogantie. Ajax is gewoon aan zijn stand verplicht hoge verwachtingen te hebben, toch nog altijd een stuk meer dan PSV

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je de club bent met de meeste titels en prijzen, is dan enige arrogantie dan niet terecht?
    Iedereen vindt de reacties van Ursain Bolt ook geweldig, terwijl daar de arrogantie van af druipt.

Ik had eergister, in voorbereiding van de wedstrijd van vandaag, een discussie met vrienden die, jammer genoeg voor mij, allemaal voor az zijn. Dit ging ook over de haat van az tegen ajax.
    Als het er dan op aankomt waarom ze ajax zo haten kunnen ze allemaal geen duidelijk antwoord geven. :lol:
    "Ja omdat jullie zo arrogant zijn"
    "Geef dan eens een voorbeeld van de laatste jaren?"
    "Uhhhhh"
    of
    "Ja wie moeten we dan haten?"

Bij die laatste kon je mij opvegen :lol:

Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    denk dat je bedoelt dat ze voor az zijn ;)

6. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kom je bij Diaby, het was Song die de penalty veroorzaakte als je dat bedoelt. Ik ergerde me wel kapot aan Eboue, wat doe die gozer nog bij Arsenal. Hij is echt niet goed genoeg.

7. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    6-1 Barcelona :) .

8. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Nee, a.u.b niet, dan gaat die gozer weer met z'n vingertje voor z'n mond |:-

9. Vriendloos

Vriendloos Guest

020 Was bij de oprichting van Fc neus bekent om de zelfbewuste (aka arrogantie) tegenover de arbeidsmentaliteit van Feyenoord. Dat is de oorsprong van die haat jegens elkander. En tot op heden is dat nog altijd hetzelfde gebleven, dat heeft weinig verder te maken met de afgelopen jaren.

Verder zijn het ook de spelers die dat aanwoekeren. Zie bijvoorbeeld een Pantelic met zijn uitspraken. Ze gaan wel even kampioen 'weer' worden. Nu heb ik geen recht van spreken als Feyenoord-fan, maar als jullie moeten doorgaan als absolute top-club is het wel erg mager als je kijkt wanneer voor het laatst een titel is gepakt.

Die kleinere clubs zoals bijvoorbeeld een Ado den Haag doen alleen maar mee om een betekenis te hebben. Feyenoord-Ajax is echt rivaliteit en dat valt niet te vergelijken met bijvoorbeeld een VVV-Roda JC. Het leeft nog meer dan de enige derby van Nederland. Een verlies-partij, hoe vaak ook geleden door ons, is als een messteek door het hart.

10. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hele az moet je niet serieus nemen joh, als je je daar als ajacied al druk om gaat maken. Echt de meest neppe club uit de Eredivisie. Er is niets dat ik meer haat als ajacieden met hun 410 ultra gedoe, maar van die gasten kan je nog zeggen dat ze supporters zijn, die laten zich horen als hun club speelt. AZ heeft geen supporters, AZ heeft fans, die laten zich aan het begin van de wedstrijd horen door heel hard met een klapper op hun hand te slaan en als je geluk hebt hoor je ze na de wedstrijd nog een keer klapperen. Bij az blijkt maar weer dat echte supporters niet te koop zijn.

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat Ajax zelf inderdaad alleen Feyenoord als rivaal ziet maar het seizoen meer bezig is met zijn concurrenten, (altijd PSV, nu ook Twente).
    Andersom hebben vrijwel alle clubs een haat tegen Ajax.
    De supporters van Utrecht, Groningen (brand in hotel) en Den Haag bijvoorbeeld, meestal clubs waar geen streekgenoot een rivaal kan zijn dus ze maar een haat hebben tegen de club met de meeste supporters.
    Clubs uit Brabant hebben veel minder haat naar Ajax (als je naar het verleden kijkt) omdat de clubs in Brabant allemaal wel een rivaal hebben, net als NEC en Vitesse.

12. Vriendloos

Vriendloos Guest

Klopt, maar vroeger waren Feyenoord en Ajax échte concurrenten. Krachtmetingen wie de beste van Nederland was. Hoe je het ook wendt of keert, een pakweg 40-50 jaar terug was Psv niets meer dan een middenmotor. Nu hebben wij als 'Playstation-generatie' daar weinig mee te maken maar we nemen het wel allemaal over.

Ajax is beter dan Feyenoord, dat staat al jaren buiten kijf. Maar het blijft een wedstrijd opzich. En dat gehaat jegens Ajax als andere club neem ik altijd met een korreltje zout. Waarom zou een degradant Ajax moeten haten :confused:

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja inderdaad, ook een club als Utrecht. Utrecht ziet ajax echt als dé concurrent en ze haaaten ajacieden, maar andersom is het altijd van uh... utrecht? Op vakantie ook , zeg ik dat ik uit Amsterdam kom worden ze helemaal gek. Kansloos echt.

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar waarom nog altijd een stuk meer dan PSV?

En AZ moet toch een aartsvijand hebben? Een wedstrijd waar je naartoe leeft.
    Dat Ajacieden zichzelf nou vaak als de besten zien, grootste club, meeste aanhangers. Die wil je het liefst verslaan, en als je dat hebt gedaan, dan mag je jezelf op de schouder kloppen.

Als Ajax/Ajacieden dat zelf niet zo zien, mij maakt het niets uit. Het zijn ook meer ludieke acties, beetje jennen/stoken. D'r zijn mensen die geen Ajacieden kunnen luchten, dat vind ik eerder zielig. Dan ga je wat mij betreft te ver.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Wat een monster wedstrijd weer van Barça. Heerlijk gespeeld, eerste goal van Zlatan was echt awesome. _O_

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Las dit in de Volkskrant over AZ - Ajax;
    ''Pantelic wandelde weer duimen opstekend en klappend over het veld, als een verkeersregelaar bij de files voor de bazaar in Beverwijk.''

Hilarisch, en hij heeft gewoon gelijk.

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    :9. Dat is wel correct ja. Ik zie persoonlijk liever cvitanich wat meer kansen krijgen

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    De tering zeg, er staat zeker weer een wedstrijd voor de deur 8) Ondanks dat dit de klassieker is, toch van mij even de vraag om normaal te blijven doen tegen elkaar. Dit soort dingen:

kan ik niet uitstaan. Een hekel hebben aan iemand omdat hij of zij voor een andere club is getuigd echt van pure simpelheid. Dat is net zo dom als iemand haten omdat er een ander kleurtje op zit. Je kunt geen hekel aan iemand hebben als je diegene niet kent.=(

Aber gut, dit was even mijn mening. Verder wil ik jullie meegeven dat wij streng zullen zijn als er weer mensen gaan zitten schelden op elkaar, dus houd 't netjes aub.

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Wat een kanon, alhoewel ik me wel afvroeg of de keeper hem kon hebben. Maar dan nog... WAT EEN SCHOT :).

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik maak me in ieder geval niet druk om AZ. Nooit geweest omdat ik toch weet dat 50% van de seizoenskaarthouders vroeger wekelijks naar Ajax gingen, maar toen het kut begon te gaan naar AZ vertrokken. Wat mij betreft komen die overlopers nimmer nooit meer terug. Evenals mensen die überhaupt eerder naar huis gaan dan de wedstrijd is afgelopen. Ik veracht dat volk. Ook nu in de Arena. Je blijft tot het laatste fluitsignaal, hoe kut het ook gaat.

Had me in 2007 bij de bekerfinale nog kapot gelachen. AZ had met 16.000 man allemaal klappertjes meegenomen. Wij hadden duizend minder kaarten gekregen maar hebben ze 120 minuten lang + strafschoppen vocaal overmeesterd. Tja, daar sta je dan met die klapper.:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina