1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Waarom toch altijd die scheids....

Ajax was gewoon beter, punt uit :).

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad ja. En dan Josh gaan afkraken daarom... iets met een pot en een ketel? :lol:

3. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en dat had dus wel met de scheids te maken. Feyenoord en ajax gingen tot de 40ste minuut gelijk op. ajax komt dan op voorsprong maar ik denk dat feyenoord daarna nog best aardig terug had kunnen komen maar niet als we mensen als blom laten fluiten. Hij had suarez rood moeten geven voor een bewuste elleboog. Het duel van babovich ging om de bal. Ik heb nog nooit gezien dat ze daar rood voor geven. De scheidsrechter maakt een fout op een crusiaal moment. Het was gelijk geen wedstrijd meer.

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel aan mij liggen, maar ik vind er een enorm verschil in zitten in een wedstrijd tegen een jupiler league team en een eredivisie team dat mee wil doen om het kampioenschap. En dan de scheids de schuld te geven, Ajax speelde toen gewoon slecht. Dat moet je toegeven. Van Dordrecht moet je gewoon winnen ook al fluit de scheids slecht. Feyenoord deed goed mee tot de rode kaart, daarna waren we gewoon kansloos.

Valt me tegen dat er weinig Ajacieden echt eerlijk kunnen zijn en toe durven te geven dat de scheids gewoon een groot aandeel in de wedstrijd had door Babovic rood te geven en Suarez niet.

Maar dat zal wel weer komen omdat ik Feyenoorder ben.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch gezegd dat na de rode kaart de wedstrijd gespeeld was? Ik heb het alleen niet teruggezien dus geen idee of het nou terecht was of niet.

6. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens (behalve dat van Suarez misschien, dat wil ik nog wel even terugzien). Tot de 40e minuut ging het gelijk op en was er geen betere te benoemen.

@ Shin David. Ja je zegt dat het na de rode kaart gespeeld was.
    Maar waar het om gaat is:
    Josh zegt dat Ajax genaaid is tegen Dordrecht in een wedstrijd waar het niveauverschil van Ajax zo groot is, dat het niet uit zou moeten maken.
    Nitram e.a. zeggen dat Feyenoord genaaid is in een wedstrijd waar kleine dingen het verschil kunnen maken.

Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dankzij de scheids was het gespeeld ja. Daarna maakte Ajax het gewoon goed af.

Ik vind dat je Babovic best rood kan geven, maar dan moet je niet die actie van Suarez onbestraft laten.
    Zelfs zonder de rode kaart had Ajax vast wel gewonnen daar gaat het niet om, maar ik vind het gewoon meten met 2 maten van de scheids.

En ik vind het totaal niet te vergelijken met het commentaar wat Josh had na de wedstrijd tegen Dordrecht.

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Josh moet je niet serieus nemen, ik weet bijna zeker dat hij faket en alles waarmee hij zichzelf belachelijk maakt heeft verzonnen.
    Alleen jammer dat hij zijn mening over ajax mag tonen

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vond de eerste helft niet echt gelijk opgaan eigenlijk. Ajax begon een stuk beter en het eerste kwartier was duidelijk voor Ajax. Daarna zag ik na het schot van Vlaar Feyenoord in de wedstrijd groeien en hadden ze 10 à 15 minuten het betere van het spel. Maar vanaf de 35ste minuut nam Ajax weer de touwtjes in handen met toch aardig wat voorwaartse druk wat uiteindelijk resulteerde in een 1-0.

Ik moet toegeven dat ik daarna ook wat verrast was van de rode kaart, maar als Blom het als een elleboogstoot constateerde is het terecht dat hij rood gaf. Tenminste ik vind dat een elleboogstoot sowieso rood is. Nu er daadwerkelijk rood is gevallen is het logisch dat hier een discussie over op gang komt. Argument voor zou kunnen zijn de hoog geheven arm en de hevige bloedingen toch bij Vertonghen. Tegen argument zou kunnen zijn dat het gewoon een ongeluk was dat kan gebeuren bij een kopduel. Stiekem denk ik dat hij het wel een beetje bewust deed, maar dat hij er toch een beetje van schrok. Zelf zegt hij dat het er geen was. Een beweging naar beneden richting Vertonghen zag ik sowieso dat wel.

Uiteindelijk denk ik dat Ajax toch redelijk de regie in handen had de eerste helft en dat de 1-0 wel verdient was. Ik denk ook dat de tweede helft zonder de rode kaart voor Babovic voor Ajax had geweest. Je zag eigenlijk toch wel een kwaliteitsverschil en ik denk (is natuurlijk glazenbol kijken) dat Ajax, met een iets kleinere uitslag dat wel, had gewonnen, 3-1 of zoiets. Feit is wel dat de wedstrijd gespeeld was na de rode kaart.

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax was iets beter in de eerste helft, maar er lagen zeker kansen voor Feyenoord. En ik denk ook dat Ajax zonder rood ook wel had gewonnen, maar dan nog is het zuur dat het zo moet gaan.

Ik vond het van Babovic ook rood. Was een elleboog in het gezicht, bewust of onbewust maakt niet veel uit lijkt mij. Waar het mij meer om gaat is het feit dat hij Suarez geen rood geeft, wat zelfs een ergere overtreding was, sinds hij gewoon een slaande beweging naar achteren maakte.

Blom heeft zelf beweerd dat hij het gezien heeft, maar hij heeft er dus niet tegen opgetreden. En dat maakt mij dus boos, aangezien er dus met twee maten wordt gemeten. En daar kan ik dus totaal niet tegen.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en viel het van Suarez wel mee, zal het zo wel zien in de samenvatting hopelijk.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nou, was weer een uiterst genietbaar voetbalweekendje :+

Eerst gisteravond genoten (weliswaar niet gezien) van de comeback van Napoli _O_

Vervolgens veegt Ajax met Feyenoord de vloer aan. Goed was het niet, maar de score had nog een stuk hoger op kunnen lopen. Uiteraard was de rode kaart daar wel mede veranwoordelijk voor want ik vond Feyenoord bij vlagen in de eerste helft (zeker 15 minuutjes) zeker niet de onderliggende partij. De rode kaart vond ik dubieus. Volgens mij zoekt ie niet bewust het gelaat van Vertonghen op, alleen moet hij wel z'n armen bij zich houden. Die arm van Suarez vond ik ook wel meevallen. Allebei meer voorvallen in een duel dan bewuste, grove overtredingen in mijn ogen. Allebei geel of niets leek me eerlijk, maar het zat ons mee vandaag. Verder was Pantelic vandaag écht zwaar onder de maat. Schrijnend om het geïrriteerde gezicht van Suárez te zien na al dat Servische prutswerk, die volgens mij veel liever z'n maatje Dario naast 'm ziet lopen.

En vanmiddag won Inter ook nog even op uiterst degelijke en typerende wijze in Livorno met 0-2 waardoor we nu alweer 7 punten los zijn van Juventus en Sampdoria *)

Heerlijk!

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Drukke dag vandaag. Maar ik kon toch een groot stuk van Ajax zien.
    Lekker overwinning en Feyenoord was nergens.

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Haha!!

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind die van Suarez een minder. Maar was zeker wel geel. Die van Babovich was gewoon duidelijk rood kan er niet meer van maken. :)

15. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dordrecht speelde beter dan feyenoord. Dordrecht had niks te verliezen.
    Rode kaart was gewoon terecht, ook die van de keeper. Dat die van Suarez geen kaart was is gewoon dikke pech, het was geloof ik ook op eigen helft van feyenoord wat het dus minder erg maakt en anders zou geel de gepaste kaart zijn. Die bloedneus van Vertongen was wel hard btw :p

1e ste helft Feynoord was niet slecht, 2e helft Feyenoord werd geslacht, Pantelic scoor is!!!

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet hoe jullie kunnen vinden dat die van Suarez slechts geel is? Hij slaat toch overduidelijk naar achteren in het gezicht van Babovic?

Maar wat maakt het ook uit, volgende week tegen AZ. Hopelijk lukt het dan wel.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is natuurlijk bullshit. ;)

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Compleet mee eens

Suarez had ook rood moeten hebben vond hem misschien wel erger dan die van Babovic omdat het niet breder maken was in een duel en hij niet naar de bal bleef kijken.

Verder Babovic elleboog is elleboog niet bewust maar nog steeds een elleboog.

En van Dijk werd gewoon een kaart aangenaaid door Suarez toch weer heerlijk gesprongen van hem.

19. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    :lol: Suarez maakt een beweging naar achteren met zijn arm, in het gezicht van Babovic. Babovic springt met zijn armen omhoog, en komt daarbij in het gezicht van Vertonghen (of wie het ook was). Als er een van de twee een rode kaart was, was het wel die van Suarez :emo:

20. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ik als ajacied vond het wel rood, of in ieder geval geel en dan ook geel voor Babovic.
    Het is alleen het geval dat het moment met Suarez buet gezien werd omdat het op een hectisere plek was met rennende spelers.
    Die van Babovic was midden op het veld in het oog van de scheidsrechter.
    Maar het was wel cruciaal en feyenoorders hebben het recht om zich lullig te voelen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina