1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 24]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 20 dec 2009.

?

Welke Nederlandse clubs gaan door in de Europa League?

1. Ajax, PSV en FC Twente

20,3%
  2. Ajax en PSV

7,6%
  3. Ajax en FC Twente

10,1%
  4. PSV en FC Twente

12,7%
  5. Alleen Ajax

7,6%
  6. Alleen PSV

20,3%
  7. Alleen FC Twente

2,5%
  8. Alle drie vliegen eruit

19,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Sulejmani was een drama, al die foute voorzetten vanaf zijn kant waar hij vogelvrij stond. Verhuur hem toch aan een club..

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat een gejank hier weer zeg. Dan worden er weer spelers genoemd die constant in goede vorm zijn en na de winterstop ... iets minder presteren. Dat is niet meer dan normaal hoor.

Je hebt weinig voetballers die CONSTANT kunnen presteren. Iedereen kent z'n mindere wedstrijden en wedstrijden waarin alles lukt. Jammer genoeg was dit niet de wedstrijd van Ajax maar om nu al, gelijk na de wedstrijd, Jol te "adviseren" om spelers te verkopen? Kom op zeg ... :emo:

Goed, als Ajax gewonnen had hadden hier waarschijnlijk COMPLEET andere berichten gestaan. NAC doet het al jaren met de wat "mindere" spelers ... wij spelen geen Champions League of Europe League voetbal. Misschien zouden de supporters van Ajax ook bij zichzelf te rade moeten gaan of ze niet teveel vragen van een ... relatief, jonge selectie.

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Een overwinning op (met alle respect) NAC of iig de vechtlust om te winnen is toch niet teveel gevraagd als je maar liefst een maand rust hebt gehad om je op deze wedstrijd voor te bereiden?

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    In een maand kan veel gebeuren. Vind het alleen kenmerkend dat veel mensen al gelijk namen gaan noemen die, in eerste instantie, gewoon altijd normaal / goed presteren. Nu moeten die namen zoals vd Wiel en Emanuelson verkocht worden?

Ajax is Ajax.
    Ajax is niet onverslaanbaar.

5. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Emanuelson is gewoon geen linksback. Zelfs op linkshalf laat hij te vaak zijn man lopen en dat gebeurde niet alleen deze wedstrijd maar ook in de eerste seizoenshelft.
    Hetzelfde geld voor van der Wiel. Hij word dan wel gezien als een van de betere rechtsbacks van Nederland maar ook zijn mentaliteit is gewoon kut.
    Beidde presteren over het algemeen redelijk en sommige wedstrijden ook goed. Toch laten ze te vaak de koppies hangen en zijn bij lange na niet gemotiveerd genoeg. Na al die tijd die ze nu bij Ajax spelen mag je van hun wel verwachten de ervaren speler te zijn die de ploeg op sleeptouw neemt als het tegenzit. Het tegenovergestelde is helaas waar.

6. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Snap niet dat Erickson erin stond. De jongen zal ongetwijfeld kunnen voetballen, maar ik denk dat hij te snel gebracht wordt, moet nog veel leren in mijn ogen om echt een grote te worden. Tuurlijk het is 1 wedstrijd en hij is 17, maar nog niet klaar voor Ajax 1 denk ik. Vond hem redelijk onopvallend en denk ook dat Aissatie of de Jong meer hadden kunnen brengen deze wedstrijd.

7. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Paar jaar geleden werd gullit als DE nieuw trainer gepresenteerd bij feyenoord. Mocht halen wat die wou aan spelers. Maar de resultaten bleven uit. Ik realiseerde me afgelopen week dat het vorig jaar ook zo bij ajax is gebeurd. Marco werd gehaald en hij zou alles wel goed maken. Mocht alle spelers halen die die wou en maakte daar ook vele malen gebruik van. Hoe het daarna met feyenoord is gegaan is voor iedereen duidelijk. Ik ben bang dat dat ook gaat gebeuren met ajax. Ik geef toe ik heb er nog alle vertrouwen in zoland jol er maar 4 a 5 jaar blijft. En niet weer een nieuwe trainer aan het einde van het seizoen. Ajax moet doorgaan met de schoonmaak en martin jol een paar jaar laten zitten. De schoonmaak die nu is begonnen is goed maar er moeten nog 8 a 10 spelers weg in mijn ogen. En daar is emanuelson er een van.

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap zelf niet waarom Gabri de wedstrijd op de bank moest zitten. Als je van iemand strijd en inzet kan verwachten, dan is het wel van ons Catalaans blok beton. En als de wedstrijd niet gaat zoals het zou moeten, dan moet je geen brekebenen als Siem de Jong of Sulejmani inbrengen. Dan moet je er vol opklappen. Ik begrijp het niet.

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een negativiteit hier zeg, Ajax doet het best goed dit seizoen hoor. Enkele tegenvallertjes horen erbij normaal gesproken in een seizoen, en terugkomen van een 1-0 achterstand is best een verdienste. Nee, het was deze week niet fantastisch, volgende keer beter. Het probleem met dit seizoen is dat Twente en PSV heel weinig steken laten vallen. Twente dan gelukkig weer twee punten laten liggen, waar ik als PSV'er erg om kan juichen.

Ajax nu al met Feyenoord van een paar jaar terug vergelijken gaat me wat te ver. Twente zagen we vandaag al wat aftakelen, alleen PSV gaat het perfecte seizoen tegemoet en Ajax mag mooi met Feyenoord vechten om de tweede plaats. Zoals het hoort :cool:

10. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ajax speelt beter dan vorig seizoen, absoluut. Maar het zijn altijd van die typische momenten waar Ajax het gewoon laat liggen puur op inzet. En dat zijn we na een jaartje of zes wel een keertje zat.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    True, maar dat gebeurt nu zoals je zelf zegt al minder dan vorig jaar. Zoiets verander je niet overnight, en dat heeft tijd nodig. Trouwens denk ik dat Jol de geschikte man is om de spelers na zo'n wedstrijd flink op hun lazer te geven. Kampioen wordt Ajax dit jaar niet, zie het als een aanloop naar volgend seizoen.

Als PSV toch weer kampioen wordt :lol:

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Deze woorden komen ook al 6 jaar achter elkaar uit Amsterdam.. Denk dat Ajax beter even alles op z'n kop kan gooien en een aantal wedstrijden op save gaat spelen en niet van die rare acties zoals Lindgren of een debutant in de basis zetten.

13. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Of niet zulke rare acties als lindgren heel het jaar buiten de selectie te laten. Speler waar van ik vind dat die zoiezo iedere wedstrijd moet spelen. Lindgren brengt rust in het spel. Enoh en de zeeuw zijn uitstekende voetballers maar op een of andere manier heb ik niet het idee dat die rust in het spel brengen.
    Verdedigend staat het btw heel het seizoen bijna al goed. Alleen ja linksachter was in mijn ogen de ideale positie voor schilder. Ajax mist ook een leider als perez en ja marco was al snel uitgesproken over hem. Marco heeft btw ook er voor gezorgd dat schilder nu weg is.

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, en helaas voor hen is het ook dit jaar weer zo. Van Basten was niet de juiste persoon om aan de opbouw te werken, en dus stond Jol aan het begin van het seizoen ook aan het begin van de wederopbouw. Het wordt repititief, maar met alleen maar op safe spelen kom je er ook niet.

15. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Het beste is natuurlijk om gewoon echt een vast team aan te houden. Gelukkig heeft Jol daar wel een handje van, dus dat scheelt. Maar Lindgren in het team, ondanks hij een goal heeft gemaakt, vind ik een behoorlijke Van Basten-actie. Zomaar weer uit het niets, terwijl een speler als Gabri er beter tot zijn recht komt. En Eriksen die komt er wel, maar inderdaad is het nu niet het moment om met debutanten te komen. Solide blijven, daar moet Ajax naar toe werken.

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Gabri en de zeeuw zijn dezelfde type spelers. Die kan je samen laten spelen tegen juventus maar een wedstrijd tegen nac zou dat totaal niet nodig geweest zijn.

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Je past je formatie toch niet aan de tegenstander aan?! Of het nou NAC of Juventus is maakt niet uit, het gaat erom dat het team goed functioneerd. En waarom zou je Gabri en De Zeeuw niet altijd op het middenveld zetten maar alleen bij grote wedstrijden? Denk dat je Gabri meer zelfvertrouwen zal geven als je 'm altijd opstelt dan maar af en toe

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Schilder wilde zelf gewoon weg. Hij is in ieder geval niet weggestuurd ofzo.

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Uh.. Natuurlijk pas je je formatie wel aan je tegenstander aan. Zeker als je tegen Italianen moet ;)

20. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Tegen juventus sta je meer onder druk als tegen nac. Dus zet je gabri en de zeeuw op het middeveld die allebei goed een bal kunnen afpakken. Tegen nac moet ajax het spel maken en heb je niet 2 dezelfde type spelers nodig maar meer een controleur die rust aan de bal heeft en die gecontroleerd voetbalt. Als je tegen nac gabri en de zeeuw neer zet gaan ze elkaar in de weg lopen.

En btw schilder zijn contract is niet verlengt. De beleidsbepalers van vorig jaar vonden hem neit goed genoeg en hebben schilder daarom geen nieuw voorstel gedaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina