Ik betwijfel het of je het nog steeds zo mooi zou zijn als jullie deze speler zouden kwijtraken. Hetzelfde geldt voor de Zeeuw, zonder die twee spelers zijn jullie vrij weinig meer, er is dan amper iemand om de spits te bedienen en van Rommedahl word je ook niet bepaald gelukkig. Wat Suarez doet is oliedom, je roept door zo'n gebaar weer een discussie op en riskeert een langdurige schorsing (2 á 3 wedstrijden scheelt echt een slok op een borrel voor dit Ajax). Ik was er overigens bij en tien minuten na het doelpunt van Ajax was de sfeer toch echt even in een dip, de rust kwam dan ook als geroepen, we konden ons weer even opladen. De goal van Ajax viel namelijk best uit het niets, je kan het er mee eens zijn of niet, maar een goal van Feyenoord was toch enigszins logischer geweest in mijn optiek.
Maar goed, de tweede helft kwam de sfeer weer terug en op sommige momenten was het behoorlijk onheilspellend. Stekelenburg zou geen warme gedachten over hebben gehouden aan deze wedstrijd, wat kreeg die een woorden toegeroepen. Ook Demy de Zeeuw was een target van het Legioen, begrijpelijk trouwens (daarmee wil ik niet zeggen dat het terecht is), dan moet je geen provocerende gebaren maken. Ik ben ook geen heilig boontje geweest, je komt in een soort flow en dan roep je zo nu en dan nog wel iets raars
. Natuurlijk hadden jullie de scheidsrechter niet mee, Suarez had ZEKER een penalty moeten krijgen (de handsbal van de Cler was bullshit, geen penalty), maar een speler als Enoh mag ook best tevreden zijn dat hij niet met een rode prent van het veld afmoest, die gozer speelt echt met vuur met al die overtredingen.
Waar het bij Feyenoord in ieder geval beter gaat dan de voorgaande jaren is het bij Ajax armoe troef. Men blijft punten verspelen en het kampioenschap is niet realistisch voor zo'n onvolwassen ploeg. Talenten worden langzamerhand gebracht, dat wel, een goede ontwikkeling, maar men blijft maar schuiven met de selectie; dan weer wel Aisatti in de selectie en dan weer geen Sulejmani, dan weer die en dan weer deze speler... Er wordt geen echt team gesmeden en zonder de essentiële spelers, de Zeeuw en Suarez, wordt het toch echt een beetje triest. Alweer wordt er geld over de bank gesmeten voor een speler als Lodeiro en is het weer hopen dat dat ook wat wordt. Alweer geen kampioen en wederom geen Champions League en men moet toch best hun best doen om die derde plek niet kwijt te raken aan een
mooie Rotterdamse club.
Feyenoord brengt zijn talenten ook langzamerhand in. Ondanks de vermeende strafschop die bijna werd gecreëerd door de Vrij, beviel deze jongen mij prima. Hij heeft veel durf en is niet zo onder de indruk van zijn tegenstanders en is ook pas zeventien jaar oud. Een jongen voor de toekomst die zeker wat geld in het laatje gaat brengen. Ook jongens als Schenkeveld en Castaignos trainen actief mee met de selectie en zo langzamerhand wordt het wel tijd dat ook Castaignos zijn eerste minuten in de spits van Feyenoord gaat maken. Volgend jaar zal Isoufi er hoogstwaarschijnlijk bijkomen en zullen we afscheid nemen van niet al te veel belangrijke spelers, maar wel spelers die zorgen voor hoge salarissen. Feyenoord komt er wel, het kampioenschap is wellicht te hoog gegrepen, maar volgend jaar zal Champions League voetbal zeker mogelijk moeten zijn (dus de tweede plek halen).
Klik om te vergroten...