Goed, wij hebben blijkbaar enorm andere definities van 'doorbreken'. Ik heb er verder weinig zin in. Overigens hemel ik hem niet op, jij bent juist degene die zijn talent en waarde veel te veel nuanceert in mijn ogen. Italië is geen Nederland hè. Als je in Italië al zoveel wedstrijden hebt gespeeld en je al zo vaak hebt laten zien als exceptioneel talent ben je doorgebroken. Blijkbaar moet je in jouw ogen eerst alle wedstrijden spelen, 20 goals maken
En over die waarde: Arnautovic had vergeleken met Balotelli helemaal niks laten zien (ja, paar goals bij Twente) en moest al 12 miljoen kosten. Arnautovic komt qua niveau niet eens in de buurt van Balotelli (prima te vergelijken, ze spelen immers allebei bij Inter). Bovendien zijn spelers die van een Italiaanse topclub komen duurder omdat ze vergeleken met bijvoorbeeld Twente een veel hoger niveau gewend zijn.
En over z'n statistieken nog even:
Hij heeft in totaal al 84 wedstrijden gespeeld voor Inter, waarvan 59 Serie A wedstrijden (19 goals) en 13 CL wedstrijden (2 goals). Dan ben je écht wel doorgebroken. Het enige wat in z'n nadeel spreekt is z'n gedrag, en inderdaad, dat kan wat geld schelen, maar dan nog zie ik een minimum bedrag van 20 miljoen als realistisch.
Edit: Overigens, een wedstrijd of 25? Hij heeft dit seizoen al 24 keer gespeeld in de Serie A en het jaar ervoor 22 keer. En ondanks z'n gedrag is z'n niveau meer dan prima.
Edit2: En ik lees net dat de waarde van Balotelli wordt geschat op 25/30 miljoen En Laporta en Moratti schijnen weer zaken te willen doen (korreltje zout werk natuurlijk): Balotelli voor Bojan en Gabi Milito (de broer van ja).
Laatst bewerkt: 22 apr 2010