1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 28]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Ik was op het Stadhuisplein, niks aan de hand, ontspannen sfeer, iedereen had er zin in. Overdreven veel politie op de been. Mensen werden aangesproken/weggeduwd door zo'n politieknol als ze alleen al een foto wilden maken van de overdreven grote politieopkomst. Tot onze verbazing werd toen opeens het terras naast ons bezet door de ME, mensen werden zonder reden gemept etc. Van alle kanten komen ME busjes het drukke plein op gereden, geen oog hebbend voor de mensen die daar liepen. Dat duurde een tijdje. Toen zijn wij maar ergens anders heen gegaan, we hebben namelijk eerder meegemaakt dat we onterecht opgeschreven werden. Maar de politie maakte er gisteren zo'n zooitje van. Dat waren niet de supporters.

Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  2. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was alles al niet in kannen en kruiken? Finale met supporters van beide kanten? Politie had het draaiboek al klaar. En opeens vond een groepje kantoorpikken het nodig om de hele boel maar om te draaien, de reglementen te veranderen, de politiekosten te verdubbelen (al zullen ze dat altijd blijven ontkennen) en iedere voetbalsupporter nog harder aan te pakken dan de gemiddelde losgeslagen TBS'er.
    En dit alles naar aanleiding van een zeer triest plaatje op Internet (!).

Maar het is schuld van de 'hooligans' ja. :thumbs:

maar jij bent niet objectief, want je bent een hooligan als je voor Feyenoord bent :x

Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  3. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Hou nou op hoor. Doe nou niet net alsof hooligans zo zielig zijn. Hooligans moeten verbannen worden van het voetbal, opzouten met die domme hersenloze zogenaamde supporters.

In naam van welke club de hooligans ook mogen opereren, het doet er niet toe. Het heeft niets te maken met de club Feyenoord zelf. Het gaat om hooligans in het algemeen. Het gevolg van het gedrag van hooligans is dat ook de gewone supporter de dupe wordt van die Neanderthaelers. De enige die daar debet aan is zijn de hooligans, niet de politie, burgermeesters of clubs.

Ajax wilde niet de verantwoordelijkheid dragen voor de eigen supporters die met de trein naar R'dam gingen. Dat vind ik niet zo heel erg vreemd hoor. Het kost een godsvermogen om die finale in goede banen te leiden. En dat allemaal door een stel onverlaten die echt te debiel voor woorden zijn. Heb je weleens een trein gezien nadat deze 'supporters' heeft gebracht naar het stadion of naar huis na een westrijdje voetbal?

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    ME en Politie hebben "niet door" dat alleen al hun aanwezigheid agressie op wekt.
    Sterker nog, groot deel van ME kickt op rellen. Heb meerdere malen van een ME'er gehoord dat ze precies snappen waar de kick van een "hooligan" vandaan komt, alleen het grote verschil is dat de ME legaal geweld mag toepassen.

Zelfde geld voor de stillen. Zijn meestal vrij grote gasten, als ze je eenmaal in een busje geflikkerd hebben krijg je nog paar klappen en trappen er achteraan, nergens voor nodig maar dat is voor hun ook een kick.

Machtsvertoon is vaak om te walgen, bijv. filmpje dat utrecht teruggestuurd wordt bij Ajax.. maar dat men niet verder kan en de politie/me gewoon gaat douwen en slaan o.a. vader met kind erbij. Belachelijk.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk zijn er genoeg ME'ers die dezelfde soort kick krijgen. Dat neemt niet weg dat we niet onze ogen moeten sluiten voor de hooligan die het voetbal zwaar verneukt.

Het verschil tussen een ME'er en een hooligan is dat de ME'er er is vanwege de hooligan. Van mij mag de politie nog veel harder optreden tegen hooligans. Het probleem daarin is dat het zo ontzettend moeilijk is om onderscheid te maken op zo'n moment tussen een hooligan en een onschuldige supporter.

Nogmaals, weleens een trein gezien waarin voetbalsupporters hebben gezeten, of gewoon de stad waarin een stoet supporters langs is gelopen. Achterlijke debielen zitten ertussen, dat weet je zelf ook wel. Maar omdat het soms weleens verkeerd kan gaan moet de politie maar de wapenstokken inleveren voor een fluwelen handschoen?

Google anders eens gewoon op supportersgeweld. Heb je die filmpjes weleens gezien? Denk je dat die hooligans nooit eens iemand finaal in elkaar trappen die daar niet om heeft gevraagd en daar gewoon een wedstrijd wil kijken maar helaas het verkeerde shirt aan heeft? Ik heb meer medelijden met zo iemand dan met een relschopper die een schop teveel krijgt van een ME'er.

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk moet de ME ingrijpen als er dingen worden gesloopt. Maar zoals zondag op het stadhuisplein, was er niks aan de hand. Een overdreven grote politiemacht op de been, die ook nog eens zonder goede reden terassen bezetten en zomaar mensen meppen gaan verkopen. Als er wat aan de hand was geweest, oké, maar de sfeer was hartstikke gemoedelijk. Iedereen had zin om naar de wedstrijd te kijken. En dan wordt er 2x door paar lieden 'Joden aan het gas' geroepen, vinden zij dat reden genoeg om het stadhuisplein schoon te vegen, en 70 mensen aan te houden. Puur machtsvertoon, waarmee alleen maar agressie wordt opgewekt. Heb het al vaak zat meegemaakt. Begrijp me niet verkeerd, als er dingen/mensen worden gesloopt, mogen ze van mij keihard optreden. Maar ze moeten dingen wel in verhouding zien. En dat gebeurt helaas niet meer in Rotterdam.

8. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg helemaal niet dat hooligans zielig zijn. Ik probeer alleen te wijzen op de beeldvorming en de manier waarop voetbalsupporters aangepakt worden. Omdat Feyenoord ongeveer 300 echte hooligans (stenen gooien, vechten, etc) kent is voor de media en de mensen die nooit naar een stadion gaan iedereen die naar Feyenoord gaat opeens een hooligan.

Dus omdat er 300 van die gasten lopen is het gerechtvaardigd om 50.000 man iedere week op de foto te zetten en ook nog eens 90 minuten lang een camera in hun gezicht te douwen omdat ze misschien wel 'hooligan' zijn? Ik kan je vertellen dat deze draconische maatregelen mij de plezier van naar het voetbal gaan behoorlijk ontnemen.

Maak de vergelijking eens. Als er in een stad als Rotterdam 10 allochtonen tasjes jatten en vrouwen nafluiten is het dan redelijk om te zeggen dat alle 100.000 allochtonen in Rotterdam dit doen? Nee joh, probeer dat eens te zeggen, dan is Nederland te klein. Maar voetbalsupporters mogen zonder pardon over 1 kam geschoren worden.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    *delete*

10. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    en door wat harde optreden van de politie/ME moet er een beeld worden gevormd dat eigen supporters de groepen hooligans gaat vermijden en afkeuren.

11. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dan werkt het wel goed als je supporters met knuppels te lijf gaat :thumbs:

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Daar gaat het me helemaal niet om. Ik vond het gewoon treurig dat je mensen verwijt de media na te praten, terwijl men zelf ook een mening kan hebben gevormd (die toevallig gelijk is aan het geleuter dat de media schrijven).

Verder zet ik ook m'n vraagtekens bij de huidige oplossing ja. Het argument over de hoge kosten is in ieder geval al flink achterhaald vermoed ik. Maar de 'schuld' van dit alles ligt uiteraard bij de hooligans. Als die zich niet zo debiel zouden gedragen had deze hele discussie nooit plaatsgevonden en was er een prachtige, losse finale geweest in de Kuip met twee keer 15000 man.

13. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Kan deze discussie niet in het andere topic, die lees ik namelijk nooit. :+

Las trouwens op Nu.nl dat van Bommel vanaaf wel eens in de verdediging kan staan? Lijkt me beetje apart. 8) Hebben ze geen reserve-verdedigers van enig niveau?

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt, als van Buyten zelfs basis staat.:lol:
    Zou best wel eens kunnen dat van Bommel en Badstuber centraal in de verdediging komen te spelen, en dan Lahm en Contento op de vleugels.

15. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Contento was toch ook een twijfelgevalletje?
    Vorige week speelde die heel goed.

16. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat hij waarschijnlijk wel kon spelen, hoop het in ieder geval.:)
    Bayern moet in de zomerstop sowiezo een fantsoenlijke CV kopen, Alex misschien?

17. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Wat is met Demiceles(???) dan?

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van Buyten en Demicheles zijn gebleseerd, maar konden allebei misschien nog spelen vanavond..

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zo mag ik het horen! Zet 'm op a.s. zondag!

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zei Been dat niet ook voor de wedstrijd?:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina