1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 28]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Müller is ook pas 20 en speelt zijn eerste (volledige) seizoen voor Bayern. Vrij normaal dat het dan met pieken en dalen gaat

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Pieken en dalen; oké, maar is die rotkop ook echt nodig?

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat een waardeloze wedstrijd met verschrikkelijk commentaar. Goed dat Bayern door is en daar houd ik het ook bij.

Hopen dat de wedstrijd van morgen wat meer teweeg brengt, daar ga ik namelijk wel van uit.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Wat zitten jullie allemaal op de commentaar te letten zeg. Ik vind Frank Snoeks altijd wel leuk om naar te luisteren.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    De gemiddelde kijker moet z'n mening toch ergens vandaan halen.

*Rent weg*

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik zeg nergens dat ik z'n mening volg, maar hij heeft altijd wel wat komische momentjes.
    Of was het niet op mij gericht?

7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Snap ik ook nooit, mensen die hun wedstrijd laten verzieken door een commentator:emo:
    Oké soms zitten er opmerkingen tussen dat ik ook denk.. neh..
    Maar verder heb ik er nooit last van en is het wel vermakelijk.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Moet wel zeggen dat als ik naar Match of the day kijk ik ook nog wel eens wat opsteek mbt tactiek. Zij laten in hun herhalingen veel beter zien wat er gebeurd op t veld in zn geheel en leggen dat ook beter uit.

Maar voor de rest kan ik me er niet echt aan storen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Maar dat is na de wedstrijd en niet tijdens.

10. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ook vaak math of the day maar erger me er juist aan dat ze het helemaal gaan bespreken.

Ik wil gewoon achter elkaar de wedstrijden zien.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Kan Maicon spelen vanavond trouwens?

12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Die wedstrijd was al niet veel soeps en als je dan ook nog zo'n bout commentator hebt dan vind ik dat wel degelijk vervelend. Het irritante van Snoeks vind ik dat hij zolang doorgaat over 1 dingetje. "Hij raakte de bal met een haarlok"..."echt met het uiterste van zijn hoofd"..."het scheelde niets"..."als hij nou wat gel in zijn haar had gedaan dan was het misschien wel wat geworden" en zo gaat het maar door en door. Daar kan ik me best wel kapot aan ergeren.

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Haha, ja bij die bijna kopbal van Olic:+

Ik hoop echt dat Sneijder er morgen een vrije trap in ramt binnen een half uur, dat zou ideaal zijn!

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag? :+

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Zolang hij het vanavond maar niet doet :+

Ik denk dat Barca het wel red, alleen blijft het jammer van Puyol.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Sterker nog; hij speelt.

Er zijn negen namen al genoemd door Mourinho:

JC, Maicon, Lucio, Samuel, Zanetti, Cambiasso, Sneijder, Eto'o en Milito. Nog even afwachten of hij 4-4-2 gaat spelen of weer 4-3-3 met Pandev vanaf de vleugels. Ik gok op Motta en Pandev en dus 4-3-3.

Leuke stukje van de Volkskrant:

Niets ontziende broederstrijd in Camp Nou
    Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi op 28 april '10, 16:09

AMSTERDAM - Vraag de familie Milito wie vanavond als winnaar Camp Nou moet verlaten en ze halen de schouders op. Aanvaller Diego van Internazionale en verdediger Gabriel van Barcelona zijn hun allebei even dierbaar.

Als ze al een wens koesteren in huize Milito, in het bij Buenos Aires gelegen arbeidersstadje Bernal: hun twee voetballende zoons komende zomer in het shirt van Argentinië op het WK in Zuid-Afrika zien schitteren. Of die wens uitkomt, zal echter vooral afhangen van het altijd wispelturige selectiebeleid van de Argentijnse bondscoach Diego Maradona.

Die heeft er geen geheim van gemaakt gecharmeerd te zijn van de 30-jarige Diego. De oudste Milito maakt als spits van Inter immers een ongekend goed seizoen door: 20 doelpunten in de Italiaanse Serie A en 4 in de Champions League, waarin Inter woensdagavond in de return van de halve finales een 3-1-voorsprong verdedigt tegen Barcelona.

Gabriel
    Minder lijkt Maradona op te hebben met de 29-jarige Gabriel, hoewel zelfs diens land- en ploeggenoot Lionel Messi in de bres is gesprongen voor de centrale verdediger. Maradona erkent dat ‘Gabi’ een sterke, degelijke back is, maar heeft al verklaard van een verdediger meer te verwachten dan hij tot nu toe van de jongste Milito heeft gezien.

Is daarmee de familiewens om Diego en Gabriel samen in de Argentijnse ploeg op het WK te zien helemaal kansloos? En moeten de Argentijnen het weer eens doen met de aloude anekdote dat op het eerste WK in Uruguay, in 1930, wel twee Argentijnse broers, Mario en Juan Evaristo, samen bij de Albicelestes te bewonderen waren?

Niet helemaal. Misschien speelt de onderlinge confrontatie tussen Diego en Gabriel, die mede zal bepalen of Inter dan wel Barcelona in de Champions Leaguefinale op 22 mei zal staan, nog een belangrijke rol bij Maradona’s keuze. Diego zal vanavond, zoals altijd, proberen te scoren. Gabriel, als vervanger van de geschorste Carles Puyol, zal zijn broer 90 minuten van een doelpunt moeten afhouden.

Geen gemakkelijke opgave
    Dat is geen gemakkelijke opgave, zo bleek ruim een week geleden in Milaan, toen Diego eenmaal scoorde en aan de basis stond van beide andere treffers van de nerazzuri. Toen liet Barça-trainer ‘Pep’ Guardiola Gabriel echter slechts aan de zijlijn warmlopen.

Maar nu belooft het hard tegen hard te worden tussen de broers. Dat weten ze in huize Milito maar al te goed, sinds Diego en Gabriel hun jeugdliefde Viejo Bueno als voetballers zijn ontgroeid. Diego koos voor Racing Club Avellaneda, de favoriete club van hun ouders Jorge en Mirta. Gabriel prefereerde daarentegen aartsrivaal Independiente Avellaneda, de grote liefde van hun grootvader.

Juist uit die periode, toen Diego door zijn uiterlijke gelijkenis met de Uruguayaanse voetballegende Enzo Francescoli bekendstond als ‘De Prins’ en Gabriel vanwege zijn autoritaire manier van verdedigen de bijnaam ‘De Maarschalk’ kreeg, dateren wellicht de mooiste verhalen van hun haast nietsontziende broederstrijd.

Penalty
    En dan te bedenken dat de anekdote uit het seizoen 2007/2008, waarin ze namens Barcelona en Zaragoza tegen elkaar speelden, al behoorlijk sappig is. Gabriel haalde Diego zo uit zijn concentratie dat die een penalty miste.

De eerste keer dat ze elkaar op het veld troffen, in augustus 2002, liep het voor geen van de broers goed af. Diego moest al na 9 minuten afhaken na een keiharde tackle van zijn broer. Gabriel volgde elf minuten later na een rode kaart.

Toch zouden ze maar kort over die wedstrijd napraten. Enkele dagen later werd vader Jorge ontvoerd. Een kidnap die pas tot een einde kwam nadat de familie losgeld had betaald. Aan dat incident willen ze niet graag worden herinnerd. Net zo min als aan hun treffen begin maart 2003, dat ertoe leidde dat hun moeder Mirta beschaamd het stadion verliet.

Maanden in onmin
    Zestien minuten waren gespeeld toen Diego na een overtreding op een ploeggenoot bij de scheidsrechter om een gele kaart vroeg voor zijn broer, die al geel op zak had. Gabriel stoof op zijn broer af en beledigde hem en zijn moeder.

Het duel eindigde onbeslist. Maar Diego en Gabriel, die toen nog weleens een kamer deelden bij hun ouders, hebben elkaar maanden niet meer willen spreken.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Jij kijkt zeker geen wielrennen dan? ;)

18. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Regelmatig en daar heb ik eigenlijk nooit problemen met het commentaar :)

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Op Nederland of Sporza?
    Want daar gaat het bijvoorbeeld over het kasteeltje langs de route of wat Menchoc dinsdagavond had gegeten :p.
    Dat kan ik ook waarderen, ik vind Frank Snoeks een soort Maarten Ducrot van het voetbal.

20. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    *slaapt nog*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina