Amen
Anyway, dit is voor het eerst sinds tijden dat Ajax het kampioenschap niet op de cruciale momenten heeft verspeeld. Ja we hebben teveel verloren, knullig soms, maar wedstrijden als tegen ADO hebben we heel veel geluk gehad, en dat was een prettige bijkomstigheid. Ajax heeft zeker na de winter laten zien absoluut een geweldige ploeg te hebben staan, en ik ben oprecht trots op Ajax dat ze zo gevochten hebben voor dat kampioenschap. Twente heeft op rozen gezeten, en heeft op de juiste momenten de punten gepakt, ook al was het niet altijd even denderend.
Maar als ik die beelden zat te kijken vanmiddag van die zielsgelukkige boertjes in dat stadion, dan kan ik alleen maar zeggen: Gefeliciteerd FC Twente.
Ik vind het alleen zó jammer, dat Munsterman in 't interview op Eredivisie Live zo nodig over Ajax moest beginnen.. "En niet op de manier van Ajax, meteen 3-0 ofzo, maar gewoon zoals FC Twente, 1-0 bla bla bla" DUDE! Hoe is het beter om met 1-0 te winnen dan met 3-0? Maar goed, hij is blij, dus laat hem..
En het volgende pijnlijke momentje voor FC Twente; Kunnen jullie nou echt niet genieten van een kampioenschap zonder als speler zijnde, in de kleedkamer heel hard "Helemaal niks in Amsterdam" te gaan zingen? Natuurlijk, je hebt een punt meer, en er is dus inderdaad niet zo gek veel in Amsterdam, maar kom op zeg, dat gedrag ergerde ik me vorig jaar al dood aan bij AZ, moet dat nu dan ook bij jullie gebeuren? Had ze wat hoger ingeschat..
En dat verschillende PSV fans me al smsjes gestuurd hebben met "Mwhahaha, 2e plaats" vind ik al helemaal hilarisch, want ik hoorde niks van ze toen Ajax eroverheen ging op de ranglijst, laat staan toen ze beseften vandaag dat Ajax gewoon 16 punten meer heeft verdiend na de winterstop..
Nogmaals, FC Twente is de terechte kampioen van dit jaar. Een waardig afscheid voor N'Kufo, Ruiz, Perez, Janssen, Stoch, Boschker, Rajkovic, Tiendalli, Stam, Douglas en Tioté.
*voorspelt leegloop*
Klik om te vergroten...